Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím příjde...
Advertisements

Beseda s paní spisovatelkou
Kamarádi :o) :o).
Ponoř se do modra ….
Pěkně vyčertěné Vánoce na skanzenu 2009 přímo v nepřímém přenosu.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Vy nejste děti, vy jste rošťáci.
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Pro jediného človíčka na zemi... (from - tomidol)
Pozorně čti a vteřinu či dvě o tom popřemýšlej !
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Moje Firma Zvěrolékařka Dobrý den.Mé jméno je Veronika Borbášová.
Jan Opatřil….
Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji....
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
Sčítálek.
Jak to vlastně bylo. Nikola Petráková.
Nebezpečí na internetu Nikola Zámečníková
Vyznání.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Dopis od Boha.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Spisovatelé dětské literatury
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Jak to bylo doopravdy Tereza Kohoutová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Ilustrátor Zdeněk Miler, autor Krtečka
Nevěřící Tomáš sestaveno s využitím obrázků Henryho Martina Český text: kanan.cz Copyright © Henry Martin Used by Permission.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Pár vtípků.
Dej dvojku červeného měj hezký večer a.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Eduard Petiška Český spisovatel.
ICT ČJ 5.ročník Význam slov I.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
VY_III/2_INOVACE_96_Astrid Lindgrenová
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Ponoř se do modra …
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Rok : 2013/2014 Třída : 9.B.  Třídní učitelka:  Milena Walterová  Žáci:  Farkaš Patrik  Kica Nikolas  Kökeny Miroslav  Nistorová Iveta  Semerák.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Český jazyk a literatura – Příběh, který nikdy.
„A teď mi děti řekněte, čím jsou vaši tatínkové a kde pracují. Tak třeba ty Pepíčku.“ „Prosím, můj tatínek je úředník a pracuje jako prostitut.“ „Prosím.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Jestli chceš uskutečnit svůj sen, probuď se!
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Anotace: práce s učebnicí, tiché čtení s porozuměním
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Spisovatelé dětské literatury
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
Děti jsou DAR... jak je MILOVAT ?!?
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
T-report Vyšetření genetického materiálu pacientů s vrozenými změnami chromosomů Anna Vichrová v Brně 2018.
Transkript prezentace:

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní znalosti s novými poznatky Autor: Mgr. Michaela Suchardová

Martina Driverová „ S úsměvem a dobrou myslí lze v životě vzdorovat v podstatě všemu.“

Ukázka z knihy ( tiché čtení) : Šla jsem otevřít, jen tak v tričku a šortkách, jak chodím po zahradě… Kdybych byla věděla, kdo tam bude, byla bych se utíkala převléct! A pak jsem ho poprvé uviděla. Měl na sobě modré kalhoty a bílou košili, díval se na mě hodně shora ( je vysoký) a řekl: „Dobrý večer, já jsem Evžen Galbovský, je u vás náš táta?“ Tak jsem Evžena poznala. Hned jak jsem se na Evžena podívala, věděla jsem, že je docela jiný než kluci, co znám. Už proto, že je dospělý! Je mu jednadvacet – o deset let víc než mně! A taky proto, že se jinak chová. Kluci ze třídy by se houpali na brance a ptali by se, jestli můžou na podzim přijít na kaštany. Ale Evžen, ten se jenom rozhlédl a řekl: „Máte krásnou zahradu!“ Já vím, to není moc. Ale on už je takový, moc toho nenamluví. Když to řekl, stala se divná věc. Naše zahrádka, kterou bych mohla jít poslepu, jak ji znám, se najednou úplně změnila. Byla… byla zvláštní. Tajemná. Zavedla jsem Evžena k lavičce, kde seděl jeho a můj tatínek. Sedl si j nim. Poslouchal, o čem si povídají, a hlavu naklonil trochu na stranu. Na ruce se mu blýskal zlatý prstýnek s koňskou hlavou. Já jsem se opřela o vrbu a dívala jsem se na něj, aby nevěděl. Myslela jsem si, že vypadá hezky a že je moc zvláštní, víc nic. Vypadal jako princ z pohádky, opálený a v bílé košili.

Otázky k textu:  Z jaké knihy je tato ukázka?  Které postavy v ukázce vystupují?  Jak bys popsal/a hlavní hrdinku Janu?  Kdy Evžena uviděla poprvé?  Jak Evžen vypadal?  Stalo se ti někdy, že tě někdo zaujal tak, že jsi z něho nemohl/a spustit oči?

Vyberte knihy, které napsala Martina Driverová Čekání na Vánoce Máme doma zvířata České pověsti pro malé děti Pipi dlouhá punčoch Ježíš a jeho příběh Karkulín je nejlepší Táta pro radost i pro zlost Emil a detektivové Táta nemá smutky rád Luisa a Lotka Táta k příštím Vánocům Poslední Mohykán Domov pro Marťany Lotta z Rošťácké uličky

Použité zdroje:   REZUTKOVÁ,H. a kolektiv. Čítanka pro 5. ročník. 1. vyd. Všeň: Alter,1996. ISBN: s. 115