PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EVENT MARKETING.
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Prosperita organizace
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Nákupní chování spotřebitele
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Tržní prostředí.
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Komunikační mix – 2. část 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
„Jsme rovnocenní partneři“
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
VeřeJnÁ FinaNční Politika a VEŘEJNÁ FINANČNÍ ČINNOST
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. dusan.pavlu@vsfs.cz

PR JAKO SOUČÁST MK HLAVNÍ AUTOŘI: SAM BLACK, PETR NĚMEC, PHILIP LESLY, JAROSLAV KOHOUT, MIROSLAV FORET, VÁCLAV SVOBODA doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

SYSTÉM MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ PR JAKO SOUČÁST MK SYSTÉM MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ REKLAMA PODPORA PRODEJE PUBLIC RELATIONS DIRECT MARKETING OSOBNÍ PRODEJ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

Činnost v rámci vztahů s veřejností je nepřetržitým PR JAKO SOUČÁST MK Definice PR: Činnost v rámci vztahů s veřejností je nepřetržitým plánovaným úsilím vedoucím k dosažení a udržení dobré vůle a vzájemného porozumění mezi organizací a její veřejností: Institut pro vztahy s veřejností – Londýn Činnost v rámci vztahů s veřejností je uměním a společenskou vědou o tom, jak dosáhnout harmonie s prostředím prostřednictvím vzájemného pochopení, které je založeno na pravdivých a úplných informacích Sam Black doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

PR UTVÁŘEJÍ INDIVIDUÁLNÍ MÍNĚNÍ, INDIVIDUÁLNÍ I SKUPINOVÉ POSTOJE, PR JAKO SOUČÁST MK PR představují plánovitý a systematicky realizovaný proces, budování a udržení dobrého jména a vzájemného porozumění mezi organizací a její veřejností. PR využívají jak prostředků masové komunikace, tak prostředků skupinové komunikace a osobního kontaktu. PR UTVÁŘEJÍ INDIVIDUÁLNÍ MÍNĚNÍ, INDIVIDUÁLNÍ I SKUPINOVÉ POSTOJE, VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

IDEOVÉ ZDROJE PR PR JAKO SOUČÁST MK vznik – přelom 19.-20.století snaha o komplexní komunikaci snaha o vlídnou komunikaci snaha vytvořit z veřejného mínění pozitivní profiremní sílu etická problematika PR doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

STAV V ČR PR JAKO SOUČÁST MK APRA – ASOCIACE PUBLIC RELATIONS AGENTUR PR JAKO SOUČÁST IMK APRA – ASOCIACE PUBLIC RELATIONS AGENTUR založena 1995, 29 zakládajících členů. Nejvíce 35 členů, dnes 23 KoPR – Komora PR – založena 2004 5 zakládajících členů OBRAT APRA - 2002 – 615 mil. OBRAT KoPR - 2006 – 250 mil. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

Působí PR pouze vně subjektu? PR JAKO SOUČÁST MK APLIKACE PR FIREMNÍ KOMUNIKACE – SNAHA ZÍSKAT LEPŠÍ OBRAZ VE VM STÁTNÍ SPRÁVA - VČETNĚ VLÁD, PŘESAH DO PROPAGANDY SPOLEČENSKÁ HNUTÍ Působí PR pouze vně subjektu? PR organizují komunikaci dovnitř subjektu a vně subjektu. Cíle jsou částečně rozdílné, částečně shodné. Kde jsou PR pracovníci zařazeni? Ideální je v útvaru vrcholového vedení! Proč? APRA – Asociace Public Relations agentur Kodex Public Relations doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

SITUACE V ČR PR JAKO SOUČÁST MK 1.REPUBLIKA – PR V SYSTÉMECH FIREMNÍCH KOMUNIKACÍ ČSOPK – 1966 – 1.PUBLIKACE O PR – ALFONS KACHLÍK 1995 – VZNIK APRA – 29 AGENTUR – KODEX MEZINÁRODNÍ ASOCIACE PR 2001 – AKADEMIE PR – PŘI VŠE PRAHA + APRA 2001 – APRA – CERTIFIKACE AGENTUR doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

CORPORATE IDENTITY - FILOZOFIE SUBJEKTU PR JAKO SOUČÁST MK INTERNÍ A EXTERNÍ PR VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ IMAGE REPUTACE AKTIVNÍ A REAKTIVNÍ CORPORATE IDENTITY - FILOZOFIE SUBJEKTU CORPORATE DESIGN CORPORATE COMMUNICATIONS CORPORATE CULTURE PRODUKT CÍLEM JE VYTVOŘIT CORPORATE IMAGE doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

Co vše mohou PR dosáhnout? PR JAKO SOUČÁST MK Co vše mohou PR dosáhnout? Dobrý image firmy, produktu, osob Objasňovat sporné otázky Získat důvěru zaměstnanců Ztotožnit zájmy firmy se zájmy veřejnosti Získat na stranu firmy rodinné příslušníky zaměstnanců Předcházet konfliktům uvnitř firmy Upevňovat důvěryhodnost firmy v sociálním okolí Překonávat předsudky a nepochopení Předcházet útokům doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

Co vše mohou PR dosáhnout? PR JAKO SOUČÁST MK Co vše mohou PR dosáhnout? Získat důvěru dodavatelů Získat důvěru odběratelů Získat důvěru správních a samosprávných orgánů Získávat veřejnost ke správnému užívání produktů Zjišťovat a formovat postoje různých skupin k subjektu Připravovat firmu na krizovou komunikaci Řídit změny v organizaci Zajišťovat analýzy veřejného mínění a připravovat komunikační strategii Posilovat vztahy mezi vedením, managementem a zaměstnanci doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

CORPORATE COMMUNICATIONS PR JAKO SOUČÁST MK HLAVNÍ FORMY CORPORATE COMMUNICATIONS PUBLIC AFFAIRS PRESS RELATIONS GOVERNMENT RELATIONS INVESTOR RELATIONS COMMUNITY RELATIONS EMPLOYEE RELATIONS INDUSTRY RELATIONS MINORITY RELATIONS doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

HLAVNÍ FORMY CORPORATE COMMUNICATIONS PR JAKO SOUČÁST MK HLAVNÍ FORMY CORPORATE COMMUNICATIONS PUBLIC AFFAIRS DO NEZISKOVÉ A NEVÝROBNÍ SFÉRY PRESS RELATIONS – vztahy s novináři, dlouhodobě budované, forma osobního styku, zásobování informacemi, press releas 3. GOVERNMENT RELATIONS Zaměřeny na rozhodující osoby ve vládě, státní správě apod. Obvykle formou lobbingu doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

PR JAKO SOUČÁST MK 4. INVESTOR RELATIONS 5. COMMUNITY RELATIONS Aktivity na akcionáře společnosti, - valné hromady, výroční zprávy, akce pro akcionáře, zprávy, prezentace v médiích, publikace bilance podniku apod. 5. COMMUNITY RELATIONS Obracejí se do sociálního okolí s cílem obvykle stmelit veřejnost kolem určitého cíle, řeší komunitní témata. 6. EMPLOYEE RELATIONS Komunikace k zaměstnancům organizace 7. INDUSTRY RELATIONS Vztahy s odvětvovými nebo oborovými partnery firmy, průmyslového odvětví. 8. MINORITY RELATIONS Pokrývají tématiku významných společenských aktivit v oblasti národnostních menších či specifických komunit. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

Hlavní prostředky PR PR JAKO SOUČÁST MK prostředky individuálního působení charitativní dary , dárkové a upomínkové předměty osobní vystoupení, projevy prostředky skupinového působení výroční zprávy, publikace semináře odborné konference den otevřených dveří prostředky press relations tiskové konference články v tisku lobbying a společenské styky doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

PR JAKO SOUČÁST MK INTERNÍ PR SYSTÉMOVÝ CELEK, JEDNOTA VLIVU INTERNÍ PR – HUMAN RELATIONS, INTERNALS V RÁMCI CI – JEDNOTA PŮSOBENÍ – VYTVÁŘENÍ SOULADU – ZAMĚSTNANEC JAKO POZITIVNÍ ARGUMENT ÚSTNÍ KOMUNIKACE, PÍSEMNÉ – PODNIKOVÝ TISK, SDĚLENÍ, GLOBÁLNÍ DOKUMENTY A POSTUPY – SMLOUVY, VÝROČNÍ HROMADY ATD. VIZUÁLNÍ A AV PROSTŘEDKY doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

PR JAKO SOUČÁST MK EXTERNÍ PR ZÁKLAD – DOBRÉ OSOBNÍ VZTAHY A KONTAKTY S TĚMI, KDO JE OVLIVŇUJÍ Hlavní faktory utváření vztahů s veřejností PR nemohou být pouhou reakcí na vnější podněty, které se týkají subjektu, ale musí být aktivně utvářeny jako interakce se svým sociálním, ekonomickým, zaměstnaneckým apod. okolím. SUBJEKT REAGUJE NA TYTO FAKTORY: cílové skupiny, skupina sféry zájmu cílových skupin massmédia subjekt a jeho organizační struktura časové situační faktory zdroje doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

ÚČINNOST PR A JAK JI MĚŘIT PR JAKO SOUČÁST MK ÚČINNOST PR A JAK JI MĚŘIT CO SLEDOVAT JAKÝMI NÁSTROJI JAK PRACOVAT S VÝSLEDKY doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

VÝROBEK V MARKETINGOVÉM MIXU DĚKUJI ZA POZORNOST doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::