HOROROVÁ LITERATURA 19. století - současnost
Horor jako literární žánr -pocit strachu -estetický pojem (ne obsahový), forma podání -reálné (detektivní), science fiction, fantasy -negativní emoce → Pokleslý žánr
- démoni a upíři-> babylónské, indické, čínské mýty Historie - mýty a legendy - démoni a upíři-> babylónské, indické, čínské mýty - vyvinutí z gotických románů (konec 18. stol.- Horace Walpole, Ann Radcliffová, Mathew Gregory Lewis (Mnich) - povídky E. A. Poea (Havran, Černý kocour, Jáma a kyvadlo, Předčasný pohřeb)- zákl. díla hororového žánru
- rozmach filmu- snadnější vyvolání emocí Rozvoj hororu - rozmach filmu- snadnější vyvolání emocí -jeden z nejlepších režisérů Alfred Hitchcock (Ptáci)- napodobeniny tohoto filmu ve formě zachvácení města živočichy -vysoká popularita u studentských, nízkonákladových filmů (Saw)
Horor 19. stol.- svět -Abraham Stoker, realismus- irský spisovatel a kritik (hororový román- Dracula), inspirovaný povídkou Vampýr Johna Polidoriho - Mary Shelleyová, romantismus- anglická spisovatelka, gotické romány (Frankenstein) - Robert Louise Stevenson, realismus- skot, básník, cestopisař ( Podivný případ Dr. Jekylla a pana Hyda)
Horor 19. stol.- Čechy - Jakub Arbes- spisovatel, novinář, nepatřil k májovcům- pouze sympatizoval, romaneta
- Ladislav Fuks ( Spalovač mrtvol- hororové prvky) Horor 20. stol. - Ladislav Fuks ( Spalovač mrtvol- hororové prvky) - Jiří Barta- režisér (Krysař- loutkový film) - Juraj Herz- režisér, scénárista, herec, židovského původu (Upír z Feratu- určité prvky parodie) - Věra Chytilová (Vlčí bouda)
- hororové ladění počítačových her( Bioshock, Silent Hill) Hororové prvky - hororové ladění počítačových her( Bioshock, Silent Hill) - hororové výtvarné umění obsažené v komiksech - model Vetřelce od výtvarníka Hanse Ruediho Gigera ( pro slavnou sérii filmů) - hororová hudba pro dokreslení atmosféry filmů