BLENDER Váza v Blenderu Blender po spuštění.
Blender po spuštění
Edit Mode zapneš (TAB) vrchní část a (F9) spodní část
V dolní části stlač Draw Faces Měl by se ti objevit fialový čtverec
Označ vertexy (a) a stiskni x a z nabídky vyber Only Faces
Pak stlač (Shift + d) a s zmenši pak kopii
Vyskoč z editačního modu a pak se vrať Označ 4 vertexy (Shift +pravé tlačítko na myši)a stlač f
Postupně vyplň celý objekt okrem čtvercového přúrezu
V horním pohledu vlož kružnici, stač mezerník a pak Mesh
Vyber Circle (kružnici)
Zobrazí se ti: a dej OK
Po vložení kružnice
Vysviť všechny vertexy (a) a stlač e na Extrudovanie
(s) pak zmenši kopii
Přejdi do bočního pohledu (2,6,8,4 a 5)
V Edit Mode pak označ vertexy (a) a Extrudovaním e a zmenšováním s tvor vázu
příklad
Stlač b pro hromadnou selekci Označ všechny vertexy okrem mimo spodní části a stiskem h ich schováš
Opět v horním pohledu označ všechny vertexy a a stiskni 2xb Tím zapneš nástroj pro kruhovou hromadnou selekci Poloměr kružnice pak měníš +.- na numpede
Vyskočte z edit. módu. Váza je v podstatě hotová. Když nyní přidáte pár světel do scény a zkušebně vyrenderujete, zjistíte, že objekt sice připomíná vázu, ale je ponìkud hranatý. To napravíte zapnutím volby S-Mesh v editačním menu (F9).