Tramvaje: T3R.PLF.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Elektrické stroje Stejnosměrné motory
Mgr.Miroslav Michálek „Tento projekt je spolufinancován
patří sem především pohony, dále topná tělesa, svítidla, ventily apod.
Stejnosměrné stroje II.
Stejnosměrné stroje III.
Stejnosměrné motory v medicínských aplikacích
Trolejbusy: Škoda Electric
Chladící systémy vozidla
regulace otáček a brzdění
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrické motory a pohony
ELEKTROMOTOR ZŠ Velké Březno.
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
Řízení otáček stejnosměrných motorů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Trolejbusy: 14Tr.
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Charakteristiky stejnosměrných motorů
Popis a provedení synchronních strojů
Alternátory konstrukce
STEJNOSMĚRNÉ STROJE prof. Ing. Karel POKORNÝ, CSc
Tramvaje: Škoda 15T.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Vestavné mikropočítačové systémy
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Stejnosměrné stroje.
Stejnosměrné motory v medicínských aplikacích
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední odborná škola Otrokovice
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující základní informace z elektrické trakce. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku elektrických trakčních.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – rozdělení, princip Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Elektrické stroje a přístroje Elektrikář 3. ročník OB21-OP-EL-ESP-VAŠ-U Popis a princip generátoru na stejnosměrný proud.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stejnosměrné motory.
Elektrické stroje a přístroje Elektrikář 3. ročník OB21-OP-EL-ESP-VAŠ-U Motor na stejnosměrný proud.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ELEKTRICKÉ STROJE - POHONY
Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje jsou elektrické točivé stroje, které mají na vyniklých pólech statoru umístěno budící vinutí a vývody cívek.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-014
Stykače (Výkonová relé)
Elektrické točivé stroje
Tato prezentace byla vytvořena
SDP – Autobusová skupina
Měniče napětí.
ELCOM,a.s. ZKUŠEBNÍ ZAŘÍZENÍ a NAPÁJECÍ ZDROJE ELCOM a.s., Divize Virtuální instrumentace a Divize Aplikované elektroniky Ing. Jindřich Kaluža Dr. Ing.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Transkript prezentace:

Tramvaje: T3R.PLF

Vznik typu Tramvají typu T3 bylo vyrobeno přes 14000 – většina z nich dnes dosluhuje v zemích bývalé RVHP Převážně tuzemské podniky nabízejí jejich provozovatelům know-how a komponenty pro jejich rekonstrukce v různém rozsahu, od prostého dosazení úsporné pulsní trakční výzbroje, až po takřka novostavbu tramvaje – příkladem této varianty rekonstrukce je právě typ T3R.PLF Petr Sýkora pro X14EPT

Pohled cestujícího 22 míst k sezení 105 míst k stání Místo pro kočárek / invalidní vozík v nízkopodlažní střední části Výška podlahy 350 / 860 mm nad TK vmax 65 km/h Akustický i optický informační systém pro cestující vně i uvnitř vozu Petr Sýkora pro X14EPT

Mechanika Délka vozidla 15100 mm bez spřáhel ~ o 1m více, než klasická T3 Šířka vozidla 2480 mm Výška vozidla 3190 mm bez pantografu Vzdálenost otočných čepů podvozků 7,5m ~ o 1m více, než klasická T3 Hmotnost prázdného vozu 20,5 t Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Vozová skříň Nová vozová skříň se střední nízkopodlažní částí od firmy KOS Dokonalejší ochrana proti korozi Snadnější nástup osob se sníženou pohyblivostí Nájezdová plošina pro cestující na vozíku Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Podvozek a pohon Použit původní, avšak repasovaný podvozek z klasické T3 Pohon stejný, jako u klasické T3 ~ podélně uložené TM s kloubovými hřídelemi a nápravovými převodovkami uzpůsobenými většímu výkonu TM Vypružení stejné, jako u klasické T3 Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Brzdy EDB rekuperační / do odporu Hlavní provozní brzda Elektromechanická kotoučová brzda na hřídelích TM Přítlak brzdových destiček tlakem pružiny / odbrzdění elektromagnetem Parkovací / nouzová Elektromagnetická kolejnicová brzda Nouzová Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Elektrická výzbroj – pomocné pohony Chladicí ventilátory TM a měničů poháněné asynchronními motory napájenými z frekvenčních měničů Síť 24V= napájená z akumulátoru dobíjeného statickým měničem určeným pro zastavění do prostoru, kde byl původně motorgenerátor Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Elektrická výzbroj – trakční pohon Původní stejnosměrné sériové motory jsou repasovány: převinuty v teplotní třídě H, což umožnilo zvýšit jejich výkon na 44 kW TM jsou napájeny z pulsního měniče Progress firmy Cegelec Úspora elektrické energie Úspora nákladů na údržbu ~ minimum kontaktů Trakční výzbroj je umístěna v kontejnerech na střeše nad nízkopodlažní částí, část také pod podlahou vozidla Petr Sýkora pro X14EPT

TV Progress Trakční výzbroj určená přímo pro rekonstrukce vozidel se sériovými motory Úsporné zapojení pouze se šesti IGBT pro řízení proudu kotvy i buzení v obou směrech točení a v režimu jízdy i brzdy Petr Sýkora pro X14EPT

Petr Sýkora pro X14EPT

Schéma silové části měniče T1 ÷ T6 ~ IGBT se zpětnými diodami Lb ~ Budicí vinutí K ~ Kotva Ib ~ Měření budicího proudu Ik ~ Měření kotevního +/- ~ Napětí meziobvodu Symetrie dle osy kotvy K » oba směry točení Petr Sýkora pro X14EPT

Režim jízdy – jízda výkonem Sepnutím T4 je určen směr otáčení TM Následným spínáním T5 je uzavřena proudová cesta, pomocí PWM je určován moment TM a od něj závislá rychlost Symetricky pro opačný směr točení – byl by sepnut T1 coby směrový Petr Sýkora pro X14EPT

Režim jízdy – jízda výběhem Při uzavření T5 se proudová cesta uzavře přes zpětnou diodu T6 Symetricky pro opačný směr točení Petr Sýkora pro X14EPT

Režim jízdy - odbuzování Odbuzovat lze pomocí PWM spínání T3 Symetricky pro opačný směr točení Petr Sýkora pro X14EPT

Režim jízdy - nabuzování Zvýšit budicí proud lze PWM spínáním T1 Při opačném směru točení sepnut coby směrový T1 » pro nabuzování je použito PWM spínání T4 Petr Sýkora pro X14EPT

Režim brzdy – zkrat kotva/buzení Směrový T4 je rozepnut spolu s případnými dalšími sepnutými tranzistory, následně je sepnut T1 » Kotva je zkratována budicím vinutím Symetricky pro opačný směr otáčení Petr Sýkora pro X14EPT

Režim brzdy - rekuperace Po rozepnutí T1 kotva rekuperuje do meziobvodu, odkud je proud dodáván do troleje, nebo je energie mařena v brzdovém odporníku přes pulzní měnič – obojí není zakresleno Symetricky pro opačný směr otáčení Petr Sýkora pro X14EPT

Režim brzdy – budicí proud Po rozepnutí T1 se budicí proud uzavírá přes zpětné diody T2 a T3 Petr Sýkora pro X14EPT

Použité prameny www.prazsketramvaje.cz www.cegelec.cz www.pragoimex.cz www.kos.cz Patentový spis CZ 8766 U1 Petr Sýkora pro X14EPT