za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Evaluace výuky je realizována formou písemných dotazníků po skončení výuky a)jednotlivých předmětů - a)jednotlivých předmětů - předmětová evaluace b)při zápisu ročníková evaluace b)při zápisu do následujícího akademického roku – ročníková evaluace Hodnocení výuky prostřednictvím informačního systému STAG (elektronický dotazník) studenti nevyužívají a tento systém se pro potřeby LF UP jeví v současné době jako nevhodný z důvodu velmi obtížně realizovatelné zpětné vazby. Evaluace výuky
Evaluace výuky jednotlivých předmětů Jednotný písemný dotazník. Tento dotazník obsahuje 8 povinných otázek a možnost komentáře. Analýza odpovědí studentů je východiskem pro průběžné sledování kvality výuky na jednotlivých pracovištích a pro evaluaci na LF UP jako celku. Vedle povinných otázek mohou jednotlivé ústavy a kliniky zařadit i otázky nepovinné. Pro evaluaci výuky na úrovni LF UP jsou však vyžadovány a hodnoceny pouze povinné otázky. Evaluace výuky je prováděna u studijních programů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry.
Jednotlivé ústavy a kliniky LF UP odevzdávají zprávu o evaluaci, která obsahuje: souhrnné zpracování všech odevzdaných dotazníků, generované přímo v programu Excel (list statistika v souboru „Evaluace-statistické vyhodnocení.xls)“ - je možné odeslat na děkanát LF UP vytištěný formulář nebo přímo soubor v elektronické podobě, odpověď na 3 otázky: celkový počet rozdaných dotazníků v jednotlivých studijních programech (Všeobecné lékařství, Zubní lékařství, General Medicine), jaké byly hlavní připomínky a návrhy studentů v komentářích, jaké jsou připomínky a komentáře učitelů, ústavu/kliniky jako celku. Evaluace výuky oborů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry proběhla za akademický rok 2013/2014 v daném termínu na všech pracovištích Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Evaluace výuky jednotlivých předmětů
Ročníková evaluace výuky Proběhla při zápisu studentů do následujícího akademického roku na děkanátu LF UP. Ročníková evaluace je zaměřená na celý studijní ročník a je realizována mimo jednotlivé ústavy a kliniky. Dotazníky pro VI. ročník Všeobecného lékařství a V. ročník Zubního lékařství byly v loňském roce rozšířeny o otázky týkající se pracovních a studijních plánů našich absolventů po skončení studia na naší fakultě. Všechny vyplněné dotazníky za jednotlivé ročníky byly vyhodnoceny. Ústavy a kliniky budou informovány o výsledcích ročníkové evaluace. Dotazníky pro rok 2013/2014 jsou k dispozici na webových stránkách v dokumentu s názvem Příloha č. 1. Evaluace výuky LF UP
Ročník I. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník II. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Všeobecné lékařství
Ročník III. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n RočníkIV. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Všeobecné lékařství
Ročník V. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník VI. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Všeobecné lékařství
E11aE11bE11cE11dE11eE11fE11gE11hEkom A N Vysvětlivky pro bod 11 Po absolvování studia (zakřížkujte 1-2 správné odpovědi) 11aplánuji nastoupit do praxe v České republice (mám občanství ČR) 11bplánuji nastoupit do praxe v České republice (jsem cizinec) 11cplánuji nastoupit do praxe na Slovensku 11dplánuji nastoupit do praxe v jiných zemích EU než v ČR a SR 11eplánuji nastoupit do praxe v jiných zemích než v zemích EU 11fplánuji studium v doktorském studijním programu 11gještě neznám svoje plány 11h plánuji jiné (prosím vypište do komentáře) Do dotazníku byl doplněný bod č. 11:
Ročník I. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník II. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Zubní lékařství
Ročník III. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník IV. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Zubní lékařství
Ročník V. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Komentáře E11aE11bE11cE11dE11eE11fE11gE11hEkom A N Zubní lékařství
Vysvětlivky pro bod 11 Po absolvování studia (zakřížkujte 1-2 správné odpovědi) 11aplánuji nastoupit do praxe v České republice (mám občanství ČR) 11bplánuji nastoupit do praxe v České republice (jsem cizinec) 11cplánuji nastoupit do praxe na Slovensku 11dplánuji nastoupit do praxe v jiných zemích EU než v ČR a SR 11eplánuji nastoupit do praxe v jiných zemích než v zemích EU 11fplánuji studium v doktorském studijním programu 11gještě neznám svoje plány 11hplánuji jiné (prosím vypište do komentáře) Zubní lékařství Komentáře E11aE11bE11cE11dE11eE11fE11gE11hEkom A N
Výsledky evaluace - připomínky a návrhy Úroveň výuky hodnocena většinou kladně. Celkové hodnocení přednášek i praktických cvičení studenty je pozitivní ve všech ukazatelích evaluačního dotazníku. Studenti hodnotí kladně zejména vstřícnost vyučujících. Kritizují u některých předmětů velký rozsah učiva a náročnost testů. U některých předmětů studenti poukazují na nedostatek vypsaných termínů zkoušek. Opakují se návrhy na větší kontakt s pacienty a na zlepšení zázemí pro studenty na klinikách. Je požadováno snížení počtu studentů v praktické výuce na jednoho učitele. Opakuje se požadavek na zveřejňování elektronických výukových materiálů a především na jejich aktualizaci a vydání nových skript. Stížnosti na funkci studijní agendy STAG. V řadě komentářů (především u čerstvých absolventů) je vyjádřena velká spokojenost se studiem na LF.
Reakce vedení LF UP a jednotlivých pracovišť na výsledky evaluace výuky Příprava a podpora řešení projektů souvisejících s inovací výuky v jednotlivých předmětech. Podpora modernizace přístrojového vybavení pro výuku. Rozšíření výuky v klinických oborech. Úprava počtu předmětů v kategorii C a B. Byla provedena kontrola dostupnosti výukových materiálů v elektronické podobě. Bude prováděna pravidelná kontrola počtu vypsaných zkouškových termínů. Problematika studijní agendy STAG je řešena s Centrem výpočetní techniky UP. Vydání nových skript a výukových materiálů bude podpořeno v rámci ediční činnosti fakulty.