Bitmapová (rastrová) grafika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Vývoj počítačové grafiky
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Vývoj počítačové grafiky
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Rastrová grafika Výpočetní technika.
GRAFIKA úvod.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Počítačová grafika, prezentace
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické editory Jaroslav Pergler EP1 2015/2016. grafický editor = program pro tvorbu nebo úpravu grafických dat Používány k tiskovým návrhům i grafik.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory Číslo DUM: III/2/VT/2/3/52 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Vnímání řeči O Budulínkovi
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Vektorové a rastrové grafické programy
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Bitmapová (rastrová) grafika Počítačová grafika Bitmapová (rastrová) grafika Vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Svobodová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Bitmapová (rastrová) grafika V bitmapové grafice je celý obrázek popsán pomocí jednotlivých barevných bodů (pixelů). Body jsou uspořádány do mřížky. Každý bod má určen svou přesnou polohu a barvu.

Pixel je jeden barevný bod v mřížce.

Rastrový obrázek je tedy posloupnost bodů (pixelů) rozmístěných v mřížce. Počet bodů v mřížce (X krát Y) udává rozměry celého obrázku (například 800 x 600).

Podle počtu bodů v mřížce také zjistíme rozlišení. Rozlišení se udává v jednotkách dpi (Dots Per Inch) a říká nám, kolik bodů (pixelů) se vejde na délku jednoho palce (1 palec = 2,54 cm).

Nevýhoda bitmapové grafiky Změna velikosti (zvětšování nebo zmenšování) vede ke zhoršení obrazové kvality obrázku. [cit. 2011-10-18]. Obrázek dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:087882_cf786e35-by-Roger-May.jpg>

Vektorová grafika Vektorový obrázek je složen z jednoduchých geometrických tvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky. Vektorová grafika = „křivková“ grafika. Tuto grafiku tvoří geografické útvary (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky), ze kterých je možné poskládat jakýkoliv tvar.

Výhody vektorové grafiky je možné libovolné zmenšování nebo zvětšování obrázku bez ztráty kvality, je možné pracovat s každým objektem v obrázku odděleně, výsledná velikost obrázku je obvykle mnohem menší než u rastrové grafiky. Nevýhody vektorové grafiky oproti rastrové grafice zpravidla složitější pořízení obrázku, překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na paměť, procesor, velikost disku než grafika bitmapová.

Použití vektorové grafiky Vektorová grafika se používá zejména pro počítačovou sazbu, tvorbu ilustrací, diagramů a počítačových animací. Pro práci s vektorovou grafikou se používají zvláštní vektorové editory, např. Adobe Illustrator, Corel Draw, Zoner Callisto.