Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Autor: Mgr. Michal Mynář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE. v této úvodní části pracujte v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu prezentace v případě, že je k dispozici.
Hudební baroko ( století).
Stavba kostry člověka l
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kapitoly z muzikoterapie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Povídání o Bachovi.
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Částice látek Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Polovodič typu N a P Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Název Notopis 2 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Trajektorie a dráha Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_28_Hudební nástroje - smyčcové Číslo projektu:
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Základní škola Netvořice
Co je to kantáta a oratorium?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Klasicismus
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
VY 32 INOVACE 543.
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář

 otázka nezněla  „Co jsou to Variace?“  (odpověď zná každý – přece vynikající soubor GO!),  nýbrž  „Co je to variace?“  Tak pojďme na to! Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 2

Téma:1. variace 2. variace3. variace Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 3

4

 skladba, ve které se nejprve objeví téma  a následně je toto téma různě obměňováno  melodicky (ozdobami, přidanými tóny apod.)  harmonicky (změnou doprovodných „akordů“)  rytmicky (změnou rytmu, dokonce i taktu)  dynamicky (změnou hlasitosti či výrazu)  variace nejsou posluchačsky příliš náročné, patří proto k oblíbeným skladbám většiny návštěvníků koncertů Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 5

 Sergej Rachmaninov: Variace na Paganiniho téma pro klavír a orchestr  Petr Iljič Čajkovskij: Variace na rokokové téma pro violoncello a orchestr  Johann Sebastian Bach: Goldbergovské variace pro klavír  Otakar Ševčík: Variace na Holka modrooká pro housle a klavír Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 6

S. Rachmaninov (cca 20 min.) P. I. Čajkovskij (cca 20 min.) J. S. Bach (cca 40 min.) O. Ševčík (cca 3 min.) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 7

1. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů