AGP - Animace LS2015 9. 3. 2015, Brno Připravil: Ing. Jaromír Landa, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GRAVITAČNÍ POLE Základní pojmy Newtonův gravitační zákon
Advertisements

Vymezení předmětu statika, základní pojmy, síla, moment síly k bodu a ose Radek Vlach Ústav mechaniky těles,mechatroniky a biomechaniky FSI VUT Brno Tel.:
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Učíme se animace Groppa Corina.
Keplerovy zákony.
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Mechanika Dělení mechaniky Kinematika a dynamika
2.1-3 Pohyb hmotného bodu.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
GRAVITACE Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
M e c h a n i k a Václav Havel, katedra obecné fyziky ZČU v plzni.
směr kinematických veličin - rychlosti a zrychlení,
C) Dynamika Dynamika je část mechaniky, která se zabývá vztahem síly a pohybu 2. Newtonův pohybový zákon zrychlení tělesa je přímo úměrné síle, která jej.
Technická mechanika 8.přednáška Obecný rovinný pohyb Rozklad pohybu.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
MECHANIKA.
Křivočarý pohyb bodu. křivočarý pohyb bodu,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
HYBNOST HMOTNÉHO BODU Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY
obecný rovinný pohyb tělesa analytické řešení pólová konstrukce
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Informační a komunikační technologie 8. ročník
GRAVITAČNÍ POLE.
Kruhový pohyb Určení polohy Polární souřadnice r, 
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
…se zaměřením na herní aplikace Vypracoval: Vladimír Geršl
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jednoduché stroje Kladka, Pevná a volná kladka,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Vztažné soustavy Sledujme pohyb skákajícího míče v různých situacích.
Základy práce s videokamerou
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY Mgr. Monika Bouchalová Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tento projekt je spolufinancován.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Dynamika I, 6. přednáška Obecný rovinný pohyb Obsah přednášky : obecný rovinný pohyb tělesa, analytické řešení, pólová konstrukce rozklad pohybu Doba studia.
Vymezení předmětu statika
Přechody a animace VY_32_INOVACE_7C21. Pravidlo Důležitý je obsah prezentace, přechody a animace mají být příjemným, nikoliv rušivým doplňkem! Nekombinovat.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Monte Carlo simulace Experimentální fyzika I/3. Princip metody Problémy které nelze řešit analyticky je možné modelovat na základě statistického chování.
Hlavní zásady kompozice – řešení části
(kladka,páka,nakloněná rovina,kladkostroj)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_DYNAMIKA.
Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – , Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Fyzika I-2016, přednáška Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony Použití druhého pohybového zákona Práce, výkon Kinetická energie Zákon zachování.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
MATFYZIN Samuel Brablenec.
směr kinematických veličin - rychlosti a zrychlení,
VY_32_INOVACE_6/05_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
MECHANIKA.
Transkript prezentace:

AGP - Animace LS , Brno Připravil: Ing. Jaromír Landa, Ph.D.

Počítačová animace Počítačová animace = věrná kopie klasické animace (dynamická scéna je snímána (vzorkována) v diskrétních časových krocích kamerou) –rozdělení počítačové animace z hlediska reprezentace pohybu: nízkoúrovňová vysokoúrovňová –není k dispozici jednotný popis všech forem pohybu (existuje řada algoritmů, které řeší dílčí úlohy počítačové animace) –výhody: scénu nemusíme mít fyzicky k dispozici nemusíme stavět kulisy, ani chodit do exteriérů strana 2

Rozdělení počítačové animace nízkoúrovňová –reprezentace pohybu, jeho rychlosti, orientace a směru objektu po spojité dráze –rychlost objektu, jeho orientace a směr vysokoúrovňová –skládá se z nízkoúrovňových maker –detekce kolizí (např. chodidlo vs. hrbolatá podložka) –možnost vytváření knihovny pohybů (např. knihovna gest či kroků) –silný rozvoj ve filmovém průmyslu (animace tzv. syntetických herců) strana 3

Klíčování pojem pochází z dílen Walta Disneye, kde měl nejdůležitější úlohu hlavní animátor –malování celé sekvence je zdlouhavé a rutinní –hlavní animátor vytváří pouze nejdůležitější (klíčové) snímky zbývající mezisnímky malovali průměrní animátoři první snahy vedly k odstranění ručního malování mezisnímků = zadávání klíčových pozic a automatické generování mezipoloh (týká se to také úhlů, barev, textur, průhlednosti atd.) strana 4

Animační křivky animátor zadá klíčové polohy a program tyto polohy interpoluje animační křivkou způsob interpolace (např. spojitost křivek, hladkost, změna rychlosti atd.) určuje tvář celé animace křivky se používají pro určení dráhy objektů strana 5

Vysokoúrovňová počítačová animace oblast kinematiky –studuje pohyb nezávisle na silách, které ho způsobují –zabývá se: polohou, rychlostí a zrychlením –oproti tomu dynamika se zabývá studiem vzájemného působení sil a objektů segmentová struktura –posloupnost pevných částí, které jsou mezi sebou spojeny a v každém spojení lze s oběma segmenty otáčet (např. lidská paže) na jednom konci bývá pevně zakotvena druhý konec je volný (prsty tvoří tzv. koncový efektor) –stavový prostor – všechny možné stavy, ve kterých může daná segmentová struktura být strana 6

Pravidla animace Existují základní pravidla animace Díky těmto pravidlům se animace stává realističtější a uvěřitelnější Před začátkem animování je dobré se s těmito pravidly seznámit strana 7

Zmáčknout a roztáhnout Vytvoření realističtějšího pohybu těles Na tělesa působí základní fyzikální zákony (gravitace, …) strana 8

Očekávání Používá se pro připravení publika na to, že se něco stane. Divák je v očekávání co se stane… Člověk který se chystá vyskočit musí nejdříve ohnout kolena. strana 9

Druhotná akce Každá animace má nějakou hlavní akci, něco co je hlavním pohybem Přidáním dalšího pohybu se zvyšuje realističnost animace Auto jede po silnici -> druhotná akce je pohyb kol strana 10

Překrytí Jednotlivé akce se překrývají V reálném životě se nestává, že by jedna akce kompletně skočila než začne další strana 11

Dotažení do konce Dotažení akce do konce. Pohybující se objekt je není po nárazu kompletně zastaven, ale jeho pohyb pokračuje dál. Golfový úder strana 12

Pohyby kamery Způsob (směr), jaký se kamera pohybuje Důležité pro plynulost záběru Umístění kamery –V ruce –Stativ –Dolly ohttps:// o strana 13

Pohyby kamery Tilt –Vertikální pohyb kamery Pan –Horizontální pohyb kamery Pedestral –Pohyb kamery nahoru a dolů beze změny osy strana 14

Pohyby kamery Dolly –Pohyb k nebo od objektu. Jméno pochází od kolejnic, na které se přichytávala kamera. Truck –Pohyb kamery doleva nebo doprava. Stejné jako dolly ale jiný směr. strana 15

Pohyby kamery Krane –Pohyb kamery na jeřábu. –Nejčastější je pohyb z pozice člověka do ptačí perspektivy nebo obráceně strana 16

Pravidlo třetin (The Rule of Thirds ) Obraz je rozdělen na třetiny Umístění objektu zájmu do blízkosti linií, resp. do průsečíků linií. Je to pravidlo které není pravidlo strana 17

Pravidlo třetin ve filmu strana 18

Tipy na konec Animace má být co nejplynulejší Spíše kratší než delší záběry Nedělejte jeden kontinuální záběr Držte se standardních pohybů kamery Nesnažte se najednou ukázat vše strana 19

Tipy na konec 2 Divákovi nesmí být nikdy špatně Někdy není animace ani potřeba, stačí statické snímky Začněte scénářem Virtuální kamera vs. reálná – máte oboje, využijte je! Použijte virtuální osoby pro zvýšení realističnosti scény Využijte možnosti postprocessingu (o tom příště) strana 20

Příklady vmlBXRuBUhttps:// vmlBXRuBU Ojcilzdkhttps:// Ojcilzdk UmBFZpld_Ehttps:// UmBFZpld_E strana 21

Animace ve SketchUpu Animace je řešena pomocí scén U animace se můžou měnit styly Animace „stavby objektu“ je řešena pomocí section planes. Jedna animace = jeden soubor Sluneční studie strana 22