Komunikace občana s úřadem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Elektronický podpis.
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Zpracování dokumentových agend a procesů s využitím posledních generací technologií Ing. Petr Koutenský.
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Prezentace 1 Kontaktní centrum Statutárního města Ostravy provozované společností OVANET a.s. červen 2009.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Evidence obyvatel.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
eChomutovsko 2010 COM4, s. r. o., MEPCO, s. r. o.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Michal Zbořil Solution Specialist Oracle Czech Komunikační centra pro občany.
CENTRUM - POČÍTAČ OKRES - POČÍTAČ ZDRO JE OKRES-PRACOVIŠTĚ.
Realizační tým ICZ duben 2005
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PŘEDSTAVENÍ II. ETAPY PROJEKTU Ing. Břetislav Moc IBM Česká republika spol.
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Cisco Informační systém pro město a jeho organizace Mgr. Tomáš Lechner.
Využití procesní analýzy na Magistrátu města Ostravy
Prezentace Hradec Králové Registr živnostenského podnikání.
Informatizace společnosti Mgr. Radko Martínek ministr.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 10.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Vnitřní správa M. Horáková 1..
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Co umožní uplatnění informačních technologií ve zdravotnictví
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
T-Mobile Moje Info Možnosti využití SMS v komunikaci s občany.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
1 SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR Ing. Rychtářová Miluše vedoucí Správního odboru Nový Bor 5. ledna 2016.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Elektronické bankovnictví
Zprostředkování kontaktu
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Prezentace ISKA Luděk Šafář Robert Hernady
Informace o projektech v IDS JMK
Zprostředkování kontaktu
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
EGONovi tluče srdce! Ivan Langer ministr vnitra.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Transkript prezentace:

Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO“ Ing. Vít Ruprich MBA - SMO Ing. Aleš Opletal - SBS Ing. Jaromír Tomala - SMO

Cíle projektu IS eSMO Zlepšení kvality a dostupnosti služeb poskytovaných SMO všem obyvatelům regionu za pomoci informačních a komunikačních technologií. Vybudovat takové technologické prostředí, které umožní postupné nasazení elektronické podoby všech služeb veřejné správy v samostatné i přenesené působnosti tak, aby občané a podnikatelské subjekty mohli služby používat vzdáleně a interaktivně, bez časového a místního omezení, prostřednictvím několika typů moderních komunikačních kanálů.

Nové komunikační kanály Web: Webová aplikace dostupná prostřednictvím internetu, informačních kiosků a informačních recepcí E-mailová zpráva SMS zpráva z mobilního telefonu Telefonní hovor směrovaný na operátora v Call centru Budova střediska správních činností po vybudování je záměrem nabízet občanovi vyřízení více úkonů veřejné správy najednou v jedné lokalitě, řešení bude integrováno s IS eSMO.

Přínosy občanům Přehled o stavu vyřizování požadavků občana Snížení vícenásobných návštěv úřadu Zlepšení dostupnosti služeb Šetření času a nákladů Snížení byrokracie Zvýšení spokojenosti se službami veřejné správy

Proč IS eSMO??? Co již máme: Phone banking GSM banking Home banking Internet banking Personal banking … Co potřebujeme: Phone office GSM office Home office Internet office Komunikaci s bankou prostřednictvím libovolného komunikačního media nebo kontaktního místa Komunikaci s veřejnou správou prostřednictvím libovolného komunikačního media nebo kontaktního místa, v podstatě „Friendly Office“

Výchozí premisy – ISSS 2005 Požadavky občanů jsou řešeny jako služby Občan = klient Variabilní přístup občana z hlediska času a prostoru Paralela úřad – banka Využití systémů moderní elektronické společnosti Využití existujících aplikací z komerční sféry (hlasové služby, sms, internet,…) Vytvoření centrálního systému pro záznam, správu a archivaci požadavků Využití technologií kvalitního ověřování identity – PIN, jednorázové bezpečnostní kódy, biometrie Aplikace pro služby – CRM, orientace na SERVIS Původně určeno pro IT, telekomunikace – zde jsou jasně definované a strukturované úkoly, požadavek je technická strukturovaná entita Elektronické kanály v bankách – dnes již běžná praxe, má jasný základ - důsledná autorizace a ochrana - řešení požadavků on-line bezobslužně Koncept Metropolis

Základní vize eSMO Front Office: Integrační vrstva: Back Office: Přepážka – osobní kontakt klienta s kvalifikovanou obsluhou Portál – autorizovaný přístup klienta k informacím nebo podání prostřednictvím internetu Kontaktní centrum - další kanály pro komunikaci občana s úřadem Integrační vrstva: Propojení IS eSMO do stávajících systémů agend MMO Back Office: Řešení agend MMO ve stávajícím organizačním, procesním a systémovém uspořádání s odstraněním prvotního kontaktu s klienty

Procesní přístup k řešení IS eSMO Řízení organizačních a procesních změn Vyčlenění nových pracovišť pro komunikaci s občanem (Front Office) Přesunutí komunikace s občanem z jednotlivých agend (vnitřních odborů MMO) do Front Office Vytvoření nových pracovních rolí pro Front Office (agent Callcentra, pracovník informační recepce,….) Elektronický oběh dokumentů, digitální archívy, elektronická podatelna Obsluha a správa nových komunikačních kanálů

Harmonogram I.etapy projektu

Agendy 1. etapa - pilotní Komunální odpad Žádost o vydání OP 2. etapa Evidence a vydávání ŘP Poskytování informací na úseku dopravy Profesní osvědčení pro řidiče z povolání Příjem plateb na úseku dopravy Registrace motorových vozidel Registrace výcvikových zařízení autoškol a provádění zkoušek Schvalování technické způsobilosti vozidel Správní řízení o přestupcích Evidence a vydávání cestovních dokladů Vidimace, legalizace, identifikace Podatelna Poskytování údajů z IS evidence obyvatel Příjem plateb na úseku vnitřních věcí Státní občanství Evidence a vydávání živnosti koncesované Evidence a vydávání živnosti ohlašovací Kontrola podnikatelů, ukládání a vymáhání pokut Poskytování informací z živnostenského rejstříku Příjem plateb na úseku živnostenského úřadu Ústavy sociální péče, žádosti o umístění do zařízení

Agenda komunálního odpadu - poplatky „Front Office“ agendy KO Nové komunikační kanály Pro poskytování informací Pro podání žádosti Nové role a procesy ve Front Office

Agenda komunálního odpadu – systém svozu „Front Office“ agendy KO Nové komunikační kanály Pro poskytování informací Pro podání žádosti Nové role a procesy ve Front Office

Agenda Evidence a vydávání OP „Front Office“ agendy OP Nové komunikační kanály Pro poskytování informací Pro podání žádosti Nové role a procesy ve Front Office

Hlavní legislativní omezení Zákon na ochranu osobních údajů Problematika spojená s udržováním dat v eSMO a zajištěním jejich bezpečnosti proti zneužití. Problematika se sdružováním dat agendy OP s ostatními agendami Zákon o občanských průkazech Občan, který žádá o vydání občanského průkazu, je povinen osobně předložit a podepsat žádost o vydání Žádost lze podat pouze na tiskopise stanoveném Ministerstvem vnitra (nelze pořídit digitální kopii) Nový občanský průkaz si musí občan na příslušném mÍstě vyzvednout osobně Vhodnost integrace eSMO na Evidenci OP Ministerstva vnitra Pro možnost automatizovaného přenosu dat o přijatých žádostech Pro možnost ověření totožnosti žadatele, který k tomu nemá žádné další doklady

Financování projektu IS eSMO Obě etapy jsou zpracovány jako projekt SROP Opatření 2.2 - Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech a jsou vybrány k realizaci s podporou financí z EU (tzv. uznatelné náklady) Ze zdrojů SMO - cca 12% Ze zdrojů Moravskoslezského kraje – cca 3% Ze zdrojů státního rozpočtu – cca 10 % Ze zdrojů EU – cca 75% Dále SMO financuje reinženýring procesů uvnitř úřadu – není uznatelný náklad – je to asi 30 % z celkových nákladů projektu.

Děkujeme za pozornost vruprich@mmo.cz jtomala@mmo.cz ales.opletal@siemens.com