INFORMEL Jana Bobčíková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
SYMBOLISMUS konec 19. století
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
KARLA KVASNICOVÁ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA-VÝTVARNÁ VÝCHOVA 2007
Tímto termínem se označuje celá řada nefigurativní a negeometrické malby.
Abstraktní expresionismus
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Klasicismus Umění 19. století.
Bauhaus
Abstraktní umění 20. století.
Výtvarné umění.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
FUTURISMUS Jiří Salajka.
Impresionisté figurativního malířství
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
Art brut Ondřej Turek 1A. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec a teoretik Jean Dubuffet. Poprvé ho definoval roku 1945 francouzský umělec.
SURREALISMUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 1
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Umělecké směry 20. století
DADAISMUS Jana Bobčíková.
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
OP-ART Jana Bobčíková.
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
KONCEPTUALISMUS Jiří Salajka.
LANDART Jiří Salajka.
ČESKÁ ARCHITEKTURA 1. polovina 20. století
ČESKÁ ARCHITEKTURA 2. polovina 20. století
KUBISMUS.
Surrealismus.
SECESE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_13.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_12_Informel TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Expresionismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Novoplatonismus.
Transkript prezentace:

INFORMEL Jana Bobčíková

OBSAH Charakteristika Jean Dubuffet Antoni Tapies

CHARAKTERISTIKA jiné, neformální umění, umění bez tvaru (překrývá se také s lyrickou abstrakcí, materiálovou malbou a tašismem) abstraktní malba, která vzniká zcela spontánně a bez kompozičních zásad zlomem byla II. světová válka, přinesla nový pohled na svět, zbavený předstírání, předsudků a idealizace motivem byly životní pocity plné skepse a nejistoty umělec se vyvaruje ustálených zvyklostí a svou existenci prezentuje s krajní pravdivostí

CHARAKTERISTIKA důraz je kladen na první gesto, bezprostřední akt vyjádření rozhoduje síla výrazu, intenzita emocionality, spontánnost, individuální nevědomí (odstranění rozumových bariér), automatismus uvolňuje zafixované podvědomí, využívá se principů asijské kaligrafie, rychlý záznam a podprahové soustředění vliv surrealismu (podvědomí), abstraktního expresionismu, existencionalismu, osobní mytologie (Alfréd North Whitead)

JEAN DUBUFFET (1901–1985) francouzský malíř vytvořil termín Art Brut (umění v surovém stavu) umění, které vychází z čisté invence využil struktury, vrypy do pasty jeden z hlavních představitelů informelu ovlivnil ho objev jeskynních maleb v Lascaux (1940) a anonymní graffiti na pařížských zdech ukázky díla: http://www.wikipaintings.org/en/jean- dubuffet/mode/all-paintings

JEAN DUBUFFET (1901–1985) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KMM_Dubuffet.JPG

JEAN DUBUFFET (1901–1985) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KMM_Dubuffet_02.JPG

ANTONI TAPIES (1823) katalánský malíř a grafik nutnost temperamentu k prolomení tvorby výbuch, magie, absolutní extáze naléhavá potřeba člověka tvořit nová krása existenciální estetiky pracoval na velkoformátových grafikách často se objevují i náboženské motivy a symboly časté experimenty s materiálem gestická abstrakce

ANTONI TAPIES (1823) ukázky díla: http://www.wikipaintings.org/en/antoni- tapies/mode/all-paintings

ZDROJE Slovník světového malířství. Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Odeon, 1991, 798 s. ISBN 80-207-0023-4. BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník : (malířství, sochařství, grafika). Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5. CHÂTELET, Albert a Bernard Philippe GROSLIER. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., Překlad Eva Pátková. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004, 784 s. ISBN 80-718-1936-0. DEMPSEY, Amy a Bernard Philippe GROSLIER. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním. 1. vyd. Překlad Eva Pátková. Praha: Slovart, 2002, 304 s. ISBN 80-720- 9402-5.

ZDROJE http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KMM_Dubuffet.JP G http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KMM_Dubuffet_0 2.JPG

Děkuji Vám za pozornost.