Medicinska fakulteta Ljublana Jan Novák, Nikola Tkáčová Konference OptiMed, 25.9.2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Advertisements

Informace pro studenty kombinovaneho studia - AJ
Český jazyk a literatura
Morfologie savců a ptáků Karolína Rezková. T-exkurze jsou skvělou příležitostí pro středoškoláky, kteří si chtějí vyzkoušet něco nad rámec školní výuky.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
pro navazující magisterské studium TVS
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Makroekonomie - podmínky Přednášky, cvičení: Mgr. Hana Grzegorzová Kontakt: Cvičení: Ing. Hana Tichá – info.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
Bakalářská práce - zpracování
Morfologie savců a ptáků VFU Brno Autor : Jelínková Lucie.
Úvod do studia. Historie fyziologie
Martina uková Jakub herák Libor nenutil
4. INFOSCHŮZKA. CO NÁS ČEKÁ? TÉMA:  Zápočty a zkoušky  SHKV  Upřesňující zápis předmětů na LS.
Informatika pro lázeňství LS 2015 (podmínky absolvování)
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
ZKUŠENOSTI S VÝUKOU CHEMIE V PROGRAMU ZUBNÍ LÉKAŘSTVÍ doc. MUDr. A
1 Použití kapesních počítačů (PDA) při testování studentů 5. ročníku Rajdl D., Racek J. Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK v Plzni.
Design kvantitativního výzkumu 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2011 poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz UK FHS.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
1 Změny studijního a zkušebního řádu. 2 Kde najdu SZŘ dokumentový server IS MU
Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Analýza obsahu datového skladu a základní sumární statistiky.
KONFERENCE OPTIMED.
Koordinátoři Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
Základy regionální geografie
ZÁKLADY NEUROVĚD Mgr. Adam Chalupníček.
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Případová studie Seminář 2014.
Základy výživy ve sportu
Struktura bakalářské práce
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
Zápočty a zkoušky SHKV Upřesňující zápis předmětů na LS.
FINANČNÍ TRHY doc. Ing. Martin Svoboda, Ph. D
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Technologie pro publikování na webu II Ing. Jiří Štěpánek
Základy informatiky Přednášející: Ing. Jana Krutišová Cvičící: Ing. Jan Štěbeták.
BIOKYBERNETIKA Organizace výuky BIO/LS Kontakty Ing. Lucie Houdová, Ph.D. – přednášející, cvičící Místnost: UN526 Konzultační.
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Marketing I.  Monika Horehleďová  kabinet 307 Pod lesem  konzultační hodiny: čtvrtek 12:40 kabinet 307 Pod lesem 
Rekreologie 1 (sylabus)
Technické znalectví a pojišťovnictví
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Informační modelování budov (BIM)
Potravinářské zbožíznalství
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D.
Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště
HARMONOGRAM SENIMÁŘŮ 2015/16
Praktická metodologie vědy 2016
Didaktika učiva biologie člověka
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD.
Informační modelování budov (BIM)
BPP114C – Bankovní a pojišťovací právo Mgr. et Mgr. Michal Tuláček
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Medicinska fakulteta Ljublana Jan Novák, Nikola Tkáčová Konference OptiMed,

Histologie a embryologie Zkouška: -40 mikroskopických preparátů -test 100 otázek (1 správná odpověď) -ústní část Výuka -3. a 4. semestr ( hodin) -přednášky, semináře a praktická cvičení (mikroskopování) OptiMed: -výuka velice podobná naší -navíc: přednášky během klinické výuky Výzkum: -diabetes mellitus (retinopatie, nefropatie): imunohistochemie, oxidační stres, SNP (RAAS, VEGF)

Anatomie Zkouška: -písemný test (12 otázek formou eseje + ústní rozvaha nad otázkami) -opravuje 5 různých vyučujících -hodnotí se nejen faktografie, ale i logická návaznost a úhlednost Výuka -topograficky -přednášky, praktická cvičení, pitvy bez závěrečné zk (výuka odpoledne) -1. a 2. semestr = Anatomie 1 (hrudník, břicho, pánev, HK, DK; h) -3. semestr = Anatomie 2 (neuroanatomie; 105 h) OptiMed: -přednášky (theatrum anatomicum) -interaktivní pitevní stůl Výzkum: -nástřikové preparáty (zejména jater), dopravní nehody, myopatie

Fyziologie Zkouška: -test 60 otázek (multiple choice) + ústní konzultace -bez praktické zkoušky Výuka -3. a 4. semestr (42 h h) -fyziologie jednotlivých systémů včetně neurofyziologie (neurovědy zrušeny) -přednášky, praktická cvičení (jednou za 2 týdny 8 hodin), semináře (přednášejí studenti, vyučující před seminářem konzultuje se studentem) OptiMed: -literatura (jen anglická) -semináře vedou studenti -větší důraz na pochopení, méně praktičnost (např. měření tlaku) Výzkum: -autonomní nervový systém -kardiovaskulární systém (echo) -mikrocirkulace (kapilaroskopie)

Patologická fyziologie Zkouška: -zkouška formou multiple choice testu (60 otázek, 90 minut) -ústní (tahají si otázky, které si každý vyučující vytváří sám) -bez praktické zkoušky Výuka -5. a 6. semestr (95 h + 55 h) -přednášky, praktická cvičení (čistě PC modely, potkany bohužel nelze), semináře (přednášejí studenti) -skripta (nepodkročitelné minimum) + Guyton/McPhee OptiMed: -ponechat potkany a měření na studentech Výzkum: -myopatie -neuro-modely

Závěrem  výuka preklinických oborů v Ljubljani:  je podobná výuce na LF MU  využívá Boloňský systém (písemná + ústní zk)  studenti se více zapojují v seminářích, ale pod kontrolou vyučujícího před seminářem  vyučující mohou využívat anglické zdroje jako povinné  výborné jsou přednášky preklinických oborů v klinické výuce

Děkujeme za pozornost!