Zahraniční odborné stáže jako nástroj k implementaci ECVET Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
osmiletá zkušenost SPŠCH Pardubice s mobilitními programy v odborném vzdělávání: Leonardo da Vinci od 2014 Erasmus+, KA1 škola je vysílající organizací pro své vlastní žáky (obvykle realizováno 8 běhů) škola je přijímající organizací pro zahraniční stážisty (obvykle 4 zahraniční partneři)
instituce spolupracující na zavádění ECVET za sektor chemie ověřování systému ECVET formou recipročních mobilit žáků partnerské školy: SPŠCH Pardubice SOŠ chemická Bratislava SBG Drážďany IIS Scalcerle Padova
1 Procesy separace a směšování látek 2 Určování fyzikálních a materiálových konstant 3 Spektroskopická analýza 4a Volumetrická analýza 4b Gravimetrická analýza 5 Chromatografické separace 6 Příprava organických a anorganických látek 7 Pokročilé syntézy látek 8a Izolace buněk a mikroorganismů a jejich identifikace 8b Izolace látek z biologického materiálu a jejich určení
Memorandum o porozumění Smlouva o učení Účastnická smlouva
zadání profesně orientovaných úkolů určení kompetenčního stupně, na kterém bude jednotka učení absolvována popis výsledků učení-znalosti, dovednosti, kompetence jasná a detailní kritéria hodnocení (pětibodová stupnice) písemný záznam hodnocení účastníka mentorem (formulář Monitoring and Mentoring of the Participant)
pracovní instrukce v angličtině v závěru úlohy vždy zadán dodatečný úkol k vyřešení zpracování zprávy do jednotného formuláře (Laboratory Report)
potvrzení dosažených výsledků učení přijímající organizací uznání výsledků učení vysílající organizací vystavení Europassu Mobility vysílající organizací převod hodnocení ULO do klasifikace daného předmětu
vzájemné ověřování kvality poskytovaného vzdělání výměna know-how v odborném vzdělávání zavádění inovativních postupů do výuky tvorba dalších jednotek učení zdokonalování nástrojů ECVET odborný, jazykový a pedagogický růst učitelů v rolích mentorů zvyšování prestiže školy
odborné znalosti a kompetence nové techniky, profesně orientované úkoly jazykové znalosti a kompetence komunikační dovednosti, lexikální znalosti z oblasti odborné terminologie klíčové kompetence řešení problému, týmová práce, pracovní návyky, sociální kompetence, matematické a IT kompetence, občanské a kulturní kompetence
Děkuji za pozornost Jana Šedová Střední průmyslová škola chemická Pardubice Poděbradská Pardubice