Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Psychické projevy a stavy
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
„Test“ schopnosti imaginace
Paměť Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov07 Autor Mgr. et Mgr.
Pozornost - koncentrace pozornosti
Psychické stavy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Emoce (city).
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
PAMĚŤ.
OSOBNOST.
Technická, taktická a psychologická příprava
TRANSAKČNÍ ANALÝZA.
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sebeuvědomění a sebekontrola
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Jiří Dvořák  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Psychická regulace Personal Systems Interaction (PSI) teorie J. Kuhla.
Cvičení se zaměřením na paměť
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
VY_32_INOVACE_Luk_III_06 Drogy - účinky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Diagnostika paměti, metody zlepšování paměti Seminář 3 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Téma 13: Finanční plánování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Přístupy v kariérovém poradenství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Témata kognitivní psychologie
Psychologie výchovy a vzdělávání
Psychologie v obezitologii
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Sociální dovednosti učitele
Paměť a soustředění.
PAMĚŤ.
Sociální psychologie – CŽV 2012
Náročné životní situace
Pozornost a paměť, představivost
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie

EXEKUTIVNÍ FUNKCE V současném výzkumu a literatuře: 1.Pozornost 2.Paměť 3.Organizace 4.Plánování 5.Inhibice a excitace 6.Flexibilita 7.Kontrola chování a emocí 8.Celkové zaměření, cíl

KONCENTRACE POZORNOSTI 1.Potřebuje dlouhý časový interval, než se začne soustředit 2.Rychle začíná pracovat, ale brzy je unaven/a 3.Kombinace obou předcházejících Pozor! Nezaměňovat poruchy koncentrace pozornosti s únavou dítěte, neporozumění m úkolu, strachem z neúspěchu

Na co zaměřujeme pozornost  Slova  Zvuky  Aktivity, činnosti  Vizuální vjemy, barvy  Myšlenky, ideje  Pocity  Smyslové vjemy  Pocity pozitivní, negativní (cítím se dobře,špatně)  Naděje

Paměť Všechny typy paměti jsou ovlivněny dalšími exekutivními funkcemi, motivací  Paměť krátkodobá (bezprostřední uchování informací po dobu několika sekund)  Paměť pracovní (udržení informací nezbytných k řešení úkolu)  Paměť dlouhodobá (permanentí ukládání a vybavování informací, slovník)

Paměť Způsoby realizace 3 typů paměti:  vizuální  auditivní  motorická  procedurální  deklarativní  sekvenční Každý člověk využívá při zapamatování některé z cest (styly učení)

Organizace Je definována ve 3 oblastech, které organizují: 1.Myšlenky 2.Pocity a emoce 3.Aktivity a zodpovědnost Výsledkem je pochopení cesty, jak postupovat, proč touto cestou, proč se cítím dobře, mám zodpovědnost za postup

Plánování Spočívá v následujících dovednostech:  Time management  Sequenční analýza  Vnímání celku a částí  Pochopení vztahu mezi částmi celku a projektem, mezi projektem a širšími souvislostmi

Inhibice a excitace  Jsou startovním tlačítkem pro naše chování  Nejsou kontrolovány zvnějšku, vycházejí z vnitřních potřeb, zájmu  Inhibice – vyžaduje sebekontrolu, disciplínu  Excitace, tj. iniciativa, je to angažovanost, začátek akce, rozhodnutí, že je akce nutná. Vychází z rozhodnutí, vnitřního podnětu provést úkol  Obojí vyžaduje znát důvod proč, poznat důsledky akce, důvod, proč by se měla uskutečnit

Flexibilita, změna  Protikladem je rigidita v myšlení, cítění, aktivitě  Flexibilita se týká dovednosti přejít od jedné aktivity ke druhé, od pocitu k druhému, ovlivňuje cestu rozhodovat se a hledat cestu  Flexibilita je nutná – umožňuje začít a ukončit činnost(chování, pozornost), zrychlit – zpomalit vzhledem k aktuální situaci  Učit se ze zkušeností, být flexibilní ke změně, pokud je to třeba  Adaptovat se na různé situace

Kontrola chování a emocí  Seberegulace  Sebekontrola Extrémní emoční chování člověka (štěstí – smutek, vzrušení - deprese) přitahují pozornost více než vyvážené chování. Vyjadřují stav člověka. Kontrola chování a emocí by měla vycházet z individua, ne z vnějšku. Je lépe učit sebeřízení, vyjadřování sebe sama, sebekontrola, poznání sebe sama

Cíl  Všechny exekutivní funkce vyžadují směřování k cíli  Cíl krátkodobý, střednědobý, dlouhodobý  Pomáhá modifikovat chování s cílem dosáhnou požadovaný výsledek  Příklad: výuka angličtiny  Kroky – s. 160