Naším cílem je prostřednictvím společného čtení budovat pevné vazby v rodině a podporovat širší přístup dětí a mládeže ke kulturním statkům. Předčítání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

1.1 Hygienické návyky při psaní a čtení
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
ČINNOST DĚTSKÝCH KNIHOVEN VE VSETÍNĚ
Základní škola Slavičín-Vlára Školní knihovna aneb naše Školní informační centrum.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Čítárny.cz – Web o dětských knížkách a čtenářství Veronika Peslerová Olomouc, červen 2007.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Naše knihovna se nachází v objektu Obecního úřadu Roubanina.
Centrum Pomněnka České Budějovice
(CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM…nový projekt…aktuální téma…) CO PŘINÁŠÍ PRAVIDELNÉ ČTENÍ DÍTĚTI? vytváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem podílí se na emočním.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM.
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
Základní škola a Mateřská škola Brno, Bosonožské nám
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
Služebníci modlitby Centrum pro katechezi Olomouc, 2014.
ČTĚME DĚTEM 20 MINUT DENNĚ. KAŽDÝ DEN!. „Bez ohledu na to, kolik máš práce, ta nejdůležitější věc, kterou můžeš učinit pro budoucnost svého dítěte, je.
BRÁNA KE VZDĚLÁVÁNÍ: ŠKOLNÍ ČTENÁŘSKÉ KLUBY. ZÁKLADNÍ INFORMACE O NAŠEM PROJEKTU Individuální projekt ostatní, 1.2 – rovné příležitosti.
Zdravá škola.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
KDO CO je PR OČ KDO CO je PR OČ. Roman Šebrle Změlík Robert.
Základní škola a mateřská škola Brno nám.28.října 22 Základní škola a mateřská škola Brno nám.28.října 22.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
KREATIVITA UČITELE JAKO VÝRAZNÁ HODNOTA VÝCHOVNÉHO PROCESU Referát na podkladě článku Václava Darmovzala uveřejněného v Pedagogické orientaci č. 2, z roku.
Internet – výhoda pro znevýhodněné 29. února 2008 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
Pastorace rodiny, dětí a mládeže
Síť mateřských center o. s. MATEŘSK É CENTR UM Klub maminek DVOREČEK Ulita Černilov, o.s.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
PŘEDŠKOLNÍ KLUBY Člověk v tísni, o. p. s. PŘEDŠKOLNÍ KLUBY Člověk v tísni, o. p. s.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_02 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Zdravý životní styl Anotace Žák.
Šachy do škol Projekt Šachového svazu ČR. O projektu: Šachy jsou součástí školních osnov ve více než 30 zemích světa Na základě řady studií přijal v roce.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
125 let od první zmínky knihovny 95 let od založení knihovny v Loučce.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Čtenářsky podnětné prostředí
Rodina dříve a dnes Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Pedagogická knihovna.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Dobrovolnické programy
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Školní vzdělávací program
České děti a mládež jako čtenáři 2017
Transkript prezentace:

Naším cílem je prostřednictvím společného čtení budovat pevné vazby v rodině a podporovat širší přístup dětí a mládeže ke kulturním statkům. Předčítání rozvíjí paměť a představivost, učí myšlení a utváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem. ČTĚME DĚTEM 20 MINUT DENNĚ. KAŽDÝ DEN! To není … JDI A ČTI SI, ale POJĎ, BUDU TI ČÍST …

Co přináší pravidelné čtení dětem:  uspokojuje nejdůležitější emoční potřeby dítěte;  vytváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem;  posiluje jeho sebevědomí;  rozvíjí jazyk a slovní zásobu;  učí samostatnému myšlení;  rozvíjí představivost;  přináší všeobecné znalosti, ulehčuje učení a pomáhá dosáhnout úspěchů ve škole;  učí děti hodnotám a rozlišování dobra od zla;  zabraňuje vzniku závislosti na televizi a počítači;  chrání dítě před hrozbou ze strany masové kultury;  je tou nejlepší investicí do úspěšné budoucnosti dítěte.

Max Kašparů dětský psychiatr, pedagog a spisovatel  Pryč jsou doby, kdy se dětem předčítalo Televize má sice více funkcí než maminka nebo babička, zato jí chybí empatie a autentičnost, které jsou pro rozvoj osobnosti dítěte zcela zásadní.  Televize jako chůva Představa rodičů, že se jejich dítě bude dobře rozvíjet před televizní obrazovkou je zcela mylná. Některé maminky pojaly televizi jako permanentní chůvu. Aby si od dítěte na chvíli odpočinuly nebo měly čas na domácí práce, posadí předškolní ratolest před obrazovku a pustí jí nějaký program.  Stále větší počet dětí má jako pravidelného partnera v komunikaci nikoli živou osobu, ale televizní obrazovku, monitor počítače nebo displej mobilního telefonu. Zdroj: úryvky z článku „I mluvit se musí umět“, Mladá fronta Dnes,

Kolik hodin během roku stráví dítě ve škole? Kolik hodin stráví doma? Je to 900 hodin ročně ve srovnání se hodinami doma. Kdo je zodpovědný? Učitelé? Nebo rodiče? Z přednášky Jima Trelease ve Varšavě Rodiče nebo učitelé?

ZÁKLADEM MORÁLNÍHO ZDRAVÍ JE USPOKOJENÍ CITOVÝCH POTŘEB ČLOVĚKA Silný hodnotový systém:  je ochranou před nesprávnými volbami;  ukazuje správný směr na cestě životem. Dítě se rozvíjí ve 3 prostředích: 1. rodina; 2. nejbližší okolí (mateřská škola, základní škola, kroužky, …); 3. společnost. V dnešní době často nenachází podporu ani v jenom z nich.

UČITEL – člověk s obrovským vlivem  Škola by měla doplňovat domácí čtení. Dětem, kterým doma nikdo nečte, může navíc poskytnout příležitost ke každodennímu kontaktu se čteným slovem.  Učitel by jednak měl vést děti a mládež k lásce k čtenému slovu a jednak by měl neustále připomínat rodičům jak zásadní je každodenní čtení dětem doma. Pravidelné předčítání dětem je dnes důležitější než kdy dříve, protože:  množství informací a potřebných znalostí lavinovitě narůstá. Kdo nečte, nebude stačit změnám současného světa.  čtení chrání děti před závislostí na televizi a počítačích.  čtení je dobrou alternativou falešných hodnot masové kultury. Pravidelné předčítání pomáhá škole plnit její vzdělávací a výchovnou funkci!

Program „Klub škol, které čtou“  O. p. s. Celé Česko čte dětem ® zavedla v roce 2010 speciální program pro základní školy: Klub škol, které čtou.  Podstatou programu je každodenní četba žákům pro radost.  Je to osvědčený způsob, jak vzbudit u dětí a mládeže zájem o knihy, rozvíjet jejich potřebu čtení a vychovávat z nich čtenáře.  Je vědecky dokázáno, že 75% dětí, kterým se pravidelně předčítá, se pak stávají čtenáři.

NÁVRHY programu „Klubu škol, které čtou“ 1.Minimálně 10 minut denně. Každý den! 2.Čtenářský koutek. 3.Délku čtení přizpůsobte soustředěnosti dětí. 4.Nenuťme děti k nehybnému sezení na místě. 5.Četba by měla být doprovázena i jinými aktivitami. 6.Pozvěme si ke čtení hosty. 7.Pozvěme na čtenářská setkání postižené spoluobčany. 8.Navštivme s dětmi knihkupectví, knižní velkoobchod, redakci novin, muzeum, výstavu obrazů a soch.

Důležité  Na začátku každého školního roku je vhodné uspořádat setkání s rodiči, na kterém bude zmíněn význam čtení pro děti, dále rizika vyplývající z nadměrného sledování televize a hraní na počítači, a také nutnost dohlížet na to, co děti sledují v televizi a na internetu a jaké hrají počítačové hry. Rodiče by také měli být upozorněni na to, že nejdůležitější je dávat dětem příklad.

Lichožrouti Kouzelná baterka

Zapojili se – zapojují se K dnešnímu dni se do kampaně Celé Česko čte dětem ® zapojilo více než 957 knihoven, škol, školek, mateřských center a jiných institucí. Myšlenka Celé Česko čte dětem ® si dnes už žije vlastním životem. A to je největší úspěch.

KNIHO-REJ aneb čtenářská soutěž

Slavnostní inaugurace proběhne v Brně TÝDEN ČTENÍ DĚTEM = svátek dětí a literatury

Partneři kampaně 2012 Mediální partneři: Partneři – věcné dary:Hlavní partner - věcné dary:

Děkuji vám Eva Katrušáková