Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Vzdělávání a jeho kategorie
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Didaktické prostředky
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Role školního koordinátora EVVO
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Struktura výuky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ FUNKCE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Teorie vzdělávání dospělých
ICT v edukačním procesu
Didaktický proces Androdidaktika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
FSpS MU Androdidaktika Mgr. Lucie Mlejnková. Literatura Hroník, F.: Rozvoj a vzdělávání zamestnancu. Praha, GRADA 2007 Koubek,J.: Řízení lidských zdroju.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Celoživotní vzdělávání
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Didaktické metody Androdidaktika.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
ICT v edukačním procesu Dana Linhartová Ústav humanitních věd PEF MZLU v Brně.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Zdenko Reguli Lucie Mlejnková
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Didaktické zásady edukačního procesu
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Teorie vzdělávání dospělých
Standardy pro základní vzdělávání
Didaktické metody Androdidaktika.
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Andragogika Vzdělávání.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
VIKBA32 Informační vzdělávání
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

Androdidaktika Vzdělávání

Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský

Vzdělávání Proces osvojování soustavy poznatků a činností ⇒ vnitřními procesy ( interiorizací) - učením ⇒ ve vědomosti, dovednosti, návyky Dva činitelé Vzdělavatel (lektor, učitel) - vyučování Vzdělávaný (žák, účastník)- učený Edukace – činnosti při nichž se jeden subjekt učí a druhý mu učení zprostředkovává Nový přístup – partnerský vztah mezi institucionálním systémem výchovy a vzděláváním a učením jedince

Vyučování Činnost učitele/ lektora Motivace, usměrňování činností žáka Vychází z charakteristik žáka Volí vhodné postupy Motivace k učení ⇒ získání informací ⇒ aplikace ⇒ ověření úrovně osvojení ⇒ korekce chyb v učení

Vyučování Lektor aktivnějším a řídícím činitelem Vysílání informací, organizace, volí metody, hodnotí, kontroluje Role lektora – proměnlivá – laskavý optimista Vystupuje v roli režiséra, ředitele i řadového herce Makarenko, Moreno

Učení Aktivní činnost žáka Kvalitativní a kvantitativní nárůst poznatků Změna hodnot, postojů, zájmů ⇒ další rozvoj člověka Součást rozvoje jedince, součást pracovního a společenského zapojení Proces individuálního zlepšování a zdokonalování X uchopení reality Vzdělávání a učení – proces individuálního ( skupinového) zlepšování a zdokonalování

Učební strategie Dvojitá učební strategie Learning by doing – učení se činností Doing be learning – jednání skrze učení

Fáze procesu učení Nevědomá neznalost – nevím, že nevím Vědomá neznalost – vím, že nevím Vědomá znalost – vím, že vím Nevědomá znalost – nevím, že vím

Strategie učení Re- prezentation 1) co víme? Víme to? 2) Co nevíme? 3) Co potřebujeme vědět? 4) Odkud se to dozvíme?

Výuka Komplexní proces ⇒ synergický efekt vyučování a učení Didaktický proces Typy interakcí (lektor- účastník) Pracovní – řešení problému Rozhodovací – vyplývá z přání účastníků Vzájemné ovlivňování – modelový zp. Chování a jednání Vytváření prostoru pro osobní reakce – vzájemná hodnocení

Výcvik Druh výuky ( skutečné, simulované) – osvojení dovedností na úroveň profesních návyků Odborná příprava Odborný rozvoj Pracovní proces – plnění prac. role – kompetence, kvalifikace a rozvoj osobnosti

Vzdělávací potřeby, rozvoj vzdělávání, lidský kapitál Velké změny ve sféře vzdělávání Potřeba vzdělání je jednou z hlavních lidských potřeb Vědomosti – nástroj nebo prostředek řešení problémů a úkolů Vzdělávací potřeba = základní prostředek výchovy Profesní vzdělávání = deficit informací, vědomostí, dovedností, prof. Návyků, schopností, způsobů jednání a chování ⇒ vyžaduje profese, pracovní pozice a odborné kompetence

Vzdělávací potřeby, rozvoj vzdělávání, lidský kapitál Celoživotní vzdělávání = investice do lidských zdrojů = lidský kapitál = hodnota schopností lidí vytvářená investicemi Školní vzdělávání = veřejný statek Profesní vzdělávání dospělých = spotřební statek

Složky zákl. lidského kapitálu Ekonomický – materiální bohatství Kulturní – vzdělání, informovanost Sociální – známosti, uznání Symbolický – prestiž plynoucí z předchozích Vzdělání = průřezová složka lidského kapitálu Didaktika by měla hledat cestu, jak efektivněji formovat jednotlivé složky lidského kapitálu