Struktura, organizace a fungování redakce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci Vítejte u prezentace akce „Ne moc médií“ Hana Hančová 2007.
Advertisements

Systém uplatňování informací o dalším vzdělávání v pražských médiích Vladimír Dubský Šárka Hastrmanová.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_03 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Jak psát tiskovou zprávu?
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_02 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
Podmínky účasti Zaslat alespoň dvě čísla časopisu Časpis musí tvořit především děti a studenti Zvláštní kategorie „Článek měsíce”
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
S námi máte informační předstih!
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
ANOPRESS IT Ramis Václavík Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
funkce médií ve společnosti moc médií
Mgr. Iveta Krejčí, ZŠ Olomouc, Zeyerova 28
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_16 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
PROPAGACE PRÁCE SEKTOROVÉ RADY, JEJÍCH VÝSTUPŮ A CELÉ ZAKÁZKY NSK2.
Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Akce ČMKOS proti dopadům škrtformy STÁVKOVÁ POHOTOVOST Spanilé jízdy Regionální setkání s předsedy ZO Anketa a její vyhodnocení Kulatý - hranatý stůl (s.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Bloggeři | Média Adam Javůrek. Mnohonásobný tlak Představa adminrála Představa bloggerů Představa čtenářů Představa novinářů Představa redaktorů Představa.
Jak propagovat web? Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
SVĚTOVÝ DEN VODY AQUA UNITED 2010 AQUA UNITED Vodní noc v aquaparcích Vodní týden v bazénech, wellness centrech aquaparcích a wellness.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
PŘÍPRAVA PREZENTACE Ing. Česlava Lukaštíková SPŠ Karviná.
Ivana Francová, SOU Liběchov
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
TV002/ Základy žurnalistiky Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví.
Mediální projekty Mgr. Evžen Staněk 2.2. Typologie tištěných médií Veškerý tisk je u nás vydáván soukromými podniky - vydavateli, takže v tomto případě.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Profese v médiích   a) některé profese v mediálních společnostech jsou prakticky stejné jako v jiných firmách (personalista, účetní aj.)  b) liší se.
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Zastoupení žen ve vedení českých médií HlidaciPes.org.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Školní časopis ZŠ a MŠ Kpt. O. Jaroše Louny. Měli jsme na čem stavět Do roku 2011 pár článků na internetu - název 2012/13 papírová podoba v režii školy.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SCICOM – BASIC RNDr. Anna Matoušková, Ph. D.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
„náš školní časopis“ Gymnázium a Obchodní akademie, Orlová, p. o.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
T VO Ř IT Č ASOPIS NÁS BAVÍ. Jmenuji se Jolana Jančová a chodím do čtvrté třídy Základní školy a mateřské školy v Olešnici. Moje zájmy jsou: jízda na.
KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY „BEZPEČNĚ NA SILNICÍCH V PŘÍHRANIČÍ – podpora prevence a společné řešení problémů“
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII. Tématický celek: SOFTWARE A HARDAWARE Autor prezentace : Mgr.Jana Hložková EU do škol – šablona III/2 Inovace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Ukázky použití šablony a problémy s jednotným vzhledem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Průzkum čtenářské obce časopisu Odpady (ECONOMIA a.s., listopad 2004) výzkum B2B tisk a inzerce (NFO AISA, říjen 2004) Čtenáři časopisu Odpady ECONOMIA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Redakční systém Číslo DUM: III/2/VT/2/2/40 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika.
Chronologický přehled vývoje médií
Praktické zkušenosti editora fantastiky
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
ZPRÁVA OZNÁMENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Časopis pro profesionály ve stavebnictví
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Karel Čapek Anglické listy
INFORMATIKA 9. ročník.
Transkript prezentace:

Struktura, organizace a fungování redakce Struktura a organizace redakce se liší podle druhu a velikosti média (noviny, rozhlas, TV, regionální, celostátní) Základní fungování redakce je však podobné V čele každé redakce stojí šéfredaktor (vedoucí), výkonnou silou pak jsou redaktoři

Některé možnosti struktury redakce

Možný organigram redakce

Fungování redakce Redakční materiály vznikají na lince – redaktor – editor - tiskárna Předtím, než začne redaktor na textu pracovat, musí ovšem získat téma Právě získání tématu (nápad) je na novinářské práci to nejdůležitější a nejsložitější

Možné novinářské zdroje Vlastní zkušenost, odposlechnuté tipy, investigativní činnost, vlastní informátoři Účast na různých akcích, tiskových konferencích Informace z tiskových agentur, internetu, rešerše jiných médií Informace od čtenářů, posluchačů, diváků, ale také od odborníků či úřadů

Co dělá novinový fotograf Dnes už pracuje prakticky jen s digitálním přístrojem, ještě koncem devadesátých let minulého století však využívali fotoreportéři aparáty klasické V některých novinách fungují specialisté (fotoreportéři), jinde (Právo, Blesk, částečně Rovnost) fotografuje i každý redaktor

Co říká klasik „Ještě se nestalo, že by jednoho dne vyšly noviny se stručným oznámením, že se v uplynulých čtyřiadvaceti hodinách nic zvláštního až do uzávěrky listu nepřihodilo a že tedy není o čem psát. Kdyby celá redakce lehla chřipkou, vyjdou noviny přesto a budou v nich všechny rubriky jako jindy…“ Karel Čapek