NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_463_Konstrukce čtverce AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM: 5., 24. 1. 2012 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Matematika, Čtverec ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
ANOTACE Materiál je určen pro výuku matematiky – geometrie 5. ročníku. Popisuje a ukazuje žákům konstrukci čtverce. Cílem materiálu je opakování postupu a konstrukce čtverce. Je vhodný pro práci na interaktivní tabuli
Čtverec má … vrcholy a … strany délka všech stran je …………… vedlejší strany jsou na sebe ………….. ……………… strany jsou rovnoběžné …………………. e, f mají stejnou délku, navzájem se půlí a jsou na sebe kolmé Označte vrcholy, strany a úhlopříčky čtverce.
Čtverec má 4 vrcholy a 4 strany délka všech stran je stejná vedlejší strany jsou na sebe kolmé protější strany jsou rovnoběžné úhlopříčky e, f mají stejnou délku, navzájem se půlí a jsou na sebe kolmé
Který z obrazců je čtverec? obdélník kosoúhelník trojúhelník čtverec ovál
Konstrukce čtverce ABCD o straně 6 cm. Sestrojíme úsečku AB, │AB│= 6 cm. Bodem A vedeme kolmici k úsečce AB. Vyznačíme bod D, pro který platí │AD│= 6 cm. Opíšeme oblouk kružnice se středem D a poloměrem r = 6 cm. Průsečík oblouků kružnic označíme C. Narýsujeme čtverec ABCD.
Konstrukce čtverce ABCD o straně 6 cm AB, │AB│= 6 cm →AX AB D, │AD│= 6 cm k ( B, r = 6 cm ) k ( D, r = 6 cm) C, │DC│ = │BC│= 6 cm ABCD X D C A B