A opět názvosloví. Úkol 1: Rozděl sloučeniny na hydroxidy, kyseliny, soli: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

PRINCIP SOUČASNÉHO NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH SLOUČENIN
Jak se tvoří názvy kyselin
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Názvosloví anorganických sloučenin
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZVOSLOVÍ SOLÍ.
Neutralizace Mgr. Helena Roubalová
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
SOLI RZ
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Soli Rozdělení solí Charakteristika solí
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Názvosloví - opakování II.
Vzorce - opakování I..
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Názvosloví solí.
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 1
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH LÁTEK.
Neutralizace.
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Vzorce pro opakování.
Dusík, N.
Neutralizace Vznik solí
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Redoxní reakce 9.A, B 23/5 3-ox.;.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
NÁZVOSLOVÍ DVOUPRVKOVÝCH SLOUČENIN
Redoxní reakce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zopakuj si vzorce a názvy
NÁZVOSLOVÍ, OXIDAČNÍ ČÍSLO
Sloučeniny H y d r o x i d y RZ –
Názvosloví Hydroxidů.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Názvosloví anorganických sloučenin
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jak se tvoří názvy sulfidů
Názvosloví kyselin a hydroxidů
Molekuly a chemické sloučeniny
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_234 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Názvosloví anorganických sloučenin
RISKUJ.
Názvosloví - opakování I.
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Jak se tvoří názvy oxidů
Molekuly a chemické sloučeniny
Názvosloví - opakování III.
Jak se tvoří názvy halogenidů
Jak se tvoří názvy hydroxidů
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 2
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
Pětiminutovky z anorganické chemie
Neutralizace. Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká sůl příslušné kyseliny a voda. Při neutralizaci se uvolňuje teplo – je to exotermická.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Edita NAĎOVÁ Název prezentace 4. Chemické názvosloví Název sady: Obecná a anorganická chemie (pro 3.ročník.
Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_32_INOVACE_04-17 N á zev š koly Středn í průmyslov á š kola stavebn í, Resslova 2, Česk.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Neutralizace Vznik solí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Hydroxidy – názvosloví
Chemické názvosloví anorganických sloučenin
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Kyseliny a hydroxidy Zdroje.
Transkript prezentace:

A opět názvosloví

Úkol 1: Rozděl sloučeniny na hydroxidy, kyseliny, soli: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K 3 PO 4.

Kontrola úkolu 1 Hydroxidy: NaOH, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3 Kyseliny: HClO 3, H 3 PO 4, HCl, HIO 4 Soli: NaClO 3, CuCO 3, K 3 PO 4

Úkol 2: Doplň oxidační čísla u všech prvků ve sloučeninách: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K 3 PO 4.

Kontrola úkolu 2 H I Cl V O -II 3, Na I O -II H I, Na I Cl V O -II 3, H I 3 P V O -II 4, H I Cl -I, Cu II C IV O -II 3, H I I VII O -II 4, Ca II (O -II H I ) 2, Fe III (O -II H I ) 3, K I 3 P V O -II 4.

Úkol 3: Napiš vzorce nebo názvy tříprvkových sloučenin: Síran litný Fe(OH) 2 kyselina trihydrogenboritá NH 4 NO 3 hydroxid hlinitý H 4 SiO 4 Chloristan draselný

Kontrola úkolu 3 Li 2 SO 4 hydroxid železnatý H 3 BO 3 dusičnan amonný Al(OH) 3 kyselina tetrahydrogenkřemičitá HClO 4