PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodologie sociologického výzkumu
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Marketingový výzkum.
Ústav pedagogických věd FF MU
Rozmisťování, propouštění a penzionování pracovníků
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Management a rozvoj obcí
Didaktický výzkum v ekonomickém vzdělávání © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
zpracování dat pomocí atlas.tI
Spotřebitelský výzkum
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
STATISTIKA přednáška 1 Martin Sebera, FSpS MU, Sázíte-li ve Sportce, je to hazard. Sázíte-li se, že vám v kartách přijdou tři postupky po sobě,
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Skupinové interview (Focus group)
Kvantitativní, kvalitativní a smíšený výzkum
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Sběr dat, tvorba výzkumného souboru PSY 118, PSY474 Metodologie psychologie (kvalitativní přístup) Přednáška 4 Prof.PhDr. Ivo Čermák, CSc.
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Prezentace projektu doktorského studia
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Přehledová studie soustřeďuje původně rozptýlené informace do jednoho zdroje zhušťuje a sumarizuje existující informace interpretuje (vysvětluje) existující.
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
ACM Digital Library PhDr. Ivana Reznerová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Vzor individuální prezentace
MARKETING Přednáška P
ACM Digital Library Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu nebo skupiny porovnávaných případu (JAK? PROČ?)‏ má nejobecnější charakter – můžeme v ní rozvinout prvky etnografického nebo biografického výzkumu a dalších metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu. - předpoklad: důkladným prozkoumáním jednoho případu lépe porozumíme jiným podobným případům. - na konci studie: případ se vřazuje do širších souvislostí.

TYPY PS Z HLEDISKA ZKOUMANÉHO OBJEKTU Osobní případová studie Studie komunity Studium sociálních skupin Studium organizací a institucí Zkoumání událostí, rolí a vztahů

TYPY PS Z HLEDISKA ÚČELU Exploratorní studie Explanatorní studie Deskriptivní studie Evaluační strategie

KROKY VÝZKUMU PROSTŘEDNICTVÍM PS 1. Určení výzkumné otázky 2. Výběr případu, určení metod sběru a analýzy dat 3. Příprava sběru datu 4. Sběr dat (data = rozhovory, záznamy pozorování, dokumenty)‏ 5. Analýza a interpretace dat 6. Příprava výzkumné zprávy

MNOHONÁSOBNÁ PS

5. METODY ZÍSKÁVÁNÍ DAT

ORGANIZACE SBĚRU DAT – DOKUMENTY Souhrnný formulář kontaktu Souhrnný formulář o dokumentech Evidenční formulář

6. VÝZKUMNÁ ZPRÁVA

CÍLEM VÝZKUMNÉ ZPRÁVY JE:

ZÁKLADNÍ FORMA VÝZKUMNÉ ZPRÁVY: Název studie Abstrakt Úvod Metody Výsledky Shrnující závěry Bibliografické citace Přílohy