GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LIDÉ V OHROŽENÍ povodně
Advertisements

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
PŘÍČINY A ŘEŠENÍ GLOBÁLNÍCH PROBLÉMŮ
Přírodní a civilizační rizika
Živelné pohromy Patrik Šmerda, 5 B.
Člověk a příroda.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tsunami Radka Prokopová.
Globální svět.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Přírodní katastrofy.
Litosféra Filip Bordovský.
Přírodní katastrofy.
Zemětřesení a vulkanismus
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra, větry autor VM:Ondřej.
Přírodní a civilizační rizika
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Endogení geologické děje
LITOSFÉRA I..
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
... aneb Proč se země chvěje
Zemětřesení Mgr. Helena Tlapáková.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s různými druhy živelných pohrom.
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Globální problémy světa – ekologické katastrofy
Savci – Riskni to! Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
TVORBA KRAJINY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Oběh vzduchu na Zemi autor: Mgr. Jana Mikešová
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
TERCIE 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
PEDOLOGY AND SOIL PROTECTION Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým.
LANDSCAPE AND ITS FUNCTION Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
NEŽIVOTNÍ POJIŠTĚNÍ VE SPOJENÍ SE ZMĚNAMI KLIMATU JUDr. Václav Hönig, člen Sekce neživotního pojištění ČAP Konference k projektu Adaptace sídel na změnu.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
Zemětřesení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Litosféra I – úvod Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Litosféra Anotace : Seznámení žáků se.
Schéma vzniku a průběhu
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
Nejčastější přírodní katastrofy
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_ZEMĚPIS
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Environmentální problémy
Důsledky globální změny klimatu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA Výukový materiál EK 01 - 26 Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/03.0005 Tento projekt je spolufinancován ESF a SR ČR GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA

GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA Přírodní katastrofy: Zemětřesení Vulkanická činnost Sucha Povodně Bouře, hurikány, tornáda

ZEMĚTŘESENÍ Příčiny: Následky: Srážky litosférických desek Otřesy zemské kůry Příčiny: Srážky litosférických desek Podsouvání litosférických desek Tření litosférických desek Následky: Zranění a smrt obyvatel Zničení obydlí Nedostatek vody a potravin

VULKANICKÁ ČINNOST Člověk nemůže sopečnou činnost usměrňovat, pouze předvídat Aktivní vulkány nejčastěji sledují hranice desek Následky: Zničení obydlí Zranění a smrt obyvatel Změny klimatu Zdravotní problémy

SUCHA Jedna z největších katastrof lidstva V monzunové oblasti postihuje milióny lidí Následky: Nemoci Hladomor Úmrtí obyvatel

POVODNĚ V Evropě dochází k povodním hlavně na jaře Následky: Jarních táních Velké deště Následky: Zničení obydlí Nemoci Úmrtí obyvatel

BOUŘE, HURIKÁNY, TORNÁDA Střední Evropu postihují vichřice a krupobití Hurikány a tornáda jsou běžné v karibské oblasti Hurikán Tornádo Obrovský, pomalu rotující oblačný vír, který vzniká nad oceánem Malý, rychlý rotující vír Velké ničivé účinky

BOUŘE, HURIKÁNY, TORNÁDA Následky: Zranění a smrt obyvatel Zničení obydlí

GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA Způsobené zvyšováním počtu lidí: Nedostatek místa Nedostatek pitné vody Znečištění atmosféry Odpady Nemoci

Opakování: 1. Co je příčinou zemětřesení? 2. Vyjmenuj 2 přírodní katastrofy, které postihují ČR. 3. Co je to tornádo? 4. Zvyšování počtu lidí přináší: A) B) C) 5. V……….... sucha způsobují úmrtí miliónů lidí.

Zdroj: MATĚJKA, Dobroslav, Radek MIKULÁŠ, Václav ZIEGLER a Václav CÍLEK. Přírodopis. 1. vyd. Praha: Scientia, 2000. ISBN 80-718-3204-9