Renesance 14. – 16. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv06/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Kompozice v umění Kompozice v umění.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDBA V RENESANCI.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sbormistr dirigent Řídí pěvecký sbor ( dětský, mužský, ženský, smíšený) Zodpovídá za nacvičení a provedení díla (skladby)
Renesance (úvod, architektura)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Renesance a humanismus
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 05 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Vrcholná renesance III (církevní vokální hudba 2. pol. 16. stol.)
HUDBA V BAROKU.
Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_359_Bohuslav Martinů AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Husitská literatura.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Sloh polymelodický Evropa Čechy Pojmy RENESANCE.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dějiny hudby a její osobnosti
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Hudební renesance v Čechách
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Renesance 14. – 16. století

Dóm ve Florencii

Ideálem renesančního člověka byla všestrannost (chtěl být vzdělaný). Intenzivně se rozvíjelo umění vícehlasé kompozice (sbor i orchestr). Osamostatnění nástrojových skladeb (varhany). Oblíbená hudební forma – kánon. Tvůrci: Orlando di Lasso, Giovanni da Palestrina

Poslech Giovanni da Palestrina: Missa papae Marcelli

Použité odkazy http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Florence_italy_duomo.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giovanni_Pierluigi_da_Palestrina.jpg