Výsledky předvýzkumného šetření k identifikaci mylných představ o genetice Mgr. Jana Vlčková, DiS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
ICT v životě základních škol
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
TEMPLATE DESIGN © Proenvironmentální postoje učitelů středních odborných škol jako předpoklad pro biofilní orientaci vzdělávání.
Makroekonomie a hospodářská politika
Přehledové články Struktura - příklady Duchowski, A breadth-first survey of eye-tracking applications, Behavior Research Mehotds, Instruments&Computers,
VÍTEJTE V PEDAGOGICE MÉDIÍ. Na našich rtech má vždy být úsměv. Pro každé dítě, kterému pomáháme, pro každého člověka jemuž sloužíme, nebo mu dáváme lék.
Charakter a projevy talentovanosti jako obecného fenoménu s aplikací na některé prvky v míčových hrách představení projektu disertační práce Katedra kinantropologie.
Pedagogika jako věda Její předmět, cíle, metody, postavení v rámci společenských věd, jednotlivé disciplíny, základní pojmy.
Koncipování empirického výzkumu
dotazníkové šetření na vysokých školách
Zhodnocení koncentrací kovů v atmosférickém aerosolu v Litoměřicích. Identifikace zdrojů znečištění za pomoci faktorové analýzy Václav Synek, Jan Leníček,
Děti a rodiče před televizí
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE - SEMINÁŘ Specializační studium 2013/2014.
Přehled výzkumných metod
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Abychom neobjevovali znovu kolo!!! „Východiskem vědeckého studia musí být pečlivé prostudování existující literatury o dané otázce, abychom nezjišťovali.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01Číslo.
prof. Iva Stuchlíková, CSc.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Seminář Specializační studium 2012/2013.
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Bc. Lektorství cizích jazyků
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
HYPOTÉZY ● Hypotéza je tvrzrní (výrok) vyjařující vztah mezi proměnnými ● Hypotézy vychází z výzkumného problému. ● Hypotézy se stanoví na začátku výzkumu.
Vymezení problému výzkumu Volba oblasti výzkumu Volba metodologického přístupu Formulace hypotéz !REŠERŠE! proč?
Přínos studijních návštěv pro experty ve vzdělávání.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vyleťal Autor: Roman Lachowicz Motivace Jana Beera a jeho projekt sekundárního vzdělávání v penitenciární praxi
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Úvodní informace, Didaktika přírodopisu jako věda a její historie Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Seminář Specializační studium 2014/2015
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Mgr. Jan Gregar, , Ústav cizích jazyků, Pedagogická fakulta, Žižkovo nám. 5, Olomouc.
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Evaluace v mateřských školách
Kariérní řád a motivace k dalšímu vzdělávání učitelů
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
STROM PROFESÍ NAŠÍ RODINY Volba povolání
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Efektivita podnikového vzdělávání ve firmě Zaplo Finance, s.r.o.
Evaluace v mateřských školách
Kurikulum: obsah školní edukace
SYLABUS K PŘEDMĚTU GENETICKÁ EKOTOXIKOLOGIE
SYLABUS K PŘEDMĚTU GENETICKÁ EKOTOXIKOLOGIE
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Jana Chrásková, Ivana Lamková
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Metody pedagogiky.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Výsledky předvýzkumného šetření k identifikaci mylných představ o genetice Mgr. Jana Vlčková, DiS.

Osnova prezentace Úvod Teoretická východiska Současný stav řešené problematiky Metodologie Výsledky Literatura

Úvod Genetika Obtížné a abstraktní téma Vznik mylných představ Rozmach ve vědě a výzkumu

Teoretická východiska 28 různých termínů Doulík (2005) Naivní teorie dítěte, prekoncept (Průcha, Walterová a Mareš 2008) Miskoncepce (Průcha 2005) Mylná představa (Čáp a Mareš, 2007)

Současný stav výzkumů mylných představ v genetice Základní školy Driessnack a Gallo 2013 Střední školy Lewise, Learcha, a Wood-Robinsona 2000; Mills-Shaw, Horne, Zhang a Boughman 2013 Vysoké školy Marbach-Ad a Stavy 2000; Smith a Knight 2012

Metodologie Předvýzkum: 102 respondentů Výzkumný nástroj Nezávislé proměnné Didaktický test (4 dimenze) Výzkumné metody ANOVA

Ověřování výzkumného nástroje Reliabilita (Cronbachovo α= 0,68) Normalita (d = 0,10; p > 0,20) Obtížnost Citlivost (41%)

Výsledky Relativní výsledky Průměrná relativní úspěšnost 43% Gender (ženy = 44%, muži = 40%) Víra (věřící = 43%, nevěřící = 43%) Úspěšnost v biologii (1 = 54%, 2 = 44%, 3 = 38%, 4 = 25%)

Výsledky Vliv nezávislých proměnných Gender Víra Úspěšnost v biologii

Výsledky Vyhodnocení dle dimenzí 1. DNA 2. Alela 3. Gen 4. Chromozom

Literatura Čáp, J. & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. Doulík, P. (2005). Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů. Acta Universitatis Purkynianae 107. Studia paedagogica. Ústí nad Labem: UJEP. Driessnack, M. & Gallo, A. M. (2013) Children´s „Draw-and-Tell“ Their Knowledge of Genetics. Pediatric Nursing, 39(4), Lewis, J., Leach, J. & Wood-Robinson, C. (2000b). Chromosomes: the missing link — young people's understanding of mitosis, meiosis, and fertilisation, Journal of Biological Education, 34(4), Marbach-Ad, G. & Stavy, R. (2000). Student's cellular and molecular explanations of genetic phenomena, Journal of Biological Education, 34(4),

Literatura Mills-Shaw, K. R., VanHorne, K., Zhang, H. & Boughman, J. (2008). Essay Contest Reveals Misconceptions og High School Students in Genetics Content. Genetics. 178(3), Průcha, J., Walterová, E. & Mareš, J. (2008). Pedagogický slovník, Praha: Portál. Průcha, J. (2005). Moderní pedagogika. Praha: Portál. Rosa, V. (2007) Metodika tvorby didaktických testov, Bratislava: Státní pedagogický ústav. Smith, M. K., Knight, J. K. (2012). Using the Genetics Concept Assessment to Document Persistent Conceptual Difficulties in Undergraduate Genetics Courses. Genetic, 191(1),

Děkuji za pozornost