Autor: Mgr. Libor Sovadina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Advertisements

Autor: Mgr. Libor Sovadina
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Fyzika Účinky síly.
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Rašplování, pilování a broušení dřeva
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Síla a její měření.
FY_076_Elektrický proud v kovech_ Elektrický proud
Stejnosměrný a střídavý elektrický proud
FY_079_ Elektrický proud v kovech_Elektrický odpor
Autor: Mgr. Libor Sovadina
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
Síla. Skládání sil Co už víme o síle
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Měření a měřidla v technické praxi
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Síla.
FY_094_Mechanika_ Zákon vzájemného působení těles
VY_32_INOVACE_03 - SÍLA, ÚVOD DO TÉMATU
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Měření a měřidla v technické praxi
Opakování – vesmír, sluneční soustava
FY_075_Síla, skládání sil_Rovnovážná poloha tělesa
OXIDAČNÍ ČÍSLO Ch_091_Oxidy_Oxidační číslo Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
FY_074_Síla, Skládání sil_Skládání sil
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Rovnovážná poloha tělesa
FY_078_Elektrický proud v kovech_ Elektrické zdroje
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
3. Mechanická energie a práce
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Magnetické vlastnosti látek
ČLOVĚK VYUŽÍVÁ SÍLU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zdroje elektrického napětí
Fy_103_Elektromagnetické jevy_Elektromagnetická indukce Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PČ_137_Kovy_Nástroje pro ruční zpracování kovů
Opakování – vesmír, sluneční soustava
TÁNÍ – TUHNUTÍ FY_023_Změny skupenství látek_Tání - tuhnutí
Autor: Mgr. Libor Sovadina
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
TÁNÍ - TUHNUTÍ Autor: Mgr. Lenka Němcová Škola: Základní škola Velehrad, okres Uh. Hradiště, příspěvková organizace (Základní škola Velehrad, Salašská.
Shrnutí učiva IV Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Elektrický proud Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
Autor: Mgr. Libor Sovadina
CELOSVĚTOVÁ TĚŽBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
FY-072_Jaderná energie_Jaderná reakce
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Shrnutí učiva IV Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
MECHANICKÉ VLASTNOSTI PLYNŮ
Shrnutí učiva V Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
PČ_135_Dřevo_Spojování dřeva hřebíky
Síla opakování.
VYPAŘOVÁNÍ, KAPALNĚNÍ, SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Pč_135_Dřevo_Spojování dřeva hřebíky
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Síla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Libor Sovadina Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Síla FY_073_Síla, skládání sil_Síla Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro opakování, upevňování a rozšiřování učiva Materiál rozvíjí poznatky získané v hodinách fyziky Je určen pro předmět Fyzika a ročník 9.

Síla Síla je fyzikální veličina, která vyjadřuje míru vzájemného působení těles nebo polí. Síla se projevuje : statickými účinky – je příčinou deformace těles dynamickými účinky – je příčinou změny pohybového stavu tělesa, např. uvedení tělesa z klidu do pohybu nebo naopak, či změny velikosti nebo směru rychlosti tělesa. Taková změna je vždy podmíněna působením jiných těles, ať už přímým dotykem (nárazem, třením, tažením, tlačením) nebo prostřednictvím silového pole. Pojem síly vychází z denní zkušenosti člověka. Jedna z nejběžnějších sil, s níž se setkáváme neustále (aniž si to obvykle uvědomujeme), je gravitační síla Země, kterou jsme přitahováni k naší planetě.

Síla popisuje jak působení přímým dotykem (např Síla popisuje jak působení přímým dotykem (např. tahem, tlačením) tak i působení na dálku silovým polem (např. gravitace, magnetismus).

Měření síly Síla se měří siloměrem Měřítkem velikosti síly je stupeň deformace pružné části siloměru, například pružiny.

Značka a jednotka síly Síla se obvykle značí písmenem F (z anglického force). V soustavě SI má jednotku newton se značkou N. Tato jednotka je pojmenována po Isaacu Newtonovi, anglickém fyzikovi, matematikovi, alchymistovi a teologovi (1643 – 1727) Další jednotky síly : kiloNewton (kN) = 1000 N MegaNewton (MN) = 1000 000 N Síla 1 N odpovídá tíze tělesa o hmotnosti 100 g Isaac Newton

Opakování Jak se značí síla a jakou má jednotku ? Jaké mohou být silové účinky jednoho tělesa na druhé ? Kterým měřidlem měříme sílu ? Jak velká je přibližně síla 1 newtonu ? Jakou znáš nějznámější sílu, která na tebe stále působí ? Proč nesmí být měřená síla větší než je rozsah siloměru ?

Doplň křížovku a zjisti tajenku 1. Zařízení pro určování světových stran 2. Věc přitahující železné předměty 3. Setina metru 4. Světová strana (opak jihu) 5. Pohonná jednotka u auta 6. Jednotka objemu (1000 ml) 7. Opak mínusu 8. Čtvrtá planeta od Slunce 9. 1000 kg 10. Základní jednotka délky 11. Slovo, označující vzájemné působení těles 1.   2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.

Použité zdroje: www.wikipedie.org Force examples.svg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001, 26.8.2010 [cit. 2012-11-23]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Force_examples.svg Siloměr 25.png. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001, 22.11.2008 [cit. 2012-11-23]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Silom%C4%9Br_25.png GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 9.6.2009 [cit. 2012-11-23]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg