ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Advertisements

Půdy:.
Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Česká republika Půdní pokryv Z_103_Česká_republika_Půdní_pokryv
PEDOSFÉRA.
Vznik půd.
PEDOSFÉRA Pedosféra je půdní kryt Země vzniklý přeměnou svrchní části litosféry působením organizmů za účasti slunečního záření, vzduchu a vody. Pedogeografie.
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA (pedon = půda)
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
PEDOSFÉRA – typy půd Mgr. Jana Nováková.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
PEDOSFÉRA.
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
PEDOSFÉRA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
Půda je neobnovitelný a nenahraditelný přírodní zdroj.
Vlastnosti půdy Autor: Mgr. Miloslav Šůstek
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Půdy.
je půdní obal Země nacházející se na povrchu litosféry
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pedosféra 2 Igor Dostal.
Půdy České republiky Igor Dostal.
PŮDY.
PEDOSFÉRA Jan Stávek 8.J.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STŘEDOČESKÝ KRAJ ZEMĚPIS STŘEDOČESKÝ KRAJ 9. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
PEDOSFÉRA ZEMĚPIS 1. ROČNÍK šm. 1. Pedosféra O půdní obal Země O vznik – přeměna svrchní části zem. kůry O význam O základní výrobní prostředek v zemědělské.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
PEDOSFÉRA.
Pedosféra.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PEDOSFÉRA.
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
PEDOSFÉRA (pedon = půda)
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Půdy.
Transkript prezentace:

ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR

PŮDY ČR Předmět: Zeměpis Ročník: 8. Vypracovala: Mgr. Jana Závodná

PŮDA NEJSVRCHNĚJŠÍ VRSTVA ZEMSKÉHO POVRCHU PEDOSFÉRA - SOUBOR VŠECH PŮD NA ZEMI

VZNIK PŮD ZVĚTRÁVÁNÍM MATEČNÉ HORNINY VZNIKAJÍ ZVĚTRALINY A DALŠÍM ZVĚTRÁVÁNÍM VZNIKAJÍ PŮDY MATEČNÁ HORNINA ( PŮVODNÍ HORNINA - ŽULA, RULA, SPRAŠ....)

PŮDOTVORNÍ ČINITELÉ PODNEBÍ NADMOŘSKÁ VÝŠKA MATEČNÁ HORNINA VEGETACE ČAS

SLOŽKY PŮDY ŽIVÉ ( BIOTICKÉ) MIKROORGANISMY, ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ..) 2. NEŽIVÉ ( ABIOTICKÉ) PŮDNÍ VZDUCH, VODA, HUMUS, MATEČNÁ HORNINA ...)

PŮDNÍ HORIZONTY O- NEROZLOŽENÝ ODPAD ( LISTÍ) A- HUMUS B- HORIZONT OBOHACENÝ O ŽIVINY C- MATEČNÁ HORNINA

TYPY PŮD

PŮDNÍ TYPY ČERNOZEMĚ - NEJÚRODNĚJŠÍ, HUMUSOVÝ HORIZONT 60-100 cm, NEJTEPLEJŠÍ A NEJSUŠŠÍ OBLASTI ČR, POLABÍ, MORAVSKÉ ÚVALY.. 2. HNĚDOZEMĚ - MÉNĚ HUMUSU, NA SPRAŠÍCH, PAHORKATINY.. 3. HNĚDÉ LESNÍ PŮDY = KAMBIZEMĚ PAHORKATINY, VRCHOVINY, LISTNATÉ A SMÍŠENÉ LESY 4. PODZOLY - MÁLO ÚRODNÉ, JEHLIČNATÉ LESY 5. NIVNÍ PŮDY - NA NÁPLAVECH ŘEK 6. RENDZINY (VÁPENATKY) - KRASOVÉ OBLASTI

ČERVENÉ HNĚDOZEMĚ VYŠŠÍ OBSAH TROJMOCNÉHO ŽELEZA - KREVELU RAKOVNICKO, ŽATECKO-CHMELAŘSKÉ OBLASTI

PŮDNÍ DRUHY PODLE ZRNITOSTI JÍLOVITÉ, PÍSČITÉ, HLINITÉ V ČR PŘEVLÁDAJÍ HLINITOPÍSČITÉ PŮDY

EROZE PŮDY VĚTRNÁ VODNÍ

ÚRODNOST PŮDY ZVYŠUJE SE HNOJENÍM A OBDĚLÁVÁNÍM

Téma: PŮDY ČR - 8. roč. Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Jana Závodná ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)