Architektura druhé poloviny 20.století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

Architektura a postmoderna
Název Současná architektura Předmět, ročník
POP ART Daniela Kubáňová.
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška 3.5. Ludwig Mies van der Rohe Architektura jako stavební umění Horizontální rozložení hmot ve smyslu volně plynoucího.
Brněnský funkcionalismus praktická část bakalářské práce
Významný směr v architektuře Evropy a USA z první poloviny 20. století Charakteristické pro tento směr je použití plochých střech, absence ozdob, převaha.
Funkcionalismus I. polovina 20. století.
,,Znovuobjevení ornamentu, barvy, symbolických spojení a nalezená pokladnice historických forem.‘‘ Postmodernismus se vyznačuje Postmodernismus se vyznačuje.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
5. Nástin historického vývoje RD
Abstraktní expresionismus
University of Victoria a Richard Ivey School of Business +cestování v Kanadě a USA Martin Rejka David Broďák (butete-li mít jakýkoliv dotaz, neváhejte.
Umělecké směry 20. století
Období mezi dvěma válkami
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška přelom století – počátek hledání „nové architektury Boj staré legitimní architektury s modernou P.Behrens –studium.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
BAUHAUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
Design 21. století Interiéry. Charakteristika nový prostor pro experimentování prudký rozmach obchodů, hotelů, barů, restaurací důležitý ukazatel životního.
Design tužkou a ve 3D Design nábytku Hana Děcká
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Architektura tužkou a ve 3D
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška 3.4. Le Corbusier
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Geometrická abstrakce
Funkcionalismus v Liberci
Design tužkou a ve 3D Design ve 20. století Hana Děcká
ARCHITEKTONICKÝ PROSTOR A VLIVY NA JEHO UTVÁŘENÍ A VNÍMÁNÍ.
Architektura tužkou a ve 3D
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
ČESKÁ ARCHITEKTURA 2. polovina 20. století
prezentace Kotrs, Vošta
Funkcionalismus v architektuře
Architektura po funkcionalismu
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
Architektura první poloviny 20. století
Dana Matějovská ° Konference RUV ° FA ČVUT v Praze2 Architekti ctí známé tři principy architektury (Vitruvius) Krása Kvalita konstrukce Účelnost.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Autor: David Primus. What I liked most: I was most impressed by a meteorite, which was exhibited at the planetarium in Greenwich. I was surprised that.
CO JE ARCHITEKTURA? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Architektura tužkou a ve 3D Současná architektura VY_32_INOVACE_Arch2r0114 Hana Děcká.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
ARCHITEKTONICKÝ PROSTOR A VLIVY NA JEHO UTVÁŘENÍ A VNÍMÁNÍ
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Recepce a interpretace UD Vrstvy UD
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Moderní a současná architektura Číslo DUM:VY_32_INOVACE_DVK_4_14
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Londýn, místo, které mě zaujalo
Architektura po funkcionalismu
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Klára gregorová, Karolína michalcová – 8. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-15
Fakulta umění a architektury Technické univerzity v Liberci
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_10_A walk through Paris_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Architektura druhé poloviny 20.století Pokračování mezivál. moderní architektury (Le Corbuseier, Mies van der Rohe aj.) Tendence a individuální přístupy: Brutalismus Archigam Hi-tech Postmoderna Dekonstruktivismus

Brutalismus (pol.50.let a 60.léta) Název podle „béton brut“ – surový, drsný beton Zdůrazněná konstrukce, blokovost stavby, dominuje struktura mohutných betonových ploch, betonové pilíře Souvislost s britskou Independent Group (výstavy Parallel of Life and Art, 1953 a This is Tomorrow, 1956)

Peter a Alison Smithsonovi, střední škola, Hunstanton, Norfolk, 1949-1954

Peter a Alison Smithsonovi, Robin Hood Garden v Londýně, 1960 projekt, 1969-1970 stavba

J. Lynn, I. Smith, Park Hill v Sheffieldu, 1961

James Stierling, James Gowan, budova strojní fakulty univerzity v Leicesteru, 1959

Ernö Goldfinger, Trellick Tower v Londýně, 1966-1972

Le Corbusier, Unité d´Habitation, Marseille, 1947-1952

Le Corbusier, Kaple v Ronchamp u Belfortu, 1950-55

Archigram Architecture Telegram Skupina šesti britských architektů činná od zač.60.let Ovlivněni vědou, novými možnostmi techniky, kosmickými výzkumy, kybernetikou, sci-fi Utopické, futuristické návrhy Nerealizovatelné

Ron Herron, Kráčející město, 1964

Louis Kahn, Umělecká galerie, Yale University, New Haven, 1950-54

Louis Kahn, Institut pro biologická studia, La Jolla, Kalifornie, 1959-1965

Louis Kahn, budova parlamentu, Dháka, Bangladesh, 1962-1974

Hi-tech 70. léta Důraz na technické konstrukční prvky a moderní technologie Nové materiály: kombinace kovu, nerez, skla apod. Precizní provedení

Renzo Piano, Richard Roggers, Centre Georges Pompidou v Paříži, 1972-1977

Norman Foster, Banka Hong Kong, 1982-1986

Richard Roggers, Budova Lloyd´s Bank v Londýně, 1986

Postmoderní architektura Stylový pluralismus, heterogenita, eklekticismus, lokální kontext, Proti heslu „méně je více“ (Mies van der Rohe) heslo „méně je nuda“ (Robert Venturi) Tzv. „dvojí kódování“ - pro odborníky i laiky, víceznačnost (Charles Jenks) Významy, komunikace

Kachna a pomalovaná bouda: Robert Venturi, Poučení z Las Vegas, 1972

Robert Venturi, Dům pro Vannu Venturi, 1961-1964

Robert Ventury, Sainsbury Wing, National Gallery Londýn, 1991

James Stierling, Státní galerie ve Stuttgartu, 1977-1983

Dekonstruktivismus 90. léta Rozklad na fragmenty a nová skladba Zlomy, posuny, nakloněné plány, různá měřítka, nepravidelnost, zdánlivá náhodnost, chaos Role fantazie, exprese

Frank Gehry, vlastní dům, Santa Monica, Los Angeles, 1979

Frank Gehry Guggenheim Museum Bilbao, 1997

Frank Gehry, Vlado Milunič, Tančící dům v Praze, 1996

Zaha Hadid, hasičská zbrojnice Vitra, Weil am Rhein v Německu, 1993

Postmoderní umění Literatura, filozofie a role nových architektonických konceptů Popírá lineární vývoj, univerzální dějiny Není žádný závazný model tvorby Místo originality moderny práce s jazyky minulých děl Důraz se neklade na formu, nýbrž na kontext

Peter Blake, Setkání (Dobrý den pane Hockney), 1981-1983

Barnett Newman, Zlomený obelisk, 1963-66

Anselm Kiefer, Vnitřní prostor, 1981

Siegmar Polke, Strážná věž, 1984

Siegmar Polke, Tak se sedí správně, 1982

David Salle, Staré lahve, 1995

David Salle, Komedie, 1995

Louise Lawler, Pollock a mísa, 1984

Sherrie Levine, podle Edwarda Westona, 1980 podle Waltera Evanse, 1980

simulakrum

Cindy Sherman, Untitled Film Stills, 1977-1980

Cindy Sherman, Bez názvu, 1989-1990

Jeff Koons, Králík, 1986

Jeff Koons, Michael Jackson s opičkou, 1988

Bill Viola, Pozdravení, 1995

Bill Viola, Emergence, 2002