Nákupní rozhodování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Chování a rozhodování spotřebitele
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
“Smyslem podnikání je získat a udržet zákazníka.” Theodore Levitt
Faktory chování spotřebitele Kupní rozhodování
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Spotřebitelské chování SPOCH/ P4
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
úvod pojetí a obsah marketingu
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Kupní chování zákazníků
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Management - Motivování
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Kupní chování a EU.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
MARKETING Přednáška P
Vztahy se zákazníky.
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
MOTIVACE Zora Syslová.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Management - Motivování
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Nákupní rozhodování

Model nákupního chování – 1. část Firemní marketingové úsilí: výrobek propagace cena distribuční cesty Společensko-kulturní prostředí: rodina neformální zdroje jiné nekomerční zdroje společenská třída kultura a subkultura Vnější vlivy Vstup Referenční skupina zahrnuje všechny skupiny, kt. mají vliv na chování a postoje jedince Názorový vůdce (opinion leader) Role a status

Model nákupního chování – 2. část Firemní marketingové úsilí: výrobek propagace cena distribuční cesty Společensko-kulturní prostředí: rodina neformální zdroje jiné nekomerční zdroje společenské zařazení kultura a subkultura Vnější vlivy Vstup Rozhodování spotřebitele Rozpoznání potřeby Průzkum před nákupem Vyhodnocení alternativ Psychologická oblast: motivace vnímání učení se osobnost přístupy Zkušenost Proces

Proč chci dosáhnout toho, o co se snažím? Nadřazené cíle Vypadat a cítit se dobře Dlouho žít Posílit sebedůvěru Co je to, o co se snažím? Ústřední cíle Cíl: snížit hmotnost Jak mohu dosáhnout toho, o co se snažím? Cvičení Dieta Vedlejší cíle

Maslowova pyramida potřeb Seberealizace (sebeuspokojení) Potřeby ega (prestiž, postavení, sebeúcta) Společenské potřeby (cit, přátelství, sounáležitost) Potřeby bezpečí a jistoty (ochrana, pořádek, stabilita) Fyziologické potřeby (jídlo, voda, vzduch, přístřeší, sex)

Vnímání = proces, kterým lidé vybírají, třídí a interpretují informace tak, aby si vytvořili smysluplný obraz světa 3 procesy vnímání: selektivní pozornost selektivní zkreslování selektivní paměť

Model nákupního chování – 3. část Rozpoznání potřeby Průzkum před nákupem Vyhodnocení alternativ Psychologická oblast: motivace vnímání učení se osobnost přístupy Zkušenost Rozhodování spotřebitele Proces Chování po rozhodnutí Nákup: zkušební opakovaný Výstup Hodnocení po nákupu

Nákupní rozhodovací proces Rozpoznání problému Hledání informací Hodnocení alternativ Rozhodnutí o koupi Hodnocení po nákupu

Typy kupního chování Velká zainteresovanost Malá zainteresovanost Významné rozdíly mezi značkami komplexní kupní chování kupní chování hledající rozmanitost Malé rozdíly mezi značkami disonančně-redukční kupní chování zvykové kupní chování

Store Intercept Survey (SIS) = projekt realizovaný GfK Praha v březnu a dubnu 2001 osobní dotazování metodou CAPI (Computer Assisted Pencil Interview) dotazováno bylo 10.257 zákazníků ve 14 hypermarketech, 24 supermarketech a 12 diskontních prodejnách v ČR 10-min. vstupní a 15-min. výstupní rozhovor sledováno 39 sortimentních kategorií

Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Kotler, P. Marketing management Schiffman, L. G., Kanuk, L. L., Nákupní chování http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=438