Průmysl (populární) hudby. Širší hudební průmysl 2010 (suma: 168 mld. USD, graf: www.digitalmusicnews.com)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Ne)diskriminace ICT v České republice
Advertisements

Valná hromada APK – Zlín – 19. / 20. května 2009 Valná hromada asociace provozovatelů kin.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Michal Koch, SUPRAPHON a.s Michal Koch, SUPRAPHON a.s.
Marketingový mix 4 P.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
9.Komunikace.
Marketingová komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
Strategie značky a komunikace
Marketingová komunikace
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
úvod pojetí a obsah marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
MIND THE GAP Transformace globální komunikační strategie do lokálního prostředí Libor Kytýr – Corporate Affairs Communication Manager, Tesco.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
MARKETINGOVÝ MIX.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Lenka Zahradníčková
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
8. Marketing.
1 Co je YouTube?  Veřejně dostupné úložiště digitálních videozáznamů  Nabízí přehledné vyhledávání, třídění a sdílení  Zcela zdarma.
Integrovaná marketingová komunikace = a concept of marketing communications planning that recognizes the added value of comprehensive plan that evaluates.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Současné struktury společnosti Kritérium Typ struktury Charakteristika skupiny majetek/ třídní struktura třída výrobní prostředky zaměstnání.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Struktura podnikatelského plánu
Personální strategie mezinárodní firmy
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Hospodaření obcí v roce 2016
Celým jménem jako Onika Tanya Maraj. Narodila se 8
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
MARKETING Přednáška P
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Společenská odpovědnost firem
Digitální učební materiál
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Tvorba marketingového mixu
Integrovaná marketingová komunikace
Plánování a rozhodování v podniku
Marketingová komunikace
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
Transkript prezentace:

Průmysl (populární) hudby

Širší hudební průmysl 2010 (suma: 168 mld. USD, graf:

Širší hudební průmysl (zdroj: The Sky Is Rising Report)

Počet katalogovaných hudebních souborů (zdroj: The Sky Is Rising)

Prodej digitální cestou – svět (zdroj: IFPI Digital Sales Report 2013)

Globální prodej hudebních nosičů 2013 (zdroj: IFPI) tržby za 15 miliardy USD (rok předtím 16,5 miliard) 51% fyzické nosiče, 39% digitální příjmy, 7% provozovací práva a 2% synchronizační práva (TV, film, reklama, videohry…) tažen prodejem digitální hudby (meziročně + 9 %) provozovací práva meziročně vzrostla o 19 % roste podíl lokálních umělců (Francie, Německo, Japonsko) downloadovací a předplatitelské služby už ve více než 100 zemích na A&R a marketing ročně 4,5 mld. US (2012) ještě v roce 2005 však vykazoval tržby přes 33 miliard dolarů trendem budoucnosti se jeví spíše než placený downloading placený streaming

ARTISTTITLETOTAL SALES (M) 1One DirectionMidnight Memories4.0 2Eminem The Marshall Mathers LP Justin TimberlakeThe 20/20 Experience3.6 4Bruno MarsUnorthodox Jukebox3.2 5Daft Punk Random Access Memories 3.2 6Katy PerryPrism2.8 7Michael BubléTo Be Loved2.4 8Imagine DragonsNight Visions2.4 9Lady GagaArtpop2.3 10Beyoncé 2.3 (Source IFPI) Global top selling albums of 2013

ARTISTTITLETOTAL SALES (M) 1Robin ThickeBlurred Lines Macklemore & Ryan Lewis Thrift Shop13.4 3AviciiWake Me Up11.1 4P!nk feat. Nate RuessJust Give Me A Reason9.9 5Katy PerryRoar9.9 6Daft PunkGet Lucky9.3 7Imagine DragonsRadioactive8.6 8Bruno MarsWhen I Was Your Man8.3 9will.I.AmScream & Shout8.1 10RihannaStay7.9 (Source IFPI) Global top selling digital singles of 2013 ERRY'S ROAR

1One Direction 2Eminem 3Justin Timberlake 4Bruno Mars 5Katy Perry 6P!nk 7Macklemore & Ryan Lewis 8Rihanna 9Michael Bublé 10Daft Punk Top 10 global recording artists 2013

Prodej hudebních nosičů v ČR (zdroj: IFPI ČR) ve 2. polovině 90. let dosahovaly tržby až 1 miliardy Kč ročně od té doby konstantní pokles s výjimkou roku 2008 v roce 2012 dosáhly tržby 281 milionů Kč, meziroční pokles o 6 % v roce 2013 klesly dále na 264 milionů Kč, též pokles o 6 % prodej digitálních formátů už tvoří 27 % (v roce 2010 jen 7 %) na prodeji digitálních nosičů se ve velké míře podílejí firemní nákupy nástup on-line obchodů: Supraphononline, iTunes, MusicJet, Rara Nástup streamovacích serverů: Deezer, Spotify, GooglePlay

Globální prodej hudebních nosičů (zdroj: IFPI)

Prodej hudby v České republice

Struktura trhu – ČR (2013) Universal Music Group 31,7 % Sony Music Entertainment 19,1 % Supraphon 16,5 % Warner Music 15,4 % Česká muzika 11,2 % Popron 2,5 %

Médium hudební nahrávky rozmanité technologie nahrávání a šíření nízký stupeň regulace vysoký stupeň internacionalizace mladší publikum podvratný (subverzivní) potenciál organizační fragmentace rozmanitost v možnostech příjmu McQuail 1999: 41

Průmysl X kultura absolutní většina hudební produkce spadá do relativně stabilních žánrových kategorií a dodržuje efektivně distribuovaný poměr známosti a novosti; tyto kategorie a distribuci spravují nahrávací společnosti, které alokují zdroje do některých typů hudby (a do některých ne), uzavírají některé smlouvy (jiné však ne) a vysoce investují do leckterého druhu známosti a novosti (do ostatních ale ne) zatímco průmysl skrze diferenciovaný aparát vyrábí kulturu, tak zároveň kultura utváří průmysl tím, že kontinuálně formuje kontext i samotné představitele hudebních společností skrze třídní, etnické, gender, zeměpisné aj. okolnosti Keith Negus 1998

Hudební divize MTN korporací A&R marketing public relations publicity and press radio and TV promotion sales business affairs / finance nad legal manufacture and distribution administration and secretarial

Artist & Repertoire hledání nových talentů komunikace s novým umělcem obhajoba umělce před jinými odděleními divize kompletní služba týkající se studia, repertoáru, image… považováni buď za gatekeepers nebo mediators Negus 1992

Marketing průzkum trhu product planning and design packaging publicity and promotion cenovou politiku prodej distribuce

Artist & Repertoire – strategie Old-fashioned strategie – hledat na ulici, v klubech a skrze demo nahrávky  tzv. organičtí umělci New-fashioned strategie – propojovat skladatele, zpěváky, tváře, zvukaře, imagology  tzv. syntetičtí umělci Mediální strategie: vzít toho, kdo se nějak proslavil v médiích, př. Superstar Ve skutečnosti mix všeho a existence výjimek. Negus 1992

Kritéria pro podepsání umělce Hraní naživo Originalita a kvalita skladeb Úroveň nahrávek a hlas Vystupování a image Úroveň osobního zaujetí, entuziasmu a motivace Dosavadní kariéra / úspěchy

Obchodní terminologie zavedená jednou bostonskou konzultační firmou v 70. letech 20. stol „hvězdy“ (stars) „dojná kráva“ (cash cow) „divoké kočky“ (wild cats) „psi“ (dogs)

Obchodní terminologie zavedená jednou bostonskou konzultační firmou v 70. letech 20. stol „hvězdy“ (stars) „dojná kráva“ (cash cow) „divoké kočky“ (wild cats) „psi“ (dogs)

Prameny a literatura viz word