Tvorba dotazníku Stanovení problému, stanovení cílů Sestavení plánu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

OBSAH TESTŮ JEJICH RELEVANCE A KVALITA Od „osnov“ k vyhodnocení testů.
Podpora meziobecní spolupráce
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Marketingový výzkum.
Vyhodnocení dotazníkového šetření Podklad pro strategický plán obce Libenice Zpracovala Jana Buřičová ve spolupráci s Ivetou Minaříkovou z MAS Podlipansko,
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Zlepšování jakosti.
Koupím družici, zn. Levně (projekt české amatérské nanodružice) Aleš Holub KNP2004 ( )
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Analýza dat.
Didaktické prostředky
Sociologický výzkum.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Základy pedagogické metodologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Plánování a controlling 1
IV. Management změny 1.Teoretická východiska 2.Dimenze změn
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Projekt Mapa školy Jihlava,
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Didaktické prostředky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Modely tvorby rozhodnutí a metody tvorby nových koncepcí
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Zahraniční studia Petra Nováková
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Metody a techniky výzkumu II.
Assessment centrum.
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
MARKETING Přednáška P
Co říká česká veřejnost?
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Tvorba dotazníku Stanovení problému, stanovení cílů Sestavení plánu výzkumu Návrh vzorku = screening Sběr dat Analýza dat Závěrečná zpráva Cíl: zjištění přání a potřeb zákazníků při používání stěračů Typ výzkumu: dotazníková akce Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování

Zařazení jednotlivých otázek Tvorba dotazníku Etapy při tvorbě dotazníku Úvodní rozhodnutí Zařazení jednotlivých otázek Forma a tvar otázek Tvar odpovědí Sled otázek Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování Tvar dotazníku Předběžné testování

Tvorba dotazníku Druhy otázek: - UZAVŘENÉ - předem dané odpovědi - OTEVŘENÉ – možnost odpovědět vlastními slovy - POLOZAVŘENÉ – dána alternativa a ještě vysvětlení - ŠKÁLOVÉ Zcela důležité velmi důležité důležité spíše nedůležité nedůležité nevím 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování

Tvorba dotazníku Výběr vhodného vzorku = screening 1. 75% muž, 25% žena 2. Věk 20-50 let 3. Trvalý pobyt v České republice 4. Majitel vozu třídy A (Škoda Octavia, Renault Megane, VW Golf, …) 5. Stáří vozu max. 5 let 6. Uvažuje o koupi nového vozu v následujících 5 letech V bodech 2 a 4 je třeba zajistit zpětnou vazbu Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování

Vyhodnocení dotazníku 1. Editace dotazníku 2. Kódování dotazníku 3. Zpracování dotazníku 4. Výstup Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování

Vyhodnocení dotazníku Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování

Vyhodnocení dotazníku Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování

Vyhodnocení dotazníku CO ? Funkčnost celku 9 Váha požadavků Kvalitní guma 8 Snadné ovládání 8 Lehká údržba 7 Jak důležité pro zákazníka je splnění požadavků? Dešťové senzory 6 5 Rozmrazování Ohodnocení Životnost,odolnost 9 5 Robustnost x elegance Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování 9 = nejvyšší priorita 1 = nejnižší priorita Nehlučná funkce 7 9 Zajištění výhledu

Vyhodnocení dotazníku Jednotlivé hodnoty vztahů jsou výsledkem týmové diskuze Vzájemná ovlivnitelnost: 1=malá 3=střední 9=velká Ramínka a gumy Konstrukce Průměr a počet trysek Přilnavost gumy Umístění páček Materiály ramínka Výkon motorku Dílenské zpracov. JAK ? Materiál gumy Návrh, vývoj CO ? Funkčnost 9 9 9 9 1 3 3 9 1 3 Kvalitní guma 8 9 3 9 9 Snadné ovládání 8 Lehká údržba 7 3 9 3 3 Zajištění výhledu 9 9 9 9 9 9 Dešťové senzory 6 9 Rozmrazování 5 9 Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování Životnost, odolnost 9 9 9 3 3 Robustnost x Design 5 9 3 9 9 Nehlučná funkce 7 9 9 9 3 3 3 Velikost účinku na zákazníka 225 444 330 276 99 201 183 132 48 1 2