TOMÁŠ RUPRICH E-TECHNOLOGIE LS 2008/09 Google hacking
Google hacking – o co jde? Hacking nebo SEO Hacking – ovládnutí vyhledávání SEO – search engine optimization etické metody neetické metody
Google hacking – pravidla vyhledávání Každé slovo ve výběru je hledáno (vyjímky who / The Who) Vyhledávání je case insensitive Nezáleží na diakritice a interpunkci (vyjímky c++, 1$)
Google hacking – speciální znaky Fráze – ““ Vyhledávání na konkrétní stránce – site: Exclude – - Nahrazování slov (wildcard) – *
Google hacking – speciální znaky 2. Hledání přesného výrazu - + Hledání více slovních variant – OR Synonyma
Google hacking - funkce Převody jednotek Hledání v místě výskytu Převod kurzu Mapy Související obsah intitle, allintitle, inurl, filetype, link, atd.
Google hacking – v pravém slova smyslu intitle:index of *mp3 Webové rozhraní domácího/firemního hardwaru 1%22+inurl%3A%22%3A8080%22 1%22+inurl%3A%22%3A8080%22 Chyby v zabezpečení %E2%80%9D+inurl%3Aservice.pwd %E2%80%9D+inurl%3Aservice.pwd Google bomb (historický způsob)
Google hacking - obrana Znalost problematiky! Anonymita – proxy! Google honeypot (
SEO – Search Engine Optimization Vyhovění algoritmu indexace stránek za účelem zviditelnění/indexace webu Pagerank Původní algoritmus Pagerank PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) PR(Tn)/C(Tn)) kde PR(A) je PageRank stránky A, PR(Ti) je PageRank stránek Ti, které odkazují na A, C(Ti) je počet odchozích odkazů na stránce Ti a d je faktor útlumu (damping factor), který je mezi 0 a 1.
SEO – etické metody Kvalitní a unikátní obsah Používání (X)HTML značek (tagů) podle normových předpisů Používání titulku, nadpisů a popisů (title, h1, alt) Krátká a neměnná URL adresa Budování zpětných odkazů Správné používání souboru robots.txt Používání description, keywords Nástroje Keyword density tools
SEO – neetické metody SPAM Oklamání robotů Skrytý text Penalizace
Zdroje