LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Železniční doprava Lucie Váchová, OA.
Advertisements

Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Síly a jejich vlastnosti
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Brienz Rothorn Bahn AG je malá společnost, která provozuje lokální ozubnicovou dráhu u městečka Brienz na břehu jezera Brienzersee, SV od Interlakenu.
Michal Krňák, Oktáva A Železnice.
Hanácké železárny a pérovny, a.s. PROSTĚJOV Připravila: Ing. Marika Pilíšková Dne:
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Registrační číslo projektu:
III/2 XV A
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
Věda a technika konce 19.st.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Historie automobilů OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U Ondřej Jeřábek
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
Společnost na počátku 19. století
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Čeští vynálezci Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví:
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Fyzika - referát Vlaky.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Historie železniční dopravy
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Ivan Kraus.
Brienz Rothorn Bahn.
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Společnost na počátku 19. století
Železniční doprava 19. stol.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE FRANTIŠEK GOTTWALD

KONĚSPŘEŽKA Koněspřežná dráha (koňka) byla předchůdcem dnešních železnic a elektrických tramvají. Jednalo se o vozy tažené po lehkém železničním svršku koňským potahem. Byly budovány počátkem 19. století po celém světě. Na českém a rakouském území byla takto vybudována v roce 1825 dráha České Budějovice–Linec Byla to první veřejná železnice na evropském kontinentě.

KONĚSPŘEŠKA

HISTORIE První lokomotiva byla sestrojena na počátku 18.století Richard Trevithick uvedl do provozu první parní lokomotivu. První železnice se jmenovala Manchester – Liverpool vedla 63km.

PRVNÍ KONSTRUKTÉŘI První vůz, pohybující se silou páry, sestrojil francouzský důstojník J. Cugnot v roce 1769.  První parní lokomotivu, pohybující se pokolejnicích, sestrojil Richard Trevithick v roce 1804. Nejvýznamnějším konstruktérem byl George Stephenson Gorge Stephenson

PRVNÍ SLAVNÁ LOKOMOTIVA  George Stephenson sestrojil stroj Locomotion, který dal lokomotivám jméno a především slavnou Rocket jež dosahovala rychlosti 32,5 km/h

PARNÍ LOKOMOTIVA Nejrychlejší parní lokomotiva na světě jezdila ve Velké Británii. V Československu byla výroba ukončena roku 1958 a z pravidelného provozu ČSD byla poslední parní lokomotiva vyřazena roku 1980. Jedinou zemí s významnějším provozem parních lokomotiv je dnes Čína. 

ŽELEZNICE Železnice je kolejnicový dopravní prostředek pro přepravu osob a zboží. Železnice vznikla na počátku 19. století

ŽELEZNICE Tramvaje, městské dráhy, metro, nadzemní dráhy a kolejnicemi spojené horské dráhy jsou svým technickým principem železnice. Železnice v 19. století během několika desetiletí vytvořila hustou dopravní síť, která významně zkrátila dobu cestování v Evropě a v Severní Americe. Vznikla moderní stavba mostů a tunelů 

OBRÁZKY

DALŠÍ OBRÁZKY

DĚKUJI ZA POZORNOST