VY_32_INOVACE_ZCR_685 Ročník:4. Vzdělávací obor: 65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Jižní Itálie – pracovní list - řešení Jméno autora:Mgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nových sedm divů světa.
Advertisements

Autor: Vendy Nových 7 divů světa.
Řím.
Koloseum v Římě.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Identifikátor materiálu: EU
Itálie -bylo schopno pojmout sedících diváků a bylo užíváno ke gladiátorským zápasům a veřejným podívaným.gladiátorským -V Koloseu se dokonce mohly.
Amphitheatrum Flavium
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
EU-OP VK VY_32_INOVACE_D17
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Památky národního obrození
65-42-M/01 Hotelnictví VY_32_INOVACE_ZCR_651 Ročník: 3.
Řecko - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_683 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Španělsko – pracovní list řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
Etruskové a založení Říma
Počátky starověkého Říma
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3.
65-42-M/01 Hotelnictví VY_32_INOVACE_ZCR_641 Ročník: 3.
VY_32_INOVACE_ZCR_697 Ročník: 4. Vzdělávací obor:
VY_32_INOVACE_ZCR_656 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Atypické stavby Prahy Téma:Atypické stavby Prahy Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_635 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Čína Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno dne:
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
Velká Británie - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_628 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Základní charakteristiky Afriky Jméno autora:Mgr. Lucie.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_696 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Slovensko Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno.
Portugalsko - pracovní list Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Francie - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
Švýcarsko - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Benelux - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Severní Evropa - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_643 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Praha Téma:Historický vývoj Prahy v letech Jméno autora:Mgr.
Itálie Vatikán San Marino
Starověký Řím Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Hrádková Název : VY_32_INOVACE_18_Starověký.
VY_32_INOVACE_07-54 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Jižní Evropa (Itálie,
VY_32_INOVACE_Fi_III_8 Název Cestovní ruch Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ZŠ Brno, Řehořova 3 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_08_Apeninský_ poloostrov_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Pompeje fotoreportáž.  M ěsto bylo založeno v 7. století př.n.l kmenem Osků v ústí řeky Sarno  N ejdříve pod vlivem řeckým, mezi lety 525 př.n.l. až.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_12C_04_Itálie Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
ITÁLIE KOLOSEUM.
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název a číslo materiálu:
Svitavské památky – kostel svatého Jiljí
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_14_STAROVĚK - ŘÍM
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední Itálie – Pompeje a Vesuv
Umění starověkého Říma
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poznávací zájezd do Říma
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ZCR_685 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Jižní Itálie – pracovní list - řešení Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace) Podpora hodiny – Evropa Tento materiál slouží k seznámení žáků s učivem a následnému procvičení látky. Žáci si osvojují znalosti o turistických oblastech a památek Jižní Itálie. Dokument můžeme využít jak při práci skupinové, tak i při samostatné práci studentů, tak i k otestování osvojených znalostí. Materiál může být využit v hodinách Zeměpis cestovního ruchu.

1. ZAKRESLI DO MAPY

2. Vyjmenuj hlavní turistické oblasti jižní Itálie  A) Kampánie  B) Latium (Řím a širší okolí)  C) Sicílie  D) Sardinie  E) Apulie

3. Doplň chybějící informace o Pompejích Dne bylo město zničeno výbuchem Vesuvu. Jediným hodnověrným očitým svědkem erupce byl Plinius Mladší, který popsal událost. Obyvatelé města usmrtily jedovaté plyny. Erupce trvala nepřetržitě 3 dny, město pokryto 6 metrovou vrstvou popela. Silná vrstva popela pokryla dvě města na úpatí sopky a jejich poloha a jména byla zapomenuta. Herculaneum bylo objeveno v roce 1738, Pompeje v roce

4. Interpretuj legendu o založení Říma  legenda o Romulovi a Removi  Bratři se podle ní narodili za zvláštních okolností a králem Tarchetiem z Albanu byli ponecháni na břehu řeky, kde je zachránila vlčice. Romulus se poté usadil na Palatinu (jeden ze sedmi římských pahorků), kde založil a opevnil město.

5. Jak se od sebe liší pobřeží severní a jižní Itálie?  Sever – východní část – dlouhé písčité pláže - západní část – riviéra  Jih – krátké písčité a oblázkové pláže, sopečný původ

KOLOSEUM  jako dějiště gladiátorských her a zápasů otroků se zvířaty.  Mohly se zde odehrávat aranžované námořní bitvy, protože celou arénu bylo možno během několika minut zaplavit vodou.  až diváků  Stavba zahájena kolem roku 72 n.l. za vlády císaře Vespasiána, dokončil jeho syn Titus.  oválný půdorys  je postavena z kamene a mramoru.  Stěny byly posíleny cihlami, betonem a kovovou konstrukcí  V podzemí byly chodby a místnosti, vyhrazené vězňům, otrokům a zvířatům.  Hry byly v Koloseu až do 5. století n.l., pak zakázány

Foto autor

Fontána di Trevi  Z roku 1732  Architekt Niccola Salvi  Legenda o vhozené minci  Vytesána do zadní části paláce

Foto autor

Andělský hrad, Andělský most  Původně zde stávalo Hadriánovo mauzoleum (dokončeno r. 139).  Stavbu zahájil sám císař Hadrián r  mauzoleum stalo součástí hradeb a z mauzolea pevnost (a současně vězení).  R byla vybudována tajná úniková chodba passeto spojující mauzoleum s chrámem sv. Petra ve Vatikáně.  Celé stavbě dominuje socha archanděla Michaela.  R byl most přestavěn.  Sochy andělů nesoucí symboly Kristova utrpení  Vzor pro sochy na Karlově mostu /

Seznam použitých zdrojů a literatury  NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NEUVEDEN. Pompeje [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NEUVEDEN. Řím [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _.C5.98.C3.ADma  NEUVEDEN. Koloseum [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NEUVEDEN. Fontána di Trevi [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NEUVEDEN. Andělský hrad [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Koloseum – foto autor  Fontána di Trevi – foto autor  ANDĚL, Jiří; MAREŠ, Roman. Evropa. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o., 2001, ISBN  HRALA, Václav. Geografie cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1994, ISBN