Registrační číslo projektu: CZ / /0033 Název programu podpory:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9
Advertisements

Fakulta veterinární hygieny a ekologie
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Ústav pedagogických věd
SVOČ na Přírodovědecké fakultě OU Studentská vědecká a odborná činnost (SVOČ) je soutěž pro vysokoškolské studenty, kteří mají v jejím rámci.
ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ. Projekt je zaměřen na inovaci výuky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů za pomoci ICT, interaktivních a multimediálních.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Odbor Evropských programů1 Priorita 3 OP RLZ Rozvoj celoživotního učení Opatření 3.2 Podpora terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje PhDr. Kateřina Pösingerová,
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
BIOCEV Biotechnologické a biomedicínské centrum Akademie věd a Univerzity Karlovy.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
CZ / /0048 Centrum pro transfer technologií Technologické centrum AV ČR SSŠ AV ČR, VŠE, VŠCHT, ÚPV, ZeNTIVA, a.s., ČKD Nové Energo, a.s.
Výzkum ve FN HK Ing. Karel Antoš, Ph.D. Stáž CEPIN
Kariérové poradenství v Tranzitním programu pro neslyšící APPN, o.s. Projekt Tranzitní program pro neslyšící je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci na PřF Univerzity Palackého v Olomouci Streamlining the Applied Mathematics.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Zvyšování znalostí v oblasti nových diagnostických metod a biotechnologií Konference Inovace ve vzdělávání – vzdělávání o inovacích Praha, 6. prosince.
Ústav pedagogických věd
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Inovace povinného studijního předmětu pediatrie a vytvoření multimediálního textu pro praktickou výuku B.Ludíková, V.Mihál Dětská klinika, Lékařská fakulta.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci na PřF Univerzity Palackého v Olomouci Streamlining the Applied Mathematics.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Stipendijní politika Přírodovědecké fakulty Opatření děkana č. 2/2012.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Pražské analytické centrum inovací CZ / /0002 Kontaktní osoba Karel Volka ESF – JPD 3 Grantové.
Dotazník pro lékaře FNOL PhDr. Lubica Juríčková, PhD.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
1 #. 2 KLINICKÁ BIOCHEMIE © Biochemický ústav LF MU (V.P.) 2010.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze špičková, otevřená, přátelská.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
MAPLIMAT Modernizace studia aplikované matematiky
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Environmentální toxikologie (KBB/ENVTX)
Studijní obor Fyzioterapie
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Transkript prezentace:

Zvýšení kvalifikace a flexibility absolventů doktorského studijního programu na LF UP Registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.1/0033 Název programu podpory: Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách

Hlavní řešitelka: Prof. RNDr. Jitka Ulrichová,CSc. Partner projektu: Biofyzikální ústav AV ČR Období řešení: listopad 2005 - říjen 2007 Celkové náklady projektu: 5 976 296,00 Kč

Rada projektu MVDr. Jan Bardoň, Ph.D. – ředitel Státního veterinárního ústavu Olomouc Doc. RNDr. Antonín Lojek, CSc. – zástupce ředitele Biofyzikálního ústavu AV ČR Doc. Mgr. Martin Modrianský, Ph.D. - proděkan pro záležitosti vědy, výzkumu a doktorských studií LF UP MUDr. Zdeněk Nakládal, Ph.D. – ředitel Krajské hygienické stanice Olomouckého kraje MUDr. Svatopluk Němeček, MBA – ředitel FNsP Ostrava Prof. RNDr. Tomáš Opatrný, Dr. – proděkan pro vědecké a výzkumné záležitosti PřF UP Doc. MUDr. Jaroslav Vomáčka, PhD. – FN Olomouc

Cíle projektu inovace a zvýšení kvality doktorského studijního programu na LF UP a tím zvýšení atraktivity této formy vzdělávání pro absolventy magisterských studijních programů, zvýšení kvalifikace absolventů doktorského studijního programu na LF UP v širším oboru biomedicíny a tím zvýšení jejich flexibility a uplatnitelnosti na trhu práce po skončení studia, vyplnění mezery ve stávajících studijních programech v regionu, nabízejících absolventy v tradičních oborech, kteří však nejsou schopni ihned po absolvování pracovat v laboratorních oborech medicíny vyžadujících vysokou kvalifikaci v molekulárně biologických technikách a současně obecný přehled v biomedicíně, tvorba nových povinně volitelných a volitelných studijních předmětů v rámci běžícího kreditového systému, vytvoření předpokladů pro užší propojení pracovišť LF UP a AV ČR.

Rozpočet projektu 1. Osobní náklady 1 705 896 Kč 2. Cestovné 3. Zařízení a vybavení 1 076 800 Kč 4. Spotřební zboží a provozní materiál 2 688 000 Kč 5. Nákup služeb 392 000 Kč Celkové uznatelné náklady 5 976 296 Kč

Klíčové aktivity Řízení a monitoring projektu Publicita Příprava studijních materiálů Realizace základního kurzu I, II Realizace specializovaných nástavbových kurzů I, II Evaluace I/II cyklu Studentská vědecká konference

Garanti jednotlivých témat LF UP Prof. RNDr. Jitka Ulrichová, CSc Doc. RNDr. Vladimír Divoký, Ph.D. Prof. MUDr. Jiří Ehrmann, Ph.D. Doc. MUDr. Marián Hajdúch, Ph.D. Doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. Prof. MUDr. Vladimír Janout, CSc. Doc. MUDr. Vojtěch Kamarád, CSc. Doc. MUDr. Dagmar Koukalová, CSc. Prof. MUDr. Vladimír Mihál, CSc. Doc. Mgr. Martin Modrianský, Ph.D. Prof. MUDr. Martin Petřek, CSc. Mgr. Jarmila Potomková MUDr. Vladislav Raclavský, Ph.D. Mgr. Jana Zapletalová, Dr.

Partner projektu – BFÚ AV ČR Brno Doc. RNDr. Jiřina Hofmanová, CSc. Doc. RNDr. Alois Kozubík, CSc. Specializovaný kurz vybrané buněčné technologie v biomedicíně

NÁPLŇ ZÁKLADNÍHO KURZU   Získávání literárních informací (Mgr. Jarmila Potomková), 4 hod. Výzkumný projekt a jeho financování (Prof. RNDr. Jitka Ulrichová, CSc.), 4 hod. Obecné principy lékařské etiky, etické normy ve vědě a výzkumu (Doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.), 4 hod. Statistika v biomedicíně (Mgr. Jana Zapletalová, Dr.), 5 hod. Správná klinická praxe (klinické studie) (Doc. MUDr. Vojtěch Kamarád, CSc.), 4 hod. Evidence Based Medicine (Prof. MUDr. Vladimír Mihál, CSc.), 4 hod. Metody molekulární biologie v biomedicíně: Obecný základ (MUDr. Vladislav Raclavský, Ph.D.), 2 hod. Molekulární mikrobiologie (Doc. MUDr. Dagmar Koukalová, CSc.), 1 hod Molekulární imunologie (Prof. MUDr. Martin Petřek, CSc.), 1 hod Molekulární patologie (Prof. MUDr. Jiří Ehrmann, Ph.D.), 1 hod Molekulární onkologie (Doc. MUDr. Marián Hajdúch, Ph.D.), 1 hod Kmenové buňky v biomedicíně (Doc. RNDr. Vladimír Divoký, Ph.D.), 2 hod. Vybrané metody experimentální toxikologie a farmakologie (Doc. Mgr. Martin Modrianský, Ph.D.), 2 hod. Prezentování a publikace výsledků (Mgr. Jarmila Potomková), 4 hod. Epidemiologická metodologie (Prof. MUDr. Vladimír Janout, CSc.), 4 hod

Základní kurz Proběhl ve 4 termínech: listopad 2005 – únor 2006: 36 studentů červen 2006: 38 studentů listopad 2006 – únor 2007: 46 studentů červen 2007: 38 studentů

NÁPLŇ SPECIALIZOVANÝCH NÁSTAVBOVÝCH KURZŮ Metody molekulární biologie v biomedicíně: Základní metody – práce se sekvencemi (MUDr. Vladislav Raclavský, Ph.D.), 6,5 hod. Metody molekulární biologie v mikrobiologii (Doc. MUDr. Dagmar Koukalová, CSc.), 6,5 hod. Metody molekulární biologie v imunologii (Prof. MUDr. Martin Petřek, CSc.), 6,5 hod. Metody molekulární biologie v patologii (Prof. MUDr. Jiří Ehrmann, Ph.D.), 6,5 hod. Metody molekulární biologie v onkologii (Doc. MUDr. Marián Hajdúch, Ph.D.), 6,5 hod. Vybrané buněčné technologie v biomedicíně (Doc. RNDr. Alois Kozubík, CSc.), 4 hod. Molekulární podstata vybraných imunopatologických stavů (Prof. MUDr. Martin Petřek, CSc.), 2 hod. Molekulární podstata hypertenze a diabetu (Prof. MUDr. Jaroslav Veselý, CSc.), 2 hod. Cytogenetika a molekulární cytogenetika hematologických malignit (Prof. RNDr. Marie Jarošová, CSc.), 3 hod. Dědičné metabolické poruchy (Doc. RNDr. Tomáš Adam, Ph.D.), 1 hod. Molekulární podstata vybraných poruch krvetvorby (Doc. RNDr. Vladimír Divoký, Ph.D.), 3 hod. Vybrané metody experimentální toxikologie a farmakologie (Doc. Mgr. Martin Modrianský, Ph.D.), 4 hod.  

SPECIALIZOVANÉ NÁSTAVBOVÉ KURZY únor – červen 2006: 37 studentů únor – červen 2007: 26 studentů

Evaluační dotazník Dotazník hodnocení témat základního kurzu pro studenty DSP na LF UP Téma: Získávání literárních informací Datum konání: 4.6.2007 Předchozí vzdělání (zatrhněte): lékařská fakulta - přírodovědecká fakulta – jiné Věk (zatrhněte): 20-30 30-40 40-50 50 a více let 1. Odbornou úroveň tématu hodnotím: 1 (vysoká) – 5 (nízká) 2. Srozumitelnost výkladu hodnotím: 1 (vysoce srozumitelný) – 5 (nesrozumitelný) 3. Ochotu odpovídat na dotazy a celkový přístup přednášejícího hodnotím: 1 (vysoce) – 5 (nízce) 4. Poskytnuté studijní podklady byly co do množství a kvality: 1 (vynikající) – 5 (zcela nedostatečné) 5. Celkově hodnotím úroveň výuky tohoto tématu jako: 1 (vynikající) – 5 (velmi špatnou) 6. Bezprostřední přínos tématu pro své studium hodnotím: 1 (vysoce) – 5 (bez přínosu) 7. Potenciální přínos tématu pro budoucí uplatnění své osoby na trhu práce hodnotím: 1 (vysoce) – 5 (bez přínosu) 8. Ve srovnání se svými předchozími znalostmi byl pro mě obsah výuky tématu: 1 (zcela nový) – 5 (nic nového) 9. Můj zájem o téma se během výuky: 1 (zvýšil) – 5 (ztratil) 10. Uvítal bych rozšíření výuky tohoto tématu: 1 (rozhodně ano) – 5 (vůbec ne) 11. Otázky, na které by měl být v rámci tématu kladen větší důraz (pokud existují, uveďte je): 1 (nejsou) – 5 (je jich hodně) 12. Další komentáře k předmětu (vyučující, prostředí výuky…):

 Č. Vzdě- lání Věk Odborná úroveň Srozumi- telnost Ochota Podklady Celkové hodnocení Přínos pro studium uplatnění Novost Zvýšení zájmu Chci rozšířit Nové otázky 1 LF 20-30 2 3   4 5 30-40 6 PřF 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 40-50 17 18 19 J 20 21 22  1,1 1,2 1,4 1,5 1,8 2,3 2,2 1,3 S.D. 0,3 0,5 0,22 0,49 0,67 0,6 0,92 1,04 0,81 0,85

Publicita Informace o projektu na Vědecké radě LF UP, na celostátní konferenci studentů DSP, v Chemických listech, časopise UP – Žurnál, v časopise Biomedical Papers, v časopise Klinická mikrobiologie a infekční lékařství a v časopise Osteologický bulletin, projekt byl prezentován v rámci konference AEDUCA 2006, na veletrhu SCHOLA NOVA 2007 a v rámci publikace Projekty ESF na Univerzitě Palackého v Olomouci v programovacím období 2004 – 2006, prezentace formou posteru v rámci konference Vysoké školy a Evropský sociální fond (červen 2007), 6th International Conference of PhD Students (Miskolc, září 2007) 3rd Conference on Biomedical and Health Science Doctoral Training in Europe (Helsinki, září 2007).

Monitorovací indikátory Výstupy: Název ukazatele: Jednotka ukazatele: Plánovaná hodnota: Dosažená hodnota: 1.01.00.A – Počet podpořených osob poskytujících služby osoba 27 32 1.04.00.A – Počet podpořených organizací kus 2 1.05.00.A – Počet podpořených osob – klientů služeb 100 163

Výsledky: Název ukazatele: Jednotka ukazatele: Plánovaná hodnota: Dosažená hodnota: 2.11.00 A – Počet nově vytvořených /inovovaných programů počátečního vzdělávání kus 2 2.12.00 A – Počet vytvořených /inovovaných produktů 2.38.00.A – Počet osob – klientů služeb, u kterých podpora splnila účel osoba 148 2.38.00.F – Počet osob – klientů služeb, u kterých podpora splnila účel (ženy) 77

Konference vědeckých prací studentů DSP 11. a 12. října 2006 – 42 studentů sekce teoretická a klinická 10. a 11. září 2007 – 36 studentů sekce teoretická, klinická a stomatologická Sborníky

Biomedicínské centrum Prosinec 2006 – smlouva o provozování společného pracoviště. Biofyzikální ústav AV Laboratoř molekulární patologie (LMP), Laboratoř experimentální medicíny (LEM) Laboratoř funkční genomiky (LFG). Studium normální a nádorové buňky, včetně vývoje nových diagnostických a terapeutických prostředků.

Co dál? Základní kurz: listopad 2007 – únor 2008 červen 2008 Specializované nástavbové kurzy: únor 2008 - červen 2008

www.biomed.upol.cz info@biomed.upol.cz Děkuji za pozornost