Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
 Seskupení lidí spojených určitými vazbami; vyvíjejí společnou činnost, mají společný cíl.  Protiklad - náhodné setkání (koncert, autobus)  Vzájemné.
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
Socializace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov42 Autor Mgr.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
Člověk mezi lidmi – sociální role
Sociální kontrola Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Člověk a společnost.
Konflikt sociálních rolí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Reálné a zobrazené vzory
Sociálně patologické jevy
DVĚ EXTRÉMNÍ KONCEPCE SOCIALIZACE
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Člověk jako přírodní a společenská bytost
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
socializace, sociální role, pozice a status
VY_32_INOVACE_PSYM22160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Sociální role Petr Machala.
SOCIÁLNÍ STRUKTURA, STRATIFIKACE A MOBILITA
VY_32_INOVACE_PSYM22360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Model transkulturní péče
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Sociální role Sociální pozice Sociální mobilita
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
P RIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ SKUPINY Mgr. Vladimír Velešík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úvod do ekonomiky školství, vzdělávání a trh práce
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
MOTIVACE.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Socializace Kejřová.
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Sociální psychologie.
5. Kultura jako řešení problémů přežití
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Transkript prezentace:

Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena 25. 3. 2015 SOCIALIZACE JEDINCE Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena 25. 3. 2015

CO JE SOCIALIZACE? záměrná, nezáměrná primární, sekundární „Celoživotní proces, v jehož důsledku se jedinec začleňuje do společnosti a osvojuje si její normy, hodnoty a ideje.“ „Proces začleňování do společnosti, v němž dochází k proměnám, jimiž se jedinec postupně vzdaluje od výchozího stavu novorozeněte a stává se z něho člověk jako kulturní bytost schopná fungovat ve složitém systému lidské společnosti.“ záměrná, nezáměrná primární, sekundární

ČINITELÉ ASPEKTY osvojení si kulturních návyků sociální skupiny účelné používání předmětů denní potřeby komunikace (mateřský jazyk) vzdělání normy a hodnoty sociální role, status vývoj sebekontroly sociální učení ČINITELÉ sociální skupiny rodina přátelé spolužactvo zájmové skupiny spolupracovníci jednotlivci sdělovací prostředky

SOCIÁLNÍ NORMY psané nepsané zvyky, obyčeje zákony tabu (nejmírnější sankce) zákony tabu (nejpřísnější sankce) sociální kontrola porušení sociální normy sankce pozitivní a negativní formální a neformální

SOCIÁLNÍ STATUS SOCIÁLNÍ ROLE místo člověka ve společnosti připsaný (askriptivní) získaný výkon určité role ukazatele statusu ekonomické postavení vzdělání mocenskopolitické postavení životní styl SOCIÁLNÍ ROLE souhrn očekáváných způsobů chování vychází ze sociálního statusu, situace ztotožnění, odmítnutí

SOCIÁLNÍ UČENÍ asociace (podmiňování) posilování (zpevňování) https://www.youtube.com/watch?v=zerCK0lRjp8 SOCIÁLNÍ UČENÍ asociace (podmiňování) posilování (zpevňování) odměna – pochvala, projev sympatie, uznání trest – nesouhlas, zamítnutí, zavržení, … anticipace (očekávání) nápodoba (imitace) identifikace (ztotožnění)

ZDROJE z 25. 3. 2015 HABERMANN, Tomáš – HÁJÍČEK, Jakub – HEJTMÁNEK, Lukáš a kol. Cvičebnice ZSV. Scio, 2014, s. 66 Proces socializace jedince. [cit. 2015-03-25]. Dostupné z: http://www.vysokeskoly.cz/maturitniotazky/zaklady- spolecenskych-ved/proces-socializace-jedince ZDROJE OBRÁZKŮ č. 1: https://jiteshujain.files.wordpress.com/2013/05/socially-connected.jpg č. 2: http://heartofwisdom.com/blog/wp-content/uploads/2014/08/homeschool-humr-socialization1.jpg č. 3: https://ideaexpo.files.wordpress.com/2013/09/socialization-contamination1243884839.jpg