Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy a směřování EU (Lisabonský proces, Evropský výzkumný prostor) a v souladu s Dlouhodobým záměrem MŠMT k harmonickému rozvoji vysokých škol účastníci semináře RVŠ silně vnímají důležitost 3. role VŠ ve společnosti zejména z pohledu rozvoje regionů a jejich konkurenceschopnosti.
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol II: 2. Jedním z klíčových míst pro rozvoj služby veřejnosti VŠ je z tohoto pohledu transfer znalostí a technologií jako základní prvek podpory inovačních procesů vedoucí k uplatnění výsledků výzkumu a vývoje v odběratelské sféře. 3. Základní podmínkou uplatnění inovací ve společnosti je nastavení účinného a efektivního systému komunikace mezi vysokými školami, odběratelskou sférou a veřejnou sférou.
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol III: 4.. V diskuzi byly definovány základní nezbytné změny pro podporu spolupráce: 1.nastavení legislativního prostředí, zák. 111, 130, pracovní právo, … 2.změna přístupu státu k využívání účelových prostředků VaV, 3.vytvoření proinovačního prostředí jak ve státě tak v jednotlivých regionech. 5. Ekonomické zabezpečení 3. role VŠ nesmí být realizováno na úkor vzdělávání a vědy, ale musí vést k vzájemné synergii a podpoře.
Studenti Konzultace, expertízy Průmyslové vlastnictví – patenty, vynálezy Spin-off Start-up Znalosti & dovednosti Transfer point VTP PI IC BIC Průmysl, MSP, odběratelé, veřejnost, instituce Vláda regionální a národní Cílený výzkum a společné projekty Systém transferu technologií