Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kytice Karel jaromír erben.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje stručný přehled literárních žánrů lyrických. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor:
Obecné poučení o literatuře
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
Lyrické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Výlet do české literatury
Literární teorie Pro 8.ročník.
Básnické tropy a figury
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Poezie z řeckého poiésis – tvorba
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_035_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Obecné poučení o literatuře
Osobnosti národního obrození
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_LZ_01 Sada DUMLiterární žánry Předmět Český jazyk a literární výchova Název materiálu Balady Anotace V prezentaci.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici balad a jejich hlavní znaky. Žáci se seznámí s nejznámějším autorem českých.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.12 Název pro školu:
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jeMgr. Miloš Kaplan Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_15_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Figury I Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Literární pojmy 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ
LYRICKO – EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Procvičování českého romantismu
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Balada. lyrickoepická báseň s ponurým dějem a tragickým koncem děj se točí kolem viny a následného trestu vystupují v ní nadpřirozené síly a bytosti.
KAREL JAROMÍR ERBEN - KYTICE Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová Na topole nad jezerem Seděl vodník podvečerem:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.7 K.J.Erben Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_.
 Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva o Karlu Jaromíru.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_24 _Karel Jaromír Erben.
Karel Jaromír Erben Kytice. ( )  český spisovatel  narodil se v Podkrkonoší  matka pocházela z učitelské rodiny, otec byl švec  vystudoval.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Opakujeme literární druhy a žánry Návod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_14_LITERATURA.
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Pohádka, báje Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_C7.02 Autor: Mgr. Nováková Jana
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Český jazyk 9. ročník Česká poezie 19. a 20. století.
Česká moderna.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_300_ČJ9
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠABLONA III/2 Karel Jaromír Erben, literatura 8. roč. Mgr. L
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY

Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Jiří Wolker životopis, literární.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
BALADY A ROMANCE VY_12_INOVACE_Rů_I_22
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování literárních pojmů formou hry – zvítězí hráč s nejvyšším počtem získaných bodů. Podpora vzdělávání v ZŠ Židlochovice Autor materiálu: Mgr. Petra Karpíšková Vytvořeno: prosinec 2011

Literární pojmy

6. ročník 7. ročník 8. ročník 9. ročník 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000

Zpět Co je personifikace? a) zosobnění b) jinotaj c) zvukomalba d) nadsázka Zpět

Zpět Ve kterém literárním žánru vystupují především zvířata? a) balada b) bajka c) báje d) cestopis Zpět

Zpět Sbírka balad Kytice K. J. Erbena neobsahuje baladu: a) Svatební košile b) Hastrman c) Zlatý kolovrat d) Lilie Zpět

Zpět Jaké národnosti byl Hans Christian Andersen? a) Nor b) Švéd c) Bulhar d) Dán Zpět

Zpět Které schéma vyjadřuje přerývaný rým? a) aabb b) abab c) abca abcb d) abba Zpět

Zpět Báseň založená pouze na ději se označuje jako a) epická b) lyrická c) lyricko-epická d) dramatická Zpět

Zpět Co je epos? a) delší báseň založená na citech autora b) krátká satirická útočná báseň c) rozsáhlá epická veršovaná skladba s mnoha postavami d) smutná báseň s tragickým koncem Zpět

Zpět Nápis na náhrobku se nazývá a) epilog b) epitaf c) epifora d) epigram Zpět

Zpět Seřaď divadelní pojmy tak, jak po sobě následují a) premiéra, generálka, repríza, derniéra b) generálka, premiéra, repríza, derniéra c) repríza, derniéra, generálka, premiéra d) derniéra, generálka, premiéra, repríza Zpět

Zpět Který z uvedených autorů nepsal fejetony? a) Jindřiška Smetanová b) Jan Neruda c) Karel Čapek d) František Ladislav Čelakovský Zpět

Zpět Ve verši „potkal potkan potkana …“ jde o a) anaforu b) epiforu c) aliteraci d) hyperbolu Zpět

Zpět Verš „Jsem u pramene a žízní hynu…“ obsahuje a) personifikaci b) anaforu c) zvukomalbu d) oxymóron Zpět

Zpět Literární pojem legenda označuje a) vysvětlující text na mapách b) nové básnické slovo c) středověký žánr o životě svatých d) krátký literární žánr s překvapivým závěrem Zpět

Zpět Epigramy psal a) Karel Jaromír Erben b) Karel Havlíček Borovský c) Karel Hynek Mácha d) Josef Kajetán Tyl Zpět

Zpět Seřaď části antického dramatu tak, jak po sobě následují a) krize, peripetie, katastrofa, expozice, kolize b) kolize, krize, katastrofa, expozice c) expozice, kolize, krize, peripetie, katastrofa d) katastrofa, expozice, kolize, krize, peripetie Zpět

Zpět Pojem pábitel použil ve svých dílech a) Josef Škvorecký b) Bohumil Hrabal c) Karel Čapek d) Milan Kundera Zpět

Zpět Tzv. „poezii všedního dne“ psal a) Jiří Wolker b) Konstantin Biebl c) Fráňa Šrámek d) Karel Toman Zpět

Zpět Sociální baladu Maryčka Magdónova napsal a) Jiří Wolker b) Fráňa Šrámek c) Petr Bezruč d) Vladislav Vančura Zpět

Zpět Který z následujících autorů nezískal Nobelovu cenu? a) Jaroslav Seifert b) Ernest Hemingway c) Alexandr Solženicyn d) Karel Čapek Zpět

Zpět Hexametr je použit v díle a) Epos o Gilgamešovi b) Odyssea c) Kosmova kronika d) Píseň o Nibelunzích Zpět

Použité zdroje LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Slovník literárních pojmů : aneb Co se skrývá za slovy. Plzeň : Nakladatelství Fraus, 2006. 159 s. ISBN 80_7238-620-4.