Pracovněprávní vztahy v organizaci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Advertisements

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Získávání a výběr Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Personální informační systém
tříletý učební obor – Číšník, servírka
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_221.
Jak vybírat povolání?. Jaká máme povolání?Víte, že…? Povolání nejsou stále stejná, vznikají, zanikají, mění se… Pro drtivou většinu povolání je nutné.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Vypracovali: Marcela Kučerová Martina Ševců Radka Šebková
Struktura personální směrnice
Podniková ekonomika Personální činnost.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 5. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Jak na pracovní pohovor?
Získávání a výběr zaměstnanců
Personální řízení Cvičení 1
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Personální procesy.
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
První zaměstnání Petr Machala.
Personální mamagement
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
Odborná konference "Zvyšování kompetencí absolventů vysokých škol" Absolvent se firmě vyplatí.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Absolventi na trhu práce
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE osnova. PRÁCE A PRACOVNÍ SÍLA  Trh práce  Pracovní síla  Potřeby  Pracovní kapitál  Lidský kapitál.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Motivační dopis cíl dopisu: zapůsobit získat pozvání na rozhovor obsah dopisu: vysvětlení zájmu o práci forma dopisu: krátký text zásady při psaní: stručnost,
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
PERSONALISTIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S1_18.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
-MOTIVAČNÍ DOPIS- OV 9. ročník, ZŠ.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Přijímání zaměstnanců
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
Nábor a výběr zaměstnanců
Assessment centrum.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Tento projekt byl podpořen finančními prostředky z EU
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Pracovněprávní vztahy v organizaci Získávání pracovníků

Získávání je proces, při kterém se vyhledávají a lákají schopní uchazeči o zaměstnání. Začíná vyhledáváním nových kandidátů, končí předložením jejich žádosti o zaměstnání Získávání zpravidla organizuje a řídí útvar lidských zdrojů, jenž vychází zejména z těchto požadavků a podmínek : A) ze zvyklostí a zásad organizace pro získávání zaměstnanců B) z personálního plánu organizace C) z pracovních a kvalifikačních požadavků D) z výše možných nákladů na proces získávání E) z právních podmínek ( minimální mzda, délka pracovní doby)

Získávání pracovníků Proces, který má zajistit, aby volná místa přilákala dostatečné množství vhodných uchazečů o toto místo s přiměřenými náklady a v žádoucím termínu. Proces spočívá na : identifikaci potřeby obsadit určité pracovní místo nebo pozici popisu a vymezení pracovního místa k obsazení rozpoznání a vyhledávání vhodných lidských zdrojů Informování o volných prac. místech v podniku, volba metody Jednání s uchazeči Stanovení dokumentů k získávání přiměřených informací od uchazečů Organizační a administrativní zajištění procesu získávání a vyhotovení seznamu uchazečů pro proces jejich výběru

Zdroje pracovníků VNITŘNÍ ZDROJE tvoří je zaměstnanci, kteří jsou již v organizaci zaměstnáni mohou být umístěni A/ na základě interního výběrového řízení B/ změnou prac.smlouvy + perspektiva prac. postupu, snížení nákladů na získávání a zapracování, znalost okolí, zkracuje čas procesu - omezený počet zaměstnanců, firemní slepota, zklamání ostatních, obtížná autorita VNĚJŠÍ ZDROJE + oslovení většího počtu uchazečů obsazení místa přesně podle plánu a podle potřeby získání zam, jenž nemá firemní slepotu - Vyšší náklady, vyšší administrativa, riziko ze zkušební dobou, zapracováním, stres FO při záměně zaměstnání delší procesní čas

Hlavní komunikační cesty při získávání pracovníků z vnějších zdrojů : Pisatelé ( nabízejí se zaměstnavatelům sami) Příchozí ( dny otevřených dveří) Doporučení ( některými se stávajících zaměstnanců) Inzerce Úřady zprostředkující zaměstnání Školy Bývalí zaměstnanci organizace ( např. propuštění § 52 a) – c)) Internet Manažeři ( lovení mozků )

Náležitosti inzerátu na nabídku pracovního místa : Název pracovní funkce Charakteristika organizace a práce Místo výkonu práce Požadavky na vzdělání, kvalifikaci, dovednosti, zkušenosti, zdravotní způsobilost, rozvojový potenciál Pracovní podmínky včetně odměňování Požadované dokumenty od uchazeče Pokyny k podání žádosti, jak, do kdy, komu zaslat dokumenty kontakty

Nejčastěji požadovaná kriteria od uchazečů : Osobní vlastnosti Rozhodovací schopnosti Mezilidské vztahy Motivační oblast Komunikace Vedení Znalosti a schopnosti

Kterých 5 věcí v životopise udělá na zaměstnavatele nejlepší dojem ? Ke každé nabídce přistupovat individuálně a adresně Zjistěte si co nejvíce informací o dané pozici a o firmě a snažte se napsat CV a motivační dopis napsat co nejvíce na míru Vyhněte se co nejširšímu záběru Není nutné napsat vše, co jste v životě dělali, ale přemýšlejte, jestli to má vztah k poptávanému pracovnímu místu Životopis musí být stručný, pravdivý, výstižný, pravopisně správný Výrazně zvýší důvěryhodnost v očích budoucího zaměstnavatele kontakt na významné referenční osoby s plnými kontakty

Náležitosti CV : Osobní údaje Informace o předchozích zaměstnáních a získané praxi Popis dosaženého vzdělání Jaký jazyk ovládáte a na jaké úrovni Uvedete všechny své dovednosti a znalosti : rekvalifikace, kurzy, školení, zda máte řidičský průkaz, jak ovládáte počítačové programy

Motivační dopis : Motivačnímu dopisu se někdy také říká průvodní dopis. Je to jedno a totéž. Je to jedna z formalit žádosti o práci. Co je cílem motivačního dopisu - Aby si přečetli životopis a pozvali vás na pohovor. Jiný cíl nesledujte! Budete-li se zbytečně vytahovat nebo neúměrně propagovat svůj životopis, má to smysl jenom v tom případě, že to povede k pohovoru. Může se ale stát, že to přečtením životopisu také skončí. Jak dosáhnout pozvání na pohovor: prostě popište svoji motivaci! Četl jsem různé divoké teorie, že je motivačním dopisem třeba zaujmout, a proto má být na kytičkovaném papíře blikajícím písmem. To je blbost. Zaměstnavatele zaujmete tak, že si po přečtení řekne "tohle je možná člověk, kterého hledám". To si sice řekne na základě emocí (proto se doporučuje ten kytičkovaný papír), protože lidé se rozhodují emocionálně, ale ta emoce by měla být podložitelná něčím racionálním, jinak bude potlačena (takže kytičkovaný papír opravdu ne). Proto stačí racionálně popsat svou motivaci. Racionalita je dost neobvyklá, takže tím upoutáte. Můžete popisovat i svou negativní motivaci. Například sháníte zaměstnání v místě bydliště, protože vás nebavilo dojíždět. Nebo hůř vidíte a nemůžete už s osmi dioptriemi dělat šičku. Příjemce motivačního dopisu by to mělo zaujmout, protože ucítí vaši motivaci. Připravte se ale, že negativní motivace zhorší vaši vyjednávací pozici při dohadování platu (zaměstnavatel ví, že nemáte moc na výběr).

Prvky motivačního dopisu Do hlavičky kontaktní údaje (aby bylo jasné, ke komu to patří). Dobrý den, tedy pozdrav, hlásím se na pozici XYZ, tedy úvod. Chtěl bych u Vás pracovat, protože ... tedy motivace. Podívejte se do mého životopisu, ... tedy odkaz na informace. Pozvěte mě prosím někdy brzo na pohovor, ... tedy výzva k akci. Na shledanou, ... tedy pozdrav. Podpis

Co do motivačního dopisu nepatří : Našel jsem na webu vaši nabídku ... prázdná výplň. V minulosti jsem pracoval jako ... nudné opakování údajů z životopisu. Umím to a to ... další nudné opakování životopisu. Už půl roku hledám práci a chtěl bych to zkusit u vás ... ukázka, že mě nikde nechtějí. Jiné plané kecy nebo cokoliv, co text nafukuje. Pravopisné chyby.

Chci pro vás pracovat, protože ... Dobré příklady : ... protože programujete algoritmy, které mě zajímají. (programátor) ... protože se chci účastnit projektu samočisticích brusek. (technik) ... protože Vám dokážu zvednout obrat. (obchodník) ... protože rád pracuji s lidmi. (personalista) ... protože rád pomáhám lidem. (pracovník helpdesku) ... protože mě baví prodávat po telefonu. (telesales) ... protože budu moci uplatnit svoje zkušenosti s diskovými poli. (linuxový administrátor) To bylo pár relativně dobrých příkladů motivace.

Teď ty horší příklady: ... protože jste velká firma. (příživník) ... protože jiným firmám ujíždí vlak. (příživník) ... protože některé věci děláte špatně. (rejpal) ... protože se nějak živit musím. (nedělám si srandu, tohle občas někdo píše) ... protože se dokážu uplatnit všude. (je bez motivace) ... protože už tuto práci dělám deset let. (nic jiného neumí) ... protože jste dobrá firma. (nemá, co by napsal) ... protože mi Vás doporučil Karel. (nemá, co by napsal) ... protože rád pracuji v mladém kolektivu. (minulá práce mu nesedla, ale co já s tím?)

Vývoj mezd absolventů : Rok Hrubé mzdy v Kč 2008 SŠ 16 986 VŠ 24 052 2009 SŠ 17 173 VŠ 24 074 2010 SŠ 17 148 VŠ 24 310 2011 SŠ 17 253 VŠ 24 834 2012 SŠ 17 565 VŠ 25 190

Děkuji za pozornost Tento studijní materiál byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0198 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.