Krize principátu Petr Machala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

ITALIE Ř Í M 2.
ČEŠTÍ PANOVNÍCI V 11. A 12. STOLETÍ
Evropa za napoleonských válek
Druhý triumvirát (vznik císařství)
Franská říše Úvodní tématický okruh do středověkých evropských dějin.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚK III. Dějiny a umění starověkého Říma
Konec římské republiky
Antický Řím CÍSAŘSTVÍ 27 př.n.l. – 476 n.l..
Rozkvět císařství Dějepis VY_32_INOVACE_316, 16. sada, D
Stěhování národů ● tímto pojmem se označují rozsáhlé migrace obyvatelstva (barbarských kmenů), které probíhaly koncem starověku a počátkem středověku.
Raný středověk 5. – 11. století
Římské císařství a jeho rozkvět
Evropa v 9. – 11. století Vznik raných států.
Antický ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
RANÝ STŘEDOVĚK.
Středověk v českých zemích Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor PhDr. Ivan Semela.
Punské války III. Římská expanze
Císařství 27 př n.l..
Dějepis Raný středověk 2.
Franská říše Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Římské císařství 27 př. n. l. – 476 n. l..
Antický Řím Dějiny impéria.
Karel Veliký ( ) III-02.
Konec republiky.
Krize římské republiky
VY_32_INOVACE_2D.6.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Řím v době císařství Petr Machala.
I. světová válka – příčiny a záminka
Principát Petr Machala.
II. triumvirát Petr Machala.
Zánik římské říše Petr Machala.
Dominát Petr Machala.
Raná římská republika Petr Machala.
Krize a zánik republiky
Ovládnutí Itálie Římem
Římské císařství 31 př.n.l. – 476 n.l..
Antický Řím – Principát
Starověký řím.
Dějepis Římské císařství 1.
II. triumvirát Michal Kolář. II. triumvirát 42 př.n.l. Marcus Antonius OctavianusLepidus.
Byzantská říše Důležité pojmy
VY_32_INOVACE_Lul_III_13 Vznik křesťanství v Římě Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Římské výboje v západním Středomoří Ovládnutí Makedonie a Řecka.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_242.DEJ.01 Starověký Řím.
Krize římské republiky Petr Procházka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Procházka. Dostupné z Metodického portálu.
ZŠ Brno, Řehořova 3 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
ŘÍMSKÉ CÍSAŘSTVÍ. - období principátu začíná nástupem OCTAVIANA - republikánské úřady fungují pouze formálně, Řím se mění v monarchii - v roce 20 př.n.l.
Poslední Přemyslovci – část druhá
Karel IV. „Otec vlasti“ Filip Valla
První triumvirát Doba po Sullově smrti. První triumvirát Doba po Sullově smrti.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Římské císařství Petr Procházka
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Římské císařství Petr Procházka
Napoleonské války Autor: Lenka Mulačová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Římské císařství TÉMATICKÝ CELEK: Nejstarší.
Dějiny významných států v evropě
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
OBDOBÍ PO PERSKÝCH VÁLKÁCH
Hospodářství v římské říši v 1.st.n.l.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Druhý Triumvirát Kristýna Nýdlová 1.C.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Ι. triumvirát.
Transkript prezentace:

Krize principátu Petr Machala

Co jsme si zapamatovali z minulé hodiny? Kdo to byli adoptivní císaři? Seřaďte císaře, jak vládli po sobě: Commodus, Antoius Pius, Nerva, Marcus Aurelius, Hadrián, Traján Kam až sahala říše za císaře Trajána? Co je to Limes Romanus? Kde se dnes nachází zbytky valu císaře Hadriána?

Hadriánovo mauzoleum sloužilo ve středověku jako útočiště: císaře, římského hraběte, papeže, krále, chudiny Proč je éra vlády Antonia Pia považována za „zlatý věk říše“? Marcus Aurelius byl stoupencem filozofie: atomista, stoik, sofista, skeptik, tomista Proti komu se vedou markomanské války? (národ, místo) Ve kterých dnešních státech byste hledali Vindobonu a Carnuntum? Co je to Laugaritio, kde byste ho hledali? Byl Commodus adoptivní syn Marca Aurelia? ANO/NE

po Commodově smrti opět boje o trůn Severovci: Septimius Severus (193 - 211) provádí řadu reforem snaha vyrovnat rozdíl mezi Itálií a provinciemi Vítězný oblouk Septimia Severa na Foru Romanum

r. 212 n. l. - uděluje občanství všem svobodným občanům říše Caracalla (211 - 217) r. 212 n. l. - uděluje občanství všem svobodným občanům říše Caracallovy lázně

KOLONÁT nevedou se války – nedostatek otroků půda se pronajímala tzv. kolónům ti odváděli majitelům půdy poplatky za pronájem v době neúrody se často zadlužovali → utíkali z pole úpadek obchodu i řemesel

léta 235 - 284 - období vojenské anarchie vláda vojenských císařů → KRIZE vedou se války na východě proti Peršanům (Sasánovská říše) na severu proti Germánům

Děkuji za pozornost.