Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47 Jméno autora:Mgr. Martin Frolík Třída/ročník:3.A/ třetí ročník Datum vytvoření:06 / 2013
Vzdělávací oblast:Cizí jazyky Tematická oblast:Obchodní angličtina Předmět:Anglický jazyk Název učebního materiálu:Předpřítomný čas průběhový Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace k zopakování znalostí a procvičení gramatiky. Prezentace podává přehled základních pravidel pro tvoření předpřítomného času průběhového. Klíčová slova:Předpřítomný čas průběhový Present perfect continuous Druh učebního materiálu:prezentace
PRESENT PERFECT CONTINUOUS Introduction
PRESENT PERFECT CONTINUOUS děj, který začal v minulosti a dodnes trvá děj spojený s předložkami since a for děj spojený s otázkou, jak dlouho něco probíhá (how long? )
PRESENT PERFECT CONTINUOUS Kladné věty podmět + have / has + been + sloveso (-ing)
PRESENT PERFECT CONTINUOUS Záporné věty podmět + haven´t / hasn´t + been + sloveso (-ing)
PRESENT PERFECT CONTINUOUS Otázky Have / has + podmět + been + sloveso (-ing)...
PRESENT PERFECT CONTINUOUS I have been studying English for five years. She has been swimming for an hour. I haven´t been waiting for him. How long have you been reading this book?
PRESENT PERFECT CONTINUOUS SIMPLE zdůrazňujeme důsledek děje ve spojení s how many CONTINUOUS zdůrazňujeme průběh děje ve spojení s how long
PRESENT PERFECT CONTINUOUS simple How many books have you read so far? continuous How long have you been reading the book?