Umělý pohled Optoelektronická náhrada sítnicového pigmentu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotogrammetrie 1 Průseková metoda přednášející Jindřich Hodač JH_13.10.
Advertisements

Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
Optické vlastnosti oka
Roztroušená skleróza Eva Havrdová Neurologická klinika 1.LF UK Praha
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Autor: Olga Bürgerová SZŠ a VOŠ zdravotnická
NEUROOFTALMOLOGIE Pavel Stodůlka 1.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Anatomie a fyziologie oka II.
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
ŽLUTÁ SKVRNA.
Zrakové klamy ŠKEBLOŇ 2009.
OKO Marcela Hanáková.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Anatomie a fyziologie oka III.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Oko Anatomie lidského oka Oční vady v každém věku Nemoci očí-Tupozrakost Šilhání Šedý a zelený zákal Retinoblastom.
Tyflopedie Katka Hůlová
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_02 Tematická.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Bloková schemata tří základních podsystémů informačního systému mozku.
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
ERGONOMICKÉ ZÁSADY PRO PODMÍNKY SPRÁVNÉHO VIDĚNÍ
Oko.
Program přednášky ,, Kalibrace “ - snímkové souřadnice
Smyslové vnímání OKO.
Optoelektronika VY_32_INOVACE_pszczolka_ Opakování Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5.
Oční implantáty Petr Kočan
Oční implantáty Martin Kučera
Oční Implantáty. 2 3 uvnitř na zadní straně sklivce žlutá skvrna – největší koncentrace světločivných buňek, má červenou barvu, na ose oka několik vrstev,
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
VADY A NEMOCI ZRAKU Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
Světlo a osvětlení Mgr. Aleš Peřina, Ph. D.. Jednotky světla a osvětlení Elektromagnetické vlnění o vlnové délce 400 až 720 nm – Ultrafilaové → gama záření.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
Zuzana Gocníková, Filip Hutečka, Hana Koláčková, Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (biologická část č. 1)
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
Z očí do očí.
Oko a vidění Mirek Kubera.
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Zrakový Analyzátory.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Lidské oko Optické čočky Název školy
Zrak a optické klamy.
Postižení zraku.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Lidské oko
Transkript prezentace:

Umělý pohled Optoelektronická náhrada sítnicového pigmentu

Obsah Sítnice Zrak a jeho poruchy Popis metody Výrobní problémy Závěr Použitá literatura

Jak sítnice pracuje Světlo projde do vrstvy pigmentových buněk Ty rozpadem aktivují tyčinky a čípky Poté se potenciál z tyčinek a čípků přesune na bipolární buňky A z bipolárních buněk se přenese na ganglionové buňky jejichž axony tvoří samotný zrakový nerv

Nejčastější poruchy Degenerativní nemoci sítnicove jsou nejčastější příčinou dědičné slepoty AMD neboli oční zákaly jsou hlavní příčinou ztráty zraku u lidí nad 60let, každý rok je diagnostikováno 700,000 případů z nichž 10% končí slepotou

Kvalita zraku Slepota 20/400 Některé metody 16pix nebo 10x10 Tato metoda pixelů tj 20/80 Při pokrytí 3mm = úhel 10°

Metoda migrace buněk Metoda využívá efektu migrace buněk tzn. že u implantátu který se voperuje mezi buňky ze zadní strany, vyplní buňky samovolně prostor mezi elektrodami.

Druhy implantátů Tvar T

Druhy implantátů Kuželový tvar chamber

Vnější systém Objekt je snímám pomocí kamery a poté zpracován v mikroprocesoru a promítán LED-LCD na sítnici Implantát má pole fotodiod převádějící pulzy světla na pulzy elektrické

Problémy výroby Hlavním problémem je vzdálenost buněk od elektrod -Řeší to větší elektrody ….

Problémy výroby Přeslech mezi elektrodami -Řešení: vzdálenosti mezi elektrodami

Závěr Tato metoda byla zkoumána zatím jen na krysách a králících, něco viděli. Během dvou let testy i na lidech

Použitá literatura Stanfordská univerzita - D.V. Palanker Quantum atd….