Seminář Trauma.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁSILÍ V RODINĚ.
Advertisements

Péče o seniora trpícího depresí
Sourozenec u porodu? ANO či NE?
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_15.
SPÁNEK Šárka Blatná.
Psychosociální pomoc.  V sousedství zemřela náhle matka od malých dětí…  Při autonehodě zahynul syn vašich známých  Ve vaší vesnici vyhořel dům, ve.
PSYCHICKÉ JEVY.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
ohroženým domácím násilím
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Emoce (city).
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
City Pavel Šuranský.
Interrupce jako trauma
Náročné životní situace
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Domácí násilí v praktické rovině
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_419.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
KRIZOVÁ INTERVENCE.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Deprese Diagnostika a léčba
Afektivní poruchy MUDr. Helena Reguli.
Autoagresivita Suicidální chování a jednání Sebepoškozování Poruchy příjmu potravy Suicidalita, Sebepoškozování, Anorexie, Mentální anorexie, Mentální.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Deprese Táborská, Kubátová V7A.
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
Specifické metody SP LS 2014
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Internalizované poruchy chování
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
Léčba deprese Vincent van Gogh: Sorrowing old man
 Je to nepříjemný senzorický a emoční zážitek spojený s aktuálním poškozením tkáně nebo potenciálním poškozením tkáně nebo popisovaná výrazy vyjadřujícími.
Stres a reakce na jeho závažný stav
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Význam vztahu v raném věku dítěte , Pardubice MUDr.Peter Pöthe Institut Psychoterapie Dětí a Rodičů (IPDAR)
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
Stres Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
POPORODNÍ DEPRESE Marie Skálová Tereza Pernicová.
Traumapsychologie … PTSD … PTED PhDr. Pavel Beňo,
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
FOBIE 16. října 2013 VY_52_INOVACE_220127
Traumapsychologie … PTSD … PTED
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Phdr.hana pazlarová, ph.d.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Mgr.Michal Vičar Emoce.
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Vyrovnávání se stresem
Stres a jeho zvládání.
Náročné životní situace
Eva Smejkalová Klinická psychologie II.
MUDr.Taťána Mahdíková Ordinace JACH-TA, s.r.o.
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
POSTTRAUMATICKÁ STRESOVÁ PORUCHA
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

seminář Trauma

Trauma Akutní reakce na stres Posttraumatická stresová porucha Deprese Závislosti Devalvace vlastní hodnoty Sebevražedné jednání

Akutní reakce na stres / psychický šok/ Přechodná porucha Významné závažnosti Odpověď na výjimečný psychický nebo fyzický stres Útlum korových funkcí – řízení přebírá podkoří Úplná nebo částečná amnézie

Akutní reakce na stres - formy 1.Silně vyjádřené emoce 2. Ustrnutí, zmrazení emocí

Doba trvání Odezní během několika hodin, pokud stres pokračuje – 1-2 dny Riziko – větší, je-li přítomno fyzické vyčerpání

Posttraumatická stresová porucha Opakované prožívání traumatu Živé vzpomínky /nejen oběť, ale i ostatní účastníci/

PSP - vznik Hned po traumatu Jako reakce na akutní stres Do 6 měsíců od události (např. po uzdravení vážně nemocného člena rodiny)

Spouštěč Samovolná vzpomínka - např. v relax.stavu Vtíravé myšlenky Připomínka – vjem, počitek, místo…

projevy Záchvaty úzkosti Panika Děs Smutek Bezmoc

Flashback Znovuprožívání traumatu Živá paměťová stopa / emoční/ - nedochází k jejímu blednutí Velmi silný zážitek Nepředvídatelný Emoce mají dlouhý dojezd Hroutí se běžný život

Znovuprožívání Ve snu -děsivé sny, přetrvávají negativní emoce po probuzení U dětí – ve hře, v kresbě U adolescentů – v rizikovém chování proti původní bezmoci zde mají pocit, že to mají pod kontrolou

Reakce na traumatické události 1. Snížení intenzity prožívaných emocí Vzniká prázdno, chybějící emoce je potřeba něčím nahradit -stimulační drogy, sebepoškozování Neprožívání radosti, vztahu k lidem, k věcem, chybí zájmy, chuť k jídlu,…. Pocit nudy, prázdnoty, lhostejnost, neumí se z ničeho radovat / ani z úspěchů nebo dárků/

Reakce na traumatické události 2.Sociální izolace V důsledku studu, pocitu viny, selhání, zrady Vyhýbání se intimitě Prožívání hněvu,nenávisti k lidem, závist, úzkost, bezmoc, pocit, že o něj druzí nestojí Jsou pro druhé nesrozumitelní – prohlubují svou sociální izolaci

Reakce na traumatické události 3.Intenzivní prožívání emocí Zvýšená citlivost Potřeba monitorovat okolí Mít vše pod kontrolou -i v noci – problémy se spánkem Nadřazenost, povýšenost, nedostatek citu

Reakce na traumatické události 4.Vyhýbavé chování Snaha vyhnut se všemu, co připomíná okolnosti traumatu -prevence flashbacků problém- vyhýbavé chování má tendenci se zmnožovat mírná traumata – pomáhají nám vytvářet si obranné mechanismy pro jejich zvládnutí

Reakce na traumatické události Únikové tendence Vytěsnění vzpomínek Alkohol Drogy Promiskuita

Reakce na traumatické události Neadekvátní pocity viny Že nezabránili Že přežili Že to dopustili Že neudělali víc Ztráta víry v sebe Lítost

Možnosti 1. Uvědomit si, co se děje 2. Rozumět svému problému 3. Říct si o pomoc, nezůstávat s tím sám 4. Vyhledat účinnou pomoc – krizová centra, specializovaná pracoviště, ne běžný psycholog