"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Střední odborné učiliště gastronomie, u Krbu 521, Praha 10
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Představení doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
C O NOVÉHO V ECDL. RVP – vzdělávací oblast IKT Je zmíněn koncept ECDL jako vzor pro konstrukci obsahu vzdělávací oblasti.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
Pedagogika I/5 Obsah vzdělávání: Požadavky ke společné části maturitní zkoušky
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
Maturitní zkoušky ve školním roce Společná část maturitní zkoušky Definuje ministerstvo školství (MŠMT) MŠMT zadává ve stejném termínu MŠMT.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
Implementace konceptu ECDL do výuky ZKVALITŇUJEME CESTU K POZNÁNÍ.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Dalším vzděláváním k uspokojení požadavků zaměstnavatelů a k uplatnění na trhu práce Celoživotní učení - Kroměříž, Projekt je spolufinancován.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
2OP483 Manažerská informatika 3ÚvodSnímek 1 2OP483 Manažerská informatika 3 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Ostrava 30. září 2002 ECDL pro učitele Libor Koníček Přírodovědecká fakulta Ostravská univerzita.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
European Computer Driving Licence
2OP483 Manažerská informatika 3ÚvodSnímek 1 2OP483 Manažerská informatika 3 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Základní výkresová dokumentace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Školní vzdělávací program výuka informatiky
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Rozvoj výuky cizích jazyků
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Vyvážené vzdělávání a potřeby trhu práce
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1

od roku 2012 si žáci středních škol měli dostat možnost vybrat si Informatiku, jako jeden z povinných maturitních předmětů, ale poslanci od tohoto roku udělují výjimku, takže informatika není zařazena mezi povinné předměty tzv. "státní" maturity (společná část maturitní zkoušky) Vladimír Očenášek 2

povinný rámec středního vzdělávání, kterého má žák dosáhnout určuje stát prostřednictvím Rámcových vzdělávacích programů (RVP) Vladimír Očenášek 3

na RVP základního vzdělávání navazuje RVP gymnaziálního vzdělávání RVP odborného vzdělávání Vladimír Očenášek 4

v RVP jsou definována Průřezová témata prolínají se celým vzdělávacím programem a vyučovacím procesem a mají ovlivňovat postoje, hodnotový systém a jednání žáků Vladimír Očenášek 5

v M/01 Informační technologie jsou to Průřezová témata :18-20-M/01 Informační technologie Občan v demokratické společnosti Člověk a životní prostředí Člověk a svět práce Informační a komunikační technologie Vladimír Očenášek 6

RVP pro vaší školu s maturitní zkouškou 65 – 42 – M/02 - Cestovní ruch 65 – 42 – M/01 – Hotelnictví 66 – 41 – L/01 – Obchodník 64 – 41 – L/51 – Podnikání s výučním listem s výučním listem 65 – 51 – H/01 - Kuchař – číšník 66 – 52 – H/01 – Aranžér 29 – 54 – H/01 - Cukrář Vladimír Očenášek 7

RVP VYMEZUJÍ V ZDĚLÁVACÍ OBLASTI Vzdělávací oblasti V RVP gymnaziálního vzděláváníVzdělávací oblasti V RVP odborného vzdělávání Jazyk a jazyková komunikaceJazykové vzdělávání a komunikace Matematika a její aplikaceMatematické vzdělávání Člověk a přírodaPřírodovědné vzdělávání Člověk a společnostSpolečenskovědní vzdělávání Člověk a svět práceEkonomické vzdělávání Umění a kulturaEstetické vzdělávání Člověk a zdravíVzdělávání pro zdraví Informatika a Informační a komunikační technologie Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích Odborné vzdělávání Vladimír Očenášek 8

oblast našeho zájmu Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích Vladimír Očenášek 9

v RVP - kurikulární rámce pro jednotlivé oblasti vzdělávání kurikulární rámce vymezují závazný obsah všeobecného a odborného vzdělávání a požadované výsledky vzdělávání. Obsah vzdělávání se člení na vzdělávací oblasti a obsahové okruhy 10 Vladimír Očenášek

učivo IKT pro Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích : Vladimír Očenášek 11

12 Vladimír Očenášek k učivu jsou určeny výsledky vzdělávání

13 Vladimír Očenášek

14 Vladimír Očenášek učivo

15 Vladimír Očenášek výsledky vzdělávání = žák ovládá žák se naučil žáka jsme naučili

16 Vladimír Očenášek učivo žák ovládá

17 Vladimír Očenášek učivo žák ovládá

další představa o tom, co má umět absolvent střední školy z oblasti např. textového editoru nebo tabulkového programu uvádí Katalog požadavků k maturitní zkoušce z Informačně technologického základu ve shodě s RVP, ale ve větší podrobnosti!!!! 18 Vladimír Očenášek

19 Vladimír Očenášek

20 Vladimír Očenášek

21 Vladimír Očenášek

22 Vladimír Očenášek

23 Vladimír Očenášek

24 Vladimír Očenášek

25 Vladimír Očenášek

26 Vladimír Očenášek

27 Vladimír Očenášek

28 Vladimír Očenášek

C O NOVÉHO V ECDL

RVP – vzdělávací oblast IKT Je zmíněn koncept ECDL jako vzor pro konstrukci obsahu vzdělávací oblasti

citováno z RVP pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie 31 Vladimír Očenášek

minulost (překonáno) ECDL Start – 4 moduly (bez možnosti volby) ECDL Core – 7 modulů (bez možnosti volby)

současnost nově!!!

Nově ECDL Start – 4 moduly - (3 povinně, 1 volitelně) Digital Literacy – Digitální gramotnost Certifikát ECDL Start (ECDL Start Certificate) dokládá, že držitel tohoto certifikátu je digitálně gramotný, tj. že ovládá základy práce s počítačem, resp. s informačními a komunikačními technologiemi (ICT), a to v nejběžnějších oblastech jejich využití.

ECDL Start – 3 moduly povinně (a 1 volitelně) povinně Modul M2 - Používání počítače a správa souborů, Modul M3 - Zpracování textu, Modul M7 - Práce s Internetem a komunikace

ECDL Start – 3 moduly povinně (a 1 volitelně) Volitelně - nejméně jeden další modul z ECDL Core Sylabu

Z čeho vybírat? další moduly Modul 1 - Základní pojmy informačních a komunikačních technologií, Modul 4 - Práce s tabulkami, Modul 5 – Použití databází, Modul 6 – Prezentace, Modul 9 – Úpravy digitálních obrázků, Modul 10 – Tvorba webových stránek, Modul 12 - Bezpečné používání informačních technologií, Modul 13 - Plánování projektů, Modul 14 - Spolupráce a výměna informací na internetu.

ECDL Core – nově Digital Competence – Digitální kvalifikace Certifikát ECDL (ECDL Certificate) – mezinárodní doklad počítačové (digitální) kvalifikace držitele (Digital Competence). Dokládá, že držitel tohoto certifikátu je plně digitálně kvalifikovaný, tj. že je plně připraven pro efektivní využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) tak, jak vyžaduje trh práce.

ECDL Core nově Uchazeč o Certifikát ECDL musí úspěšně složit testy ze tří základních modulů ECDL Core Sylabu (M2, M3 a M7) a ze čtyř dalších volitelných modulů ECDL Core Sylabu.

Konceptu ECDL Core odpovídá vzdělávací oblast IKT (Informatika a IKT) pro gymnaziální a střední odborné školství zhruba z 90%. V RVP něco navíc – např. práce s makry, - algoritmizace

ECDL Advanced – pokročilé úlohy 1 až 4 moduly Digital Expertise – Digitální odbornost znalosti a dovednosti pro profesionální využívání aplikací Modul AM3 - Pokročilé zpracování textu Modul AM4 - Pokročilá práce s tabulkami Modul AM5 - Pokročilé použití databází Modul AM6 - Pokročilé prezentace

K dispozici ECDL Sylabus - veřejně dostupné dokumenty definující tematické oblasti a hloubku znalostí a dovedností v každé oblasti počítačové gramotnosti, resp. znalostí a dovedností

Děkuji za pozornost. 43 Vladimír Očenášek