Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Baroko - vznik a vývoj opery
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Klasicismus v české hudbě
Název: Johann Sebastian Bach. Baroko Autor: Mgr. Ivana Písařová
Hudební baroko ( století).
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Rozčlenění hudebního vývoje
GIOVANNI GABRIELI. VE ZKRATCE  Narodil se v Benátkách v roce 1557 a zemřel v tomtéž městě 12. srpna 1612  Byl to významná italský skladatel a varhaník.
HUDBA V RENESANCI.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_03 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Raný středověk Mgr. Jakub Tomala.
Kantáta.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Povídání o Bachovi.
JOHANN SEBASTIAN BACH.
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
BAROKO.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Druhy skladeb a hudební formy
HUDBA V BAROKU.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_06 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala. Obsah Motivační skladby a text Úvod – ze skladatelova života Výmar Köthen Lipsko Zajímavosti, závěr.
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Georg Friedrich Händel
Vrcholná renesance II Mgr. Jakub Tomala.
6. částBAROKO ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3432 NázevGeorg Friedrich Händel Téma hodinyŽivot a dílo G. F.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dějiny hudby a její osobnosti
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Gymnázium Židlochovice kvarta
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
FRANCOUZSKÁ RENESNACE
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Světoví hudební skladatelé
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
Klasicismus
Název školy: ZŠ Průhonice
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Transkript prezentace:

Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala

Obsah Itálie Francie Německo Anglie

Itálie v 17. stol. se intenzivně vyvíjí opera Benátky – do konce 17. stol. sedm divadel pro operu Řím, Milán, Neapol… kastráti – pěvečtí sólisté, existovali již v 16. stol., jejich hlas byl silný, průrazný se specifickou barvou; tento fenomén až do konce 18. stol. bel canto – krásný zpěv, zpěvné melodické linie oratorium – epické hudební dílo, podobá se opeře, ale duchovní námět, určeno do chrámů

Francie Ludvík XIV. – „král Slunce“ v tomto období vrchol fr. literatury, dramatu i opery francouzská hudba šla více vlastním vývojem dvorský balet (ballet de cour) – taneční hudba zde již od 16. stol. Jean-Baptiste Lully (1628 - 1687) rodilý Ital, do Paříže však přišel jako 13 letý získal výsadní skladatelské postavení psal především opery a balety, spolupráce s Moliérem

Francie Marc-Antoine Charpentier (1643 – 1704) především církevní hudba, ale také spolupracoval s Moliérem Te Deum – asi 1692 v instrumentální hudbě ovlivnila Francie celou Evropu loutna (Denis Gaultier), cembalo (Louis Couperin), viola da gamba, housle („24 královských houslistů“)

Německo obliba varhanní hudby Dietrich Buxtehude (1636/37 – 1707) původem z Dánska, již za života varhanní legendou Lübeck díky němu v mládí navštívili všichni významní něm. skladatelé (G. F. Händel, J. S. Bach…) kromě varhanní hudby také triové sonáty, církevní hudba (vokální) Johann Jacob Froberger (klávesové nástroje); Heinrich Ignaz Franz Biber (vývoj houslové hry); Johann Pachelbel

Anglie v 17. stol. si drží své tradiční formy italské prvky pronikají dík opeře až na poč. 18. stol. Henry Purcell (1659 – 1695) zemřel v 36 jako Mozart, také talentované dítě výjimečný zpěvák, varhaník, cembalista kapelník na královském dvoře hudba k divadelním hrám, opera Dido and Aeneas

Seznam použitých zdrojů KAČIC, Ladislav. Dějiny hudby. Vyd. 1. Překlad Vít Roubíček. Praha: Ikar, 2009, 383 s. ISBN 978-802- 4912-660. VRKOČOVÁ, Ludmila. Slovníček základních hudebních pojmů. 1. vyd. [Praha: nákladem vlastním], 1994, 221 s. ISBN 80-901-6111-1.