Stanovení hustoty a velikostní struktury populace stromů v lužním lese

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Obrázkový klíč k určování dřevin
Smíšené a listnaté lesy
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
STROMY A KEŘE II. LISTNATÉ STROMY
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Stromy.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Autor výukového materiálu:
- alternativa budoucnosti -
Poznávání přírodnin.
Les.
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Vliv makroskopické stavby dřeva na hustotu dřeva.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Listnaté stromy a keře Mgr. Jana Brázdová.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními.
Ochrana dřeva – impregnace
Krytosemenné rostliny
R O S T L I N Y K R Y T O S E M E N N É
Památné stromy.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Společenstvo les – test
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Sada fotografií na poznávání č.11 Stromy a keře
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁVÁNÍ: Listnaté stromy a keře
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Transekt Příkazy Úkol 1: Zjistit obvod stromu v závislosti na druhu H 0 : Obvod stromů jednotlivých druhů se neliší H A : Obvod stromů jednotlivých druhů.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Vyznáte se?? V následující prezentaci, Vám dám takový malý testík…
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Určování listnatých stromů
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků.
Trénink krytosemenných dřevin
 přírodní památka  rozloha - 7,12 ha  nachází se na pravém břehu řeky Labe, na území města Brandýs nad Labem - Stará Boleslav  nadmořská výška - od.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
OKOLÍ BYSTŘICE PROJEKT NAŠÍM ÚKOLEM BYLO: Ekologicky zhodnotit území od Doubravy po silnici na Jeníkov - Stávající situace - Proč je Bystřice.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Zpracoval : Petr Kuryviál. Děvín Největší vrchol pavlovských vrchů s nadmořskou výškou 549 metrů. Jedná se o podlouhlý hřeben s dvěma vrcholy. Na větším.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
vlastnosti a využití dřeva
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Krytosemenné lesní dřeviny.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Přírodní společenstva v České republice
TYPY PROSTŘEDÍ.
ZŠ BYSTŘICE Mgr Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 111.
Společenstva lesů - stromy
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
Přírodní společenstva v České republice: LES
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Dřeviny, nauka o dřevinách
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Geobiocenologický klasifikační systém
Transkript prezentace:

Stanovení hustoty a velikostní struktury populace stromů v lužním lese

Metodika a lokalita Lokalita: Lesní porost 0,7 km SVV od Příkaz Metoda: Point-quarter method – měření vzdálenosti 4 nejbližších stromů, 4 jasanů a 4 „ne-jasanů“ k vybranému bodu na transektu vždy po 1+1 v každé čtvrtině. Celkem zpracováno 36 bodů na transektu (body od sebe vzdáleny 20 m) Strom = kmen s obvodem větším než 18 cm ve výšce 1,3 m

Pozorované druhy na lokalitě (celkem 16 druhů): Hlavní: jasan (144), olše (47), lípa srdčitá (36), javor klen (20) Další: dub letní (10), jilm vaz (8), střemcha (8), bříza bradavičnatá (4), topol kanadský (3), buk (3), bez (1), brslen (1), habr (1), smrk (1), vrba (1) ( ) = počet proměřených stromů - n

Srovnání obvodů podle druhů Prům. obvod Var. koef. Min. Max. Procent z pozor. stromů Jasan 0,97 0,58 0,18 2,54 50,0%* Lípa 0,86 0,64 0,29 2,36 16,3% Olše 1,10 0,36 0,53 1,90 12,9% Javor 0,61 0,51 0,30 1,30 6,9% Dub 1,55 0,57 2,80 3,5% Střemcha 0,19 0,20 0,38 2,8% (* z definice metodiky sběru), hodnoty v m

Velikostní struktura vybraných stromů (obvod v m)

Point-quarter method – hustota stromů výsledky Průměrný počet jedinců na ha 95% konfidenční interval Prům. vzdálenost od bodu (m) S.D. (m) S.E. (m) Jasan 241 <204, 284> 6,2 3,7 0,3 Ostatní druhy 131 <111, 154> 8,2 5,4 0,5 Celková hustota 401 <340, 472> 4,8 3,0 0,2

Shrnutí Olše je na ústupu – (nevyskytují se mladší jedinci) Jasan a lípa výrazně zmlazují Zmlazuje i javor – ( i když zatím malý počet jedinců) Celková hustota stromů je 401 jedinců na ha V porostu se projevuje výrazná rostoucí dominance jasanu → Zjištěné výsledky patrně ukazují na vysušování sledované lokality