Slovní úlohy Dělitelnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Advertisements

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Matematika a její aplikace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy
Slovní úloha o společné práci
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Slovní úlohy o společné práci
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SLOVNÍ ÚLOHY – TYP: S ČASOVÝMI ÚDAJI
VSTUPTE VY_32_INOVACE_47 Mgr. Jana Dvořáková SLOVNÍ ÚLOHY: JEDNOTKY DÉLKY Datum vytvoření: Ročník: Vzdělávací oblast: Matematika a její.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Násobení a dělení desetinných čísel
Dělitelnost – slovní úlohy
Římsky i arabsky.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Krátké slovní úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Dělitelnost – slovní úlohy
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
Slovní úlohy o společné práci − 2
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci − 2
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Základní škola Čelákovice
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Dělitelnost - test 6. třída.
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Transkript prezentace:

Slovní úlohy Dělitelnost * 16. 7. 1996 Slovní úlohy Dělitelnost Matematika – 6. ročník *

Slovní úlohy Zahrada je dlouhá 42 m a široká 36 m. Jaká vzdálenost musí být mezi tyčkami plotu, má-li být v celých metrech a co největší? Kolik tyček budeme potřebovat? Délka ………… 42 m a) b) Šířka …………. 36 m 42 : 6 = 7 2 ∙ 7 = 14 o = 2 ∙ (a + b) Počet tyček: Vzdálenost .…. x m 36 : 6 = 6 2 ∙ 6 = 12 o = 2 ∙ (42 + 36) y = o : x 26 o = 2 ∙ 78 y = 156 : 6 Počet tyček .…. y o = 156 y = 26 x = D(42; 36) = 6 … vzdálenost tyček v metrech o = 156 m y = 26 tyček 42 = 2 ∙ 3 ∙ 7 Na oplocení bude potřeba 26 tyček. 36 = 2 ∙ 2 ∙ 3 ∙ 3

Slovní úlohy Petr a Jana četli stejnou knížku. Petr každý den (včetně toho posledního) přečetl přesně 24 stran, Jana 28 stran. Kolik stran měla kniha, když víme že jich bylo více než 250 a méně než 500? Petr ………….. 24 stran 𝟏𝟔𝟖<𝟐𝟓𝟎 Jana …………. 28 stran Každý násobek nejmenšího společného násobku je i společným násobkem těchto čísel. Počet stran …. x 𝟐∙𝟏𝟔𝟖=𝟑𝟑𝟔>𝟐𝟓𝟎 𝟐∙𝟏𝟔𝟖=𝟑𝟑𝟔<𝟓𝟎𝟎 x1 = n(24; 28) = 168 𝟑∙𝟏𝟔𝟖=𝟓𝟎𝟒>𝟓𝟎𝟎 24 = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 3 28 = 2 ∙ 2 ∙ 7 Kniha má 336 stran.

Slovní úlohy Petr a Jana mají stejný vkus, a tak si opět vybrali stejnou knihu. Petr každý den přečetl přesně 18 stran, Jana 24 stran. Kolik stran měla kniha, když Jana ji dočetla o 3 dny dříve než Petr? Počet dní Rozdíl Vyhovuje Petr ………….. 18 stran Petr 72 : 18 = 4 4 – 3 = 1 NE Jana …………. 24 stran Jana 72 : 24 = 3 Jana dříve …… o 3 dny Petr 144 : 18 = 8 8 – 6 = 2 NE Počet stran …. x Jana 144 : 24 = 6 x1 = n(18; 24) = 72 … nejméně stran Petr 216 : 18 = 12 12 – 9 = 3 ANO 18 = 2 ∙ 3 ∙ 3 Jana 216 : 24 = 9 24 = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 3 Kniha má 216 stran.

Slovní úlohy Na třídenním cykloputování jsme urazili postupně 84 km, 48 km a 60 km? Každý den jsme jeli celé hodiny a každý den jsme jeli stejnou průměrnou rychlostí vyšší než 10 𝐤𝐦 𝐡 . Jaká byla naše průměrná rychlost? 1. den ……………………….. 84 km x = D(84; 48; 60) = 12 2. den ……………………….. 48 km 84 = 2 ∙ 2 ∙ 3 ∙ 7 3. den ……..……………….... 60 km 48 = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 3 Průměrná rychlost .……….. x 𝐤𝐦 𝐡 60 = 2 ∙ 2 ∙ 3 ∙ 5 Průměrná rychlost při cykloputování byla 12 𝐤𝐦 𝐡 .

Slovní úlohy 1. tramvaj ………….. 90 minut x = n(90; 60; 120; 45) = 360 Ve 5.10 hodin vyjíždějí čtyři tramvaje na různé linky. První tramvaj se vrací na konečnou za hodinu a půl, druhá za hodinu, třetí za dvě hodiny a čtvrtá za 45 minut. V kolik hodin nejdříve vyjedou opět současně? 1. tramvaj ………….. 90 minut x = n(90; 60; 120; 45) = 360 2. tramvaj ………….. 60 minut 90 = 2 ∙ 3 ∙ 3 ∙ 5 60 = 2 ∙ 2 ∙ 3 ∙ 5 3. tramvaj ………… 120 minut 120 = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 3 ∙ 5 4. tramvaj ………….. 45 minut 45 = 3 ∙ 3 ∙ 5 Společně za ………… x minut 360´ = 6 h 5 h 10 min + 6 h = 11 h 10 min Tramvaje vyjedou současně v 11.10 h.