Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzděláváme pro budoucnost
Advertisements

Přístav, kde je dobré zakotvit. Přístav, kde je dobré zakotvit Reg.č.: CZ.1.07/1.2.05/ Přístav, kde je dobré zakotvit  reg.číslo: CZ.1.07/1.2.05/
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Jak se uplatnit na trhu práce
Cesta ke kvalitě v praxi
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
a jeho využití u klientů po CMP
Školní poradenské pracoviště
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU: INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI CZ.2.17/1.1.00/36093 Úspěch přeje připraveným II 1.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Hodnocení IVP.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Modelování elektronového děla Matěj Petr, František Čech Gymnázium J. Seiferta Sexta Cesta k vědě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Dejvice Matěj Volf Seminář Město v dějinách Aktivita č. 1 Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem.
Tvorba map učebního pokroku
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
MAP – Místní akční plán ORP RK
9. Tvorba individuálního plánu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Místní plán inkluze + OP VVV
STRAVA HRAVĚ A ZDRAVĚ.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Číselná řada 1 – 5 ZAČÍT HRÁT
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Plán vzdělávacích aktivit
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
Všichni o ní mluví, ale víme, jak opravdu vypadá? Školní inkluze
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 6: Kde je?
Asistent pedagoga pro děti a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
9. Tvorba individuálního plánu
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Vítejte na třetí místní konferenci
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Transkript prezentace:

Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky Vize školy Podmínky smysluplné inkluze Realizace inkluze PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.

Vize školy musíme jít cestou inkluze systém ČR inkluze = nevýběrová škola inkluzivní x exkluzivní škola náročnější pro učitele užitečnější pro společnost PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.

Podmínky inkluze Pedagog Žák - důvěra v inkluzi změna role – průvodce, motivátor, nikoliv předkladatel, krotitel, „nutitel“ hledání cest, jak to lze podpůrný přístup respektování individualit Žák příjemce nabídky vzdělávání větší samostatnost respektování svých možností PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.

Realizace inkluze - cíl Vnitřní motivace ke vzdělávání Rozvoj myšlení dětí Socializace PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.

Realizace inkluze Podpůrný přístup Podpůrná opatření Samostatnost dětí - dělají děti Individualizace - vzdělávání všech žáků na maximum jejich možností Předkládání přiměřeně náročných úloh Lehké úlohy demotivují Příliš těžké úlohy odrazují Podpůrný přístup Podpůrná opatření Vnitřní motivace žáků PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.

Podpůrný přístup - patří všem dětem !! Pozitivní přístup. U všech dětí hledáme, co umí, nikoliv co neumí. Kontrola porozumění zadání a realizace úkolů. Nenecháváme děti jít špatnou cestou. Monitorujeme jeho postup, ukazujeme na chyby, navádíme je na správnou cestu řešení. Chyba je výzvou ke zlepšení, nikoliv cíl vzdělávání Individualizace ve výuce. Věnování se všem dětem! Přiměřeně náročné úlohy. Respektování handicepů – realizace podpůrných opatření Hodnocení výsledků. PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.

Podpůrná opatření - dětem, které to potřebují Vyrovnání handicapu k dosažení stejných cílů! Stanoveno v IVP Dopolední a odpolední podpůrné aktivity Paměťové tabulky Kratší testy Delší čas Větší text Jiná forma hodnocení MUP Asistent pedagoga Adekvátní cíle vzdělávání PRAHA & EU : INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Dokument vznikl v projektu Smysluplné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, který realizovala Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6.