Subkultura Petr Machala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
sociální psychologie Škola:
Advertisements

Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
AMERIKANIZACE.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_14.
VY_32_INOVACE_PSYPS14260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SOCIOLOGIE 10 Náboženství
Motivační témata a životní příběhy
Hnutí Skinhead Mazaná, Neumanová C2A.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Motivační témata a životní příběhy
Popis uživatele služeb prizmatem současné rétoriky
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Petr Machala. Herbert Spencer zavádí pojem sociální instituce je to společensky schválený způsob dosahování cíle zahrnuje jednání, vztahy Napište definici.
Duševní zdraví a psychohygiena
Předchůdci Husovi Mgr. Ludmila Růžičková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Kultura Občanský a společenskovědní základ Autor: Mgr. Pavel Semerák
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Model transkulturní péče
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
SEBEVRAŽEDNÉ CHOVÁNÍ A ZÁMĚRNÉ SEBEPOŠKOZOVÁNÍ U DĚTÍ A MLÁDEŽE
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
HNUTÍ HIPPIES A JEHO ODKAZ DNEŠNÍ SPOLEČNOSTI KURDIOVSKÁ LUCIE 4.K SŠ KNIH.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaKultura.
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
N ÁZEV ŠKOLY : Z ÁKLADNÍ ŠKOLA N ETVOŘICE A UTOR : M GR. L UDMILA V ODEHNALOVÁ N ÁZEV : VY_32_INOVACE_13_ Č. PROJEKTU : OP VK 1.4 T ÉMA : 90. LÉTA V ČESKÉ.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
16-01-M/01 Ekologie a životní prostředí Speciální vzdělávací potřeby
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
SVOBODA A PRÁVO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Stát Definice, funkce, typy.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Subkultury Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_14_PUNK Dějiny hudby 8. ročník
Subkultury Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kultura Vladimír Velešík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Socializace Kejřová.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Pedagogika a psychologie
Témata kognitivní psychologie
5. Kultura jako řešení problémů přežití
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Transkript prezentace:

Subkultura Petr Machala

Co je to kultura? Co je to subkultura? je systém naučeného chování a výsledků chování, jejichž základní prvky jsou společné příslušníkům dané společnosti a jsou v okruhu této společnosti předávány Subkultura: je to soubor norem, hodnot, vzorců chování a životní styl charakterizující určitou skupinu v rámci širšího společenství

Jak charakterizovat subkulturu? podmnožina kultury, vznik v druhé polovině 20. století vymezuje se vůči svému okolí jsou charakteristické zejména pro mládež (většina je generační záležitost) poskytují dočasný azyl v období vnitřního hledání jedince tvoří přirozené prostředí na pozadí vrstevnických skupin Jsi jeden z nás… Yeah…

Jakým způsobem se vymezuje? vzniká zde ideové paradigma, v němž si jedinec utváří hodnoty, postoje a vztahy k okolnímu světu a k sobě samému míra subkulturní identifikace je rozdílná oblečením účesem hudbou jazykem stylem života Jakým způsobem se vymezuje?

Jaké znáte subkultury? Metalisti Hippies

Punk Skinhead

Hip hop Emo Skate

Tramping Visual kei Otherkin Lolita Otaku Rave

Seznam použitých zdrojů SMOLÍK, Josef. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 9788024729077. JANDOUREK, Jan. Sociologický slovník. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-269-0. [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Bleach_hawk2.JPG [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/RussianRainbowGathering_4Aug2005.jpg/400px- RussianRainbowGathering_4Aug2005.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Peace_symbol.svg/220px-Peace_symbol.svg.png [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/Be_Your_Own_Goddess_art_bus_%281967_VW_Kombi%29_IMG_0136.JPG [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Metsat%C3%B6ll_at_Tuska_2006.jpg/687px- Metsat%C3%B6ll_at_Tuska_2006.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/Iron_Maiden_in_the_Palais_Omnisports_of_Paris- Bercy_%28France%29.jpg/800px-Iron_Maiden_in_the_Palais_Omnisports_of_Paris-Bercy_%28France%29.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/Sid_vicious_madrid.jpg/800px-Sid_vicious_madrid.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Dr_martens_boots.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Neo-Nazi_Skinhead.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://www.hiphopzije.estranky.cz/img/original/1/314yr1c.gif [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Emo_boy_778.jpg/280px-Emo_boy_778.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Emo_Boy_779.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/Rotace_na_skateboardu.svg/550px- Rotace_na_skateboardu.svg.png [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/Gothic_lolita_takeshita_street.jpg/368px- Gothic_lolita_takeshita_street.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Akihabara_picture.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/40/Flint%26Holiday.jpg/800px-Flint%26Holiday.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Visual_kei_1.jpg/800px-Visual_kei_1.jpg [online]. [cit. 2014-02-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Acute_heptagram.svg/615px-Acute_heptagram.svg.png