PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Advertisements

Přítomný čas průběhový Present Continuous
"- ing" forma slovesa.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY 22_INOVACE_1.2.3.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present simple Present continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Přítomný čas průběhový
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Present continuous Anglický jazyk VY_32_INOVACE_368, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Present simple and present continuous
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ únor 2014 VY_32_INOVACE_AGJ_140219 PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0879.

Mick is writing home Přečtěte si vzkaz na Facebooku a vyznačte slovesa. Hi Tom, How´s it going? Sorry I´m not phoning you but the calls home are very expensive. I´m having a fantastic time here in London. I´m staying with my good friend Jane. She´s cooking lunch in the kitchen now. We go out every day and I´m enjoying all the museums and galleries in the city with her. Later this afternoon, we´re going shopping. We need some food. And what about you? What are you doing? Are you enjoying your holidays? Do you want to come? See you later, Mick

Mick is writing home Přečtěte si vzkaz na Facebooku a vyznačte slovesa. Hi Tom, How´s it going? Sorry I´m not phoning you but the calls home are very expensive. I´m having a fantastic time here in London. I´m staying with my good friend Jane. She´s cooking lunch in the kitchen now. We go out every day and I´m enjoying all the museums and galleries in the city with her. Later this afternoon, we´re going shopping. We need some food. And what about you? What are you doing? Are you enjoying your holidays? Do you want to come? See you later, Mick

Přítomný čas průběhový Přítomný čas průběhový používáme, když mluvíme o dějích, které se odehrávají právě teď. I´m writing a postcard. You´re sitting. She´s cooking lunch. I´m not reading a book. What are you doing? Are you enjoying your holidays? Přítomný čas průběhový také můžeme použít, když mluvíme o tom, co jsme si domluvili a co určitě budeme dělat v blízké budoucnosti. We´re going shopping later this afternoon. I´m meeting Tom at 4 o´clock. I´m going to Prague next week.

Časování sloves v přítomném průběhovém čase Přítomný čas průběhový tvoříme pomocí tvarů slovesa be a -ing tvarů plnovýznamových sloves. Věta kladná plný tvar: stažený tvar: I am doing You/We/They are playing He/She/It is sitting I ´m doing You/We/They ´re playing He/She/It ´s sitting am Podmět + are + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy. is

ÚKOL č.1 a) Doplňte věty plným tvarem slovesa be (am/are/is). I ____watching TV. You ____ writing a postcard. He ____ wearing jeans. We ____ studying English. Mary ____ going to the supermarket. They ____ cooking dinner. His father ____ working now. b) Nyní doplňte stažené tvary slovesa be. They____ cooking dinner.

ŘEŠENÍ č.1 a) Doplňte věty plným tvarem slovesa be (am/are/is). I am watching TV. You are writing a postcard. He is wearing jeans. We are studying English. Mary is going to the supermarket. They are cooking dinner. His father is working now. b) Nyní doplňte stažené tvary slovesa be. I´m watching TV. You´re writing a postcard. He´s wearing jeans. We´re studying English. Mary´s going to the supermarket. They´re cooking dinner. His father´s working now.

Pravopis -ing tvarů sloves Pravopis slovesa v -ing tvaru se může měnit. Většina sloves work  working do  doing see  seeing play  playing Končící na „-e“ have  having smile  smiling smoke  smoking Končící na krátkou samohlásku + souhlásku get  getting run  running swim  swimming Přepište slovesa do -ing tvarů (think) (stay) (fly) (move) (eat) (chat) (catch) (have) (enjoy) (wear)

Časování sloves v přítomném průběhovém čase Zápor přítomného času průběhového tvoříme pomocí tvarů slovesa be, záporky not a -ing tvarů plnovýznamových sloves. Věta záporná plný tvar: stažený tvar: I am not doing You/We/They are not playing He/She/It is not sitting I ´m not doing You/We/They aren´t playing He/She/It isn´t sitting am Podmět + are + not + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy. is

Přepište věty do záporu a naopak. I'm moving and I'm not sitting. I'm eating lunch at the moment. She isn't listening to her MP3 player. Tom is watching TV in his bedroom. They aren't enjoying this lesson.

ŘEŠENÍ I'm not moving and I'm sitting. I'm not eating lunch at the moment. She is listening to her MP3 player. Tom isn´t watching TV in his bedroom. They are enjoying this lesson.

ÚKOL č. 2 Doplňte věty pomocí přítomného průběhového času. Použijte vhodný tvar slovesa z nabídky. study go work wear swim have walk cook not play not eat Jane ____________ to the supermarket. My mum _____________ dinner in the kitchen. It´s late. I ___________ now, I´ll see you tomorrow. Where´s Tom? He ___________ a shower. Susan ____________ her new dress. You ____________ your dinner. Is it not good? Mick and Jenny are in their final year. They __________ hard. Look! Somebody ____________ in the river. Please, be quiet. I ____________ . It´s raining. We ____________ football.

ŘEŠENÍ č. 2 Doplňte věty pomocí přítomného průběhového času. Použijte vhodný tvar slovesa z nabídky. study go work wear swim have walk cook not play not eat Jane is walking to the supermarket. My mum is cooking dinner in the kitchen. It´s late. I am going now, I´ll see you tomorrow. Where´s Tom? He is having a shower. Susan is wearing her new dress. You aren´t eating your dinner. Is it not good? Mick and Jenny are in their final year. They are studying hard. Look! Somebody is swimming in the river. Please, be quiet. I am working. It´s raining. We aren´t playing football.

Časování sloves v přítomném průběhovém čase Otázku v přítomném čase průběhovém tvoříme přehozením pořadí slovesa be a podmětu věty. Věta tázací: V angličtině je běžné na otázku „ano/ne“ odpovídat tzv. krátkou odpovědí. Am I doing? Are you/we/they playing? Is he/she/it sitting? Am Are + podmět + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy? Is Yes, I am. No, I´m not. Yes, you/we/they are. No, you/we/they aren´t. Yes, he/she/it is. No, he/she/it isn´t.

ÚKOL č. 3 Doplňte otázky pomocí přítomného průběhového času a připište krátké odpovědi. _Are_ you _helping_ your mum? (help) Yes, _I am._ _____ Emma ________ TV? (watch) No, _______ . _____ Amy and Bob _________ volleyball? (play) Yes, ______ . ______ your grandpa _________? (smile) ______ your aunt __________ German? (speak) _______ you __________ to school? (go)

ŘEŠENÍ č. 3 Doplňte otázky pomocí přítomného průběhového času a připište krátké odpovědi. Are you helping your mum? Yes, I am. Is Emma watching TV? (watch) No, she isn´t. Are Amy and Bob playing volleyball? Yes, they are. Is your grandpa smiling? Yes, he is. Is your aunt speaking German? Are you going to school? No, I´m not.

Otázka s tázacím výrazem Před otázkou můžeme také použít tázací výraz, jako např. who, what, where, which, how nebo why. Otázka s tázacím výrazem Příklady: What are you doing? What are you eating? Where are they going? How are you doing? Why is he laughing? What am I doing? Why are you/we/they playing? Where is he/she/it sitting? am Tázací výraz + are + podmět + -ing tvar slovesa + ostatní větné členy…? is

VÝJIMKY Některá slovesa běžně netvoří průběhové časy. Tato slovesa běžně nepoužíváme v přítomném průběhovém čase: be, love, like, hate, need, prefer, want, know, mean, understand, believe, remember, belong We really like this CD. Bill wants an orange. Do you want to come? Please don´t go away, I need you here. I don't understand, speak more slowly, please. The teacher doesn't remember my name. .

POUŽITÁ LITERATURA MATURITA SOLUTIONS Elementary STUDENT´S BOOK. Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-455279-0. MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. London: Cambridge University Press, 2001. ISBN 3125336058 9783125336056.