Městská hromadná doprava v Ústí nad Labem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Ústí nad Labem očima 7.C.
Rekonstrukce severních mostů
Městská hromadná doprava v Ústí nad Labem
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Prezentace Klubových výletů Jsme sdružení pořádající výlety od roku Jsou určené především fanouškům Městské hromadné dopravy, avšak i ostatní si.
Integrovaný dopravní systém
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Charakteristické znaky MHD
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
EgroNet. Co je EgroNet  Projekt výstavy Expo 2000 v Hannoveru  Systém příměstské osobní dopravy  Spojuje Karlovarský kraj, Bavorsko, Duryňsko a Sasko.
Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Plánování a organizace veřejné dopravy
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
České Švýcarsko o. p. s. Šetrná doprava v Českém Švýcarsku.
Zaniklé tramvajové provozy ČR – České Budějovice TRAMVAJE V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Zaniklé tramvajové provozy – České Budějovice1.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem,
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Sdružení dopravních podniků ČR Odborná skupina TRAMVAJE
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Krajské ředitelství policie hl. m
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Prezentace pro OS tramvají
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Městská hromadná doprava v Ústí nad Labem REGION – program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji - CZ.1.07/1.1.00/08.0036 Městská hromadná doprava v Ústí nad Labem Historie a současnost

Přehled za období 1899 - 2009 Tramvajová doprava Autobusová doprava 1. červenec 1899 – 1. červen 1970 Autobusová doprava 19. říjen 1929 – současnost (první pokus z roku 1926 trval od 21. 3. necelé dva týdny) Trolejbusová doprava 1. červenec 1988 – současnost Lanová dráha

Tramvajová doprava Usnesení o výstavbě a provozu tramvají je městskou radou přijato již v roce 1897, o rok později začínají stavební práce a měsíc po zkušebním provozu se 1. června 1899 mohou svézt první cestující. K dispozici mají dvě tratě s rozchodem 1000 mm z Předlic do Krásného Března a od Hlavní pošty ke Klíšskému potoku o celkové délce 7,2 km.

1936 – Střekov (po dokončení výstavby mostu Rozšiřování tratí 1899 - 1948 1903 – Bukov 1909 – Hlavní nádraží 1912 – Telnice 1915 – Trmice, Neštěmice 1925 – Vaňov 1928 – Chabařovice 1929 – Klíše 1936 – Střekov (po dokončení výstavby mostu prezidenta E. Beneše) červenec 1945 – po přerušení provozu způsobeného bombardováním města obnova provozu

Ledové kry pod mostem E. Beneše Pod Mariánskou skálou – 6. 3. 1941 Linka č. 11 u vybombardovaného Hlavního nádraží Motorový vůz na neštěmické trati

Tramvajové neštěstí na Bukově - 1947 13. července 1947 zažilo město největší dopravní nehodu tramvají v České republice. Tramvajová souprava, plně obsazená výletníky, kteří se vraceli z Telnice spojem v 16:38, vykolejila na Bukově v místě se spádem 52 – 65 promile. Soupravě selhaly brzdy, v zatáčce se motorový vůz naklonil a zachytil o železný sloup elektrického vedení. Vlečný vůz následkem vymrštění narazil do vozu linky č. 5, stojícího na vedlejší koleji. Podle svědků se řidič snažil do poslední chvíle brzdit i s použitím písku. Lidé vyskakovali z neovladatelné tramvaje, jiní zahynuli ve vozech. Výsledkem bylo 30 mrtvých, 45 těžce zraněných a 31 lehce. Pohřbu obětí katastrofy, který se konal na Mírovém náměstí, se zúčastnilo na 30 tisíc lidí.

Vývoj do zániku provozu 1948 - 1970 Po generálních opravách nejhorších úseků po roce 1948 přináší padesátá léta zásadní obrat k lepším ve vývoji tramvajové dopravy. Je dodáno 20 nových tramvají typu 6MT, dochází k přestavení kolejové sítě ve městě. Je též vystavěna nová vozovna a měnírny elektrického proudu. Ještě na začátku 60. let Dopravní podnik modernizuje vozový park, požaduje velkokapacitní vozy typu T2. Tyto vozy měly posunout ústeckou dopravu na úroveň modernějších provozů, ale záhy se staly spíše příčinou zániku ústeckého provozu. Jejich velká hmotnost ničila už ne příliš kvalitní koleje. I přesto byla urgována další dodávka nových vozů, neboť tehdy dostupné autobusy nemohly rychlostí ani kapacitou tramvajím konkurovat. Tramvajové těleso s vozem TII, dnešní Tyršova ulice, na cestě do Trmic. V pravé části dnes hyper- market Globus.

V polovině 60. let již bylo zřejmé, že provoz tramvají bude v Ústí nad Labem zlikvidován a nahrazen výhradně dopravou autobusovou. V roce 1969 též byly zpracovány projekty trolejbusových tratí. Politická a ekonomická situace (především levná nafta) nebyly nakloněny elektrické trakci.

Vozovna v Předlicích zavřela brány za posledním vozem dne 1 Vozovna v Předlicích zavřela brány za posledním vozem dne 1 . června 1970 v 17.45 Tramvajová doprava v Ústí n. L. zřejmě definitivně ukončila svou existenci, nastala doba autobusová. Připomínka zrušeného provozu ústeckých tramvají – kus koleje v Bílinské ulici na místo původní tratě osazený v roce 1999 u příležitosti 100 let MHD.

Autobusová doprava První úvahy o zavedení městské autobusové dopravy se objevily kolem roku 1925, kdy se uvažovalo o zavedení dvou linek do Střekova. Realizace se rozběhla roku 1929, kdy byla přijata nabídky firmy Walter na dodávku autobusů a první vozy tak vyjely dne 19. 10. 1929 na linku 10, jejíž trasa by dnes mohla být vymezena přibližně takto: Divadlo – Novosedlické náměstí. Zpočátku jezdily dva vozy, jízdné bylo jednotné bez ohledu na projetou vzdálenost.

Vývoj autobusové dopravy od 1929 do současnosti 1930 - 1931 – prodlužování a rozšiřování linek směr Střekov, Olšinky, Skřivánek, Klíše a do okolních obcí – Telnice, Adolfov, Libouchec 1932 – 1933 – světová hospodářská krize doléhá na autobusovou dopravu a vynucuje si její postupné omezování na úkor tramvajové dopravy říjen 1938 – zavedení pravostranného provozu léto 1945 - 1953 – obnovení poválečného provozu, rozšiřování linek směr Bukov, Kočkov, Habrovice, Svádov 1953 - autobusy začínají využívat tramvojovou provozovnu v Předlicích (po zrušení tramvajové dopravy ji využívají dodnes) od 1. června 1970 - městská doprava v Ústí nad Labem realizovaná pouze autobusy (zvýšené nároky na „sídlištní linky“ Severní Terasy)