ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/48.0022) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Základní informace o Tranzitní službě Přechod ze Školy do Práce.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Klíčová aktivita 03 l Tuzemské a zahraniční stáže vedoucích pracovníků a učitelů mateřských škol Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice. Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Mentoring, co a jak? Mgr. Václav Šneberger.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt Podpora učitelů ve zvyšování kvality jejich práce „PUČ“
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Environmentální výchova a
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
Zahraniční odborné stáže jako nástroj k implementaci ECVET Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Projekt Impuls / Seminář
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Projekt Impuls / Seminář
TTnet (Training of Trainers Network)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Název operačního programu:
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Pedagog.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA MASARYKOVY UNIVERZITY PRAHA

Mentoring je individuální forma profesní podpory využívaná ve vzdělávání dospělých. Mentoring respektuje zkušenosti mentora i podporovaného učitele. Mentor podporuje jedinečnost učitele, vychází z jeho aktuálního stavu dovedností a znalostí a posiluje sebeřízené učení účastníků mentoringu.

červenec/srpen hodin (Co je mentoring, kdo je mentor, co dělá, co by měl ovládat, na čem mohou učitelé s kolegou mentorem spolupracovat…) leden/únor 2015 – 20 hodin (reflexe mentorských zkušeností, trénink mentorských dovedností) březen 2015 závěrečná konference, workshopy k mentoringu v rámci konference

písemný výstup (popis mentorské zakázky, sebereflexe mentorské role nebo role podporovaného učitele)

Celkem se mentorských seminářů zúčastnilo 90 učitelů/učitelek a ředitelek mateřských škol s délkou praxe od 3 měsíců do 30 let.

● vy/tváříte vztah ● podporujete učení, ne řešení problému

staráte se o sebe, věnujete čas psychohygieně

poskytujete menteemu podporu a zpětnou vazbu ● uzavřete kontrakt (čas, místo, forma, očekávání, cíle)

reflektujete nejen plnění cílů se zaměřte na to, co lze změnit

supervidujte svou práci reflektujte své postoje vůči podporovanému učiteli

ROZVOJ PROFESNÍCH DOVEDNOSTÍ ZÍSKÁNÍ MENTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ SÍŤOVÁNÍ SEBEPOZNÁNÍ REFLEXE ZKUŠENOSTÍ A JEJICH SDÍLENÍ

KONTAKT: LUCIE CHALOUPKOVÁ